کد خبر: ۱۰۴۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - مدیر امور شیلات و آبزیان استان یزد از صید ماهی سفید در استخرهای خاکی شهرستان بافق برای اولین بار دراین استان خبر داد.

"محمدعلی مبینی" ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: وزن ماهی سفید صید شده برای اولین بار بیش از یک تن بوده است و امیدواریم تا پایان امسال حدود هشت تن دیگر از این ماهی را صید کنیم.

وی تصریح کرد: ماهی سفید از گونه ماهیان استخوانی دریای مازندران است که با توجه به ارزش غذایی بالا و کیفییت عالی، گوشت آن مورد توجه بسیاری از علاقمندان و آبزی‌پروران قرار گرفته است لذا با توجه به شرایط کیفی و شوری آب منطقه بافق که مشابه دریای مازندران است، در سال گذشته تعداد 20 هزار قطعه بچه ماهی سفید به وزن پنج گرم در پنج باب استخر شهرستان بافق توزیع شد.

مدیر امور شیلات استان یزد این اقدام را در راستای سیاست‌های توسعه‌ای شیلات ایران جهت تنوع طلبی گونه‌های آبزیان خصوصاً برخی گونه‌های بومی ایران که ارزش اقتصادی فراوانی دارند، دانست و افزود: امور شیلات یزد هم‌اکنون در حال پرورش این گونه آبزیان از قبیل ماهی سفید، فیل ماهی، استرالیا، تیلاپیا، کفال، انواع کپور ماهیان، ماهی آزاد و قزل‌آلا، و همچنین شاه میگوی آب شیرین است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
خودموني
|
-
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
0
0
آخه يكي نيست به اين آقا بگه يزد آبش كو كه بشه ماهي پرورش داد. چند كيلو ماهي بوده ، آخه اينم شد خبر
نظر شما
ادامه