کد خبر: ۱۰۲۶۳

حکیم مهر - همایش ملی گیاهان دارویی از پنجم شهریورماه به مدت چهار روز در یاسوج در حال برگزاری است.

«دکتر حسام الدین نبوی زاده»، رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج طی سخنانی در این همایش، گیاهان دارویی را یکی از ظرفیت های استان کهگیلویه و بویراحمد خواند و گفت:  دو هزار گونه گیاهی در این استان وجود دارد که با انجام تحقیقات، قابلیت تبدیل آنها به دارو وجود دارد. البته این ظرفیت تاکنون ناشناخته مانده که می توانیم در زمینه اقتصادی، اشتغال و پزشکی از آنها استفاده کنیم.

وی با اشاره به اهمیت گیاهان دارویی بیان کرد: ما باید به طب سنتی و استفاده از گیاهان دارویی برگردیم چرا که استفاده از گیاهان دارویی راحت تر و ارزان تر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: این همایش با همکاری برخی دستگاهها ازجمله جهاد دانشگاهی، دانشگاه یاسوج و اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان برگزار شد.

دکتر نبوی زاده خاطرنشان کرد: یک هزار و 200 مقاله به صورت پوستر و سخنرانی به دبیرخانه این همایش ارسال شده که از این تعداد 350 اثر به صورت پوستر و60 اثر در قالب سخنرانی انتخاب شده است.

وی تصریح کرد: به مقالات برگزیده گواهی حضور در همایش داده شده و در سایت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد قرار می‌گیرند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار کرد: طب سنتی و گیاهان دارویی، بررسی فیتوشیمیایی گیاهان دارویی، اثرات گیاهان دارویی بر ژنتیک و بیوشیمی موجودات زنده، تداخلات تغذیه گیاهان دارویی و همچنین اثرات آنتی اکسیدانی ضد میکروبی و ضد انگلی گیاهان در این همایش مورد بررسی قرار می گیرد.

نبوی زاده، بوم شناسی گیاهان دارویی کشور و استان، طب سنتی و گیاهان دارویی ، روشهای استخراج و عصاره گیری گیاهان دارویی، بررسی فیتو شیمیایی گیاهان دارویی، اثرات فیزیولوژیک، فارماکولوژیک و توکسیکولوژیک گیاهان دارویی، اثرات گیاهان دارویی بر ژنتیک و بیوشیمی موجودات زنده، تداخلات تغذیه یی و گیاهان دارویی، میکروبیولوژی و گیاهان دارویی، سیاست های پژوهشی و تجاری سازی گیاهان دارویی، جایگاه گیاهان دارویی در صنعت داروسازی و ملاحظات اخلافی در به کارگیری گیاهان دارویی را از محورهای همایش عنوان کرد.

وی گفت: این همایش با شرکت 31 استان کشور تا هشتم شهریور در یاسوج ادامه دارد .

در حاشیه برگزاری این همایش چهار روزه، غرفه هایی از گیاهان دارویی استانهای مختلف کشور نیز برپا شده است.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه