کد خبر: ۱۰۲۱۹
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی قزوین و ارسنجان

 

آغاز عملیات پایش بیماریهای طیورتوسط دامپزشکی قزوین


عملیات پایش بیماریهای طیور در واحدهای پرورش مرغ مادر ، تخمگذار ، طیور بومی و سایر طیور ( بوقلمون ، شتر مرغ و... ) از چهارم شهریور در استان قزوین آغاز میگردد .
مدیر کل دامپزشکی استان قزوین با اعلام این خبر افزود: در قالب طرح پایش مزبور ، نسبت به بررسی وضعیت واحدهای پرورش طیور ، نمونه برداری خون و سواب و انجام آزمایشات سرولوژی و PCR اقدام خواهد گردید .
دکتر سید سبحانعلی علوی در ادامه گفت:پایش بیماریهای طیور هر ساله در قالب طرح کشوری و بمنظور وضعیت واحدهای پرورشی از نظر بیماریهای مهم طیور به مورد اجرا گذاشته میشود .
 دکتر علوی اضافه کرد: علاوه بر پایش سالیانه ، کارشناسان اداره کل دامپزشکی قزوین مراقبتهای  فعال و غیر فعال را در دستور کار خود داشته و با بهره گیری از سامانه GISطیور بر کلیه واحدهای مرغداری تحت پوشش در دوره پرورش وتولید، نظارت می نمایند.

 

------------------------------

 

برخورد قضایی با 3واحد رستوران و یک سردخانه مواد پروتئینی در ارسنجان


یک واحد رستوران ویک واحد سردخانه مواد پروتئینی به دلیل تکرار تخلف و با ضبط جمعا 289 کیلوگرم انواع گوشت فاسد و غیرقابل مصرف به مراجع قضایی معرفی و برخورد قانونی لازم انجام گرفت.
سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان ارسنجان با بیان این مطلب گفت: با تشدید نظارت بهداشتی شبکه دامپزشکی شهرستان ارسنجان از مراکز تهیه و عرضه فراورده های خام دامی ،یک واحد رستوران ویک واحد سردخانه مواد پروتئینی به دلیل تکرار تخلف و با ضبط جمعا 289 کیلوگرم انواع گوشت فاسد و غیرقابل مصرف به مراجع قضایی معرفی و برخورد قانونی لازم انجام گرفت.
دکتر جواد دولتخواه عنوان کرد: در طی بازرسیهای شبکه دامپزشکی ارسنجان از ابتدای سال 91 تاکنون 3 واحد رستوران و یک واحد سردخانه مواد پروتئینی به دلیل کشف و ضبط گوشت فاسد به مراجع قضایی معرفی شده است که با متخلفین به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی، برخورد قانونی اعم از پلمب محل کسب و جرایم نقدی صورت گرفته است.
وی افزود: شهروندان موارد مشکوک و تخلفات بهداشتی مراکز تهیه و عرضه فراورده های خام دامی اعم از قصابیها،مرغ فروشیها،سردخانه های مواد پروتئینی،کبابی ها و رستورانها را جهت پیگیری و برخورد قانونی به تلفن 7622330-0729شبکه دامپزشکی ارسنجان اطلاع دهند.

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر تولایی
|
-
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
0
0
بالاخره ما نفهمیدیم بازرسی از رستورانها بعهده وزارت بهداشت هست یا دامپزشکی؟!!!
اما بهرحال ممنون که همکاران در شبکه های دامپزشکی جدیت داشته و با زرنگیه خاص در جهت ارتقا حرفه دامپزشکی تلاش میکنند.
ناشناس
|
-
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
0
0
طبق آئین نا مه بهداشت محیط مصوب 1372 /بازرسی بهداشتی رستورانها/هتلهاو... از نظر مواد اولیه و طریقه صحیح نگهداری آنها بر عهده دامپزشکی است.
ناشناس
|
-
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
0
0
اشتباه شما همینجاست دوست عزیز...چون طبق قوانین بهداشت محیط ماده 11 در صورت تشخیص مشکلات بهداشتی گوشت جهت مصرف انسان شبکه بهداشت می بایست پرونده را به دستگاه قضایی ارجاع دهد ...قانون را با دقت بیشتری مطالعه نمایید ..با تشکر
ناشناس
|
-
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
0
0
ماده 11 ـ صدور مجوز ورود و ترخيص و كنترل بهداشتي هر نوع دام و فراورده هاي خام دامي با توجه به مواد (2ـ3ـ4ـ7ـ8)قانون سازمان دامپزشكي كشور (مصوبه سال 1350) كه مؤخر بر قانون مواد خوردني، آشاميدني، آرايشي و بهداشتي است علي الاطلاق و در تمام مراحل اعم از توليد، توزيع و عرضه از لحاظ پيشگيري و مبارزه با بيماريهاي دامي و بيماريهاي مشترك انسان و دام بر عهده سازمان دامپزشكي مي باشد.
طبيعي است چنانچه عرضه فراورده هاي خام دامي موجب بيماريهاي مختص انسان شود وهمچنين مواردي كه در فراورده هاي خام دامي تغييراتي داده شود كه مواد حاصل شده فراورده خام دامي تلقي نگردد مسئوليت كنترل بهداشتي بر عهده وزارت بهداشت، درمان آموزش پزشكي است كه مطابق قانون مواد خوردني، آشاميدني، آرايشي وبهداشتي (مصوبه 1346) و اصلاحات آن انجام خواهد شد.
نظر شما
ادامه