کد خبر: ۱۰۱۷۸

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: هر هفته 10 پرونده تخلف بهداشتی در اهواز به مراجع قضایی ارجاع می‌شود.
دکتر مصطفی کنارکوهی تصریح کرد: هر هفته به طور متوسط 10 پرونده تخلف بهداشتی در حوزه دامپزشکی در اهواز به مراجع قضایی ارجاع می‌شود.

وی کشتار غیرمجاز و استفاده از لاشه‌های تاریخ مصرف گذشته را مهم‌ترین عوامل این تخلفات عنوان کرد.

کنارکوهی مواد پروتئینی با منشاء دامی را در جامعه مدعی توسعه حائز اهمیت بسیار دانست و اظهار کرد: سرمایه گذاری در این بخش با دید ارتقای بهداشت و تولید، به واقف شدن مسئولان نسبت به جایگاه این بخش منوط است.

عضو شورای سلامت استان مسمومیت‌های غذایی را شامل دو بخش عنوان کرد و افزود: بخشی از مسمومیت‌ها به صورت واضح خود را نشان می‌دهند، اما عوارض بخش دیگر مسمومیت‌ها از جمله در فرآورده‌های دامی سال‌ها بعد ظاهر می‌شود.

وی ادامه داد: به طور مثال خوردن پنیر آلوده 25 سال بعد با بیماریهای کبدی خود را نشان می‌دهد.

کنارکوهی با اشاره به افزایش روز افزون بیماران کلیوی، تصریح کرد: مرغ زنده که به صورت غیرمجاز و بدون نظارت عرضه می‌شود، به دلیل داروهایی که در آن استفاده شده سال‌ها بعد از مصرف منجر به بیماری‌های کلیه و انواع سرطان می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه فشارهای زیادی برای «واردات قانونی و غیرقانونی مرغ» وجود دارد، تأکید کرد: واردات هر نوع فرآورده دامی باید با تأیید دامپزشکی باشد که با توجه به افزایش واردات مرغ تلاش‌های زیادی برای رعایت ضوابط بهداشتی صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: واردات مرغ از مرزهای خوزستان از کشور ترکیه در حال انجام است و مرغ‌های برزیلی نیز به زودی وارد می‌شود.

کنارکوهی خاطرنشان کرد: هیچ مرغی بدون تأیید دامپزشکی اجازه ورود به کشور را ندارد.

 

نظر شما
ادامه