کد خبر: ۷۴۴۵۰
تعداد نظرات: ۳۶ نظر
گزارش اختصاصی حکیم مهر از مشکلات دانشکده‌های دامپزشکی کشور (قسمت دوم):
این دانشجوی دکترای عمومی دامپزشکی می‌گوید: از وقتی که آموزش دامپزشکی را زیر نظر معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد بردند، مقداری از حجم ورودی‌ها کاسته شده است ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: بیشترین انتقادی که به سازوکار فعالیت دانشکده‌های دامپزشکی دانشگاه آزاد وارد است، ولع آنها به پذیرش سالانه ورودی‌های جدید و همچنین راه‌اندازی رشته دامپزشکی در واحدهای دورافتاده و فاقد امکانات است. این مساله در سا‌ل‌های اخیر حاشیه‌های زیادی پیرامون این دانشگاه ایجاد کرده و در مقطعی واکنش سازمان نظام دامپزشکی را نیز از طریق تهدید به عدم اختصاص شماره نظام به ورودی‌های جدید برخی واحدها برانگیخت. 

به منظور بررسی میدانی این مساله و واکاوی سایر مشکلات دانشکده‌های دامپزشکی دانشگاه آزاد، پایگاه خبری حکیم مهر به سراغ دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران رفته‌ است که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید:

سطح اساتید بالاست اما انگیزه آنها پایین

«دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات، از لحاظ علمی، سطحی بالا و اساتیدی باسواد دارد، اما نکته‌ای که وجود دارد این است که اکثر اساتید به خاطر دریافتی‌های ضعیفی که دارند، تمایل پایینی به تدریس داشته و تاخیرات در پرداخت‌ها، انگیزه فعالیت در آنها را به میزان زیادی کم کرده است.» این را یکی از دانشجویان مقطع دکترای عمومی دانشکده دامپزشکی واحد علوم تحقیقات به حکیم مهر می‌گوید: «خوشبختانه از زمانی که دکتر مرتضوی وارد دانشکده شدند، ارتباط بین اساتید و دانشگاه بهتر شده است. اکثر کلاس‌ها به موقع برگزار می‌شود اما ممکن است بخش‌هایی از واحدهای عملی به شکل ضعیف برگزار شود.»

وی ضمن گلایه از سخت‌گیری‌های سیستم خریداری دانشگاه آزاد، تصریح می‌کند: «لوازم متناسب با نیازها خریداری نمی‌شود و این مساله دانشجویان را در بخش‌های عملی اذیت می‌کند. مثلا در فارم گاوداری ملارد، تعداد ۱۲ گاو بیشتر نداریم و برای بخش مامایی، دانشجویان به شکل محدود می‌توانستند کار کنند و این یک ضعف است.»

انتقال آموزش دامپزشکی به پزشکی، ورودی‌ها را کم کرد

این دانشجوی مقطع دکترای عمومی دانشکده دامپزشکی واحد علوم تحقیقات با اشاره به تعداد بالای ورودی‌های دانشکده‌های دامپزشکی، خاطرنشان می‌کند: «در سال ۹۷ که حجم زیادی از دانشجویان وارد واحد علوم تحقیقات شدند، نظام دامپزشکی فشار زیادی به دانشگاه آزاد وارد کرده و باعث شد کنگره علوم پایه‌ای که در واحد علوم تحقیقات برگزار شده بود، امتیاز بازآموزی خود را از دست بدهد. به خاطر همین آموزش دامپزشکی را زیر نظر معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد بردند. از وقتی که این اتفاق افتاد، مقداری از حجم ورودی‌ها کاسته شد و شاید فقط در واحدهای خیلی دور و سطح پایین‌تر، همچنان جمعیت زیادی را بپذیرند. در غیر این صورت، تعداد ورودی‌ها مطابق همان چیزی است که هر سال، سازمان سنجش در دفترچه‌ اعلام می‌کند. لذا می‌توان گفت تعداد ورودی‌های جدید نسبتا معقول‌تر شده است.»

کل دانشگاه آزاد گرمسار به واسطه دانشکده دامپزشکی زنده است

وی درخصوص علت زیاد بودن تعداد واحدهای دانشگاهی آزاد، توضیح می‌دهد: «یک بار دانشجویان سایر واحدها صحبت می‌کردیم و دانشجویان واحد گرمسار از قول رئیس دانشکده می‌گفتند که کل دانشگاه آزاد واحد گرمسار به واسطه رشته دامپزشکی زنده است. یعنی اگر واحد گرمسار هزار دانشجو دارد، ۹۰۰ نفر آن فقط مربوط به دانشکده دامپزشکی است و اگر دانشکده دامپزشکی نباشد، واحد گرمسار ورشکسته می‌شود. به همین علت و از آنجا که دانشگاه آزاد پول‌زا هست، معمولا فشارهایی از سوی بعضی مسئولین شهرستان‌ها وارد می‌شود و برخی واحدها این قدرت را پیدا می‌کنند که دکترای عمومی دامپزشکی را تاسیس کنند و دانشجو بگیرند. این کار هم برای حفظ واحد هم برای فراهم کردن شرایط ایده‌ال برای مدیریت شهری انجام می‌شود که درنهایت باعث می‌شود کیفیت پایین بیاید و جمعیت زیادی جذب ‌شود. البته می‌توان گفت این جمعیت زیاد ورودی هم در دانشگاه دولتی و هم دانشگاه آزاد وجود دارد و باعث می‌شود که بازار کار آینده مقداری دچار مشکل شود.»

دانشجویان در فرایند پایان‌نامه مشکل دارند

این دانشجوی مقطع دکترای عمومی دانشکده دامپزشکی واحد علوم تحقیقات در پاسخ به این سوال که آیا قرار گرفتن رشته دامپزشکی دانشگاه آزاد زیر نظر معاونت پزشکی، اتفاق مثبتی بوده یا خیر، می‌گوید: «نمی‌توان گفت این اتفاق خوب یا بد بوده است. کمااینکه از لحاظ مدیریت ورودی‌ها اثر مثبتی داشته است. چون قاعده معاونت علوم پزشکی این است که کلا نسبت به سایر ساختارهای دانشگاه آزاد سخت‌گیرتر هستند اما از یک لحاظ دیگر نیز بد نشده است؛ چون دامپزشکی نه رشته مهندسی و علوم پایه است که زیر نظر وزارت علوم قرار گیرد و نه می‌تواند زیرمجموعه وزارت بهداشت باشد، چون ساختار آموزش آن کاملا متفاوت است.»

وی ادامه می‌دهد: «ساختار آموزش علوم پزشکی شامل انترنی، رزیدنتی و... است و هر کدام از اینها به یکدیگر آموزش می‌دهند. در وزارت علوم نیز رشته‌های مهندسی ما طبقه‌بندی‌های خود را داشته و به یکدیگر آموزش می‌دهند و آن گپ و فاصله‌ میان استاد و دانشجو را پر می‌کنند اما متاسفانه در دامپزشکی هیچ یک از این موارد نیست و این اذیتکننده است. خواستند این ساختار را شبیه کنند اما چون هیچکدام از اینها نیست، انجام این کار سخت بوده است. به خاطر همین در فرایند دریافت مواد مصرفی برای آزمایشگاه و در فرایندهای پژوهشی مقداری به مشکل خوردند. چون کلا خاصیت رشته‌های پزشکی این است که یک مقدار زیاد از حد حساس هستند. اینکه بخواهند پروتکل‌های وزارت بهداشت را وارد رشته دامپزشکی کنند، باعث شده دانشجویان در فرایندهای پایان‌نامه و... دچار مشکل شوند.»

عده‌ای از اساتید دانشگاه آزاد احتکار پایان‌نامه می‌کردند

یکی دیگر از دانشجویان مقطع دکترای عمومی دانشکده دامپزشکی واحد علوم تحقیقات درخصوص مشکلات پژوهشی دانشجویان به حکیم مهر می‌گوید: «در ساختار پژوهش دانشگاه آزاد، سامانه‌ای تحت عنوان پژوهشیار تعریف شده که دانشجویان باید در آنجا فرایند تصویب پروپوزال را در چند مرحله انجام دهند تا بعد مصوب شود و زمان دفاع برسد که در این فرایند یکسری مشکلات وجود دارد. یکی از معضلات گذشته دانشگاه آزاد این بود که عده‌ای از اساتید اصطلاحا احتکار پایانه‌نامه‌ای می‌کردند و اکثر پایان‌نامه‌ها با تعدادی از اساتید خاص بود. دانشگاه آزاد در همین سامانه پژوهش‌یار ساختاری را تعریف کرده که هر کدام از اساتید ظرفیت خاص خود را دارند. مثلا الان در بعضی رشته‌های پر طرفدارتر، سر استاد دعواست که من سریع‌تر ثبت کردم یا سهمیه استاد من پنج تاست اما کسانی که درخواست دادند ۲۰ نفر هستند و این مقداری کار دانشجویان را سخت کرده است. البته نمی‌توان نسبت به این قضیه ایراد گرفت چون می‌توان گفت که مسئولان سعی کردند نوعی تعادل بین تمام رشته‌ها برقرار کنند. مثلا پایان‌نامه‌های اساتید رشته جراحی بسیار زیاد است اما از آن طرف اساتید رشته مامایی به میزان کمتری پایان‌نامه دارند. دانشگاه آزاد سعی کرده که در این خصوص نوعی تعادل ایجاد کند اما این فرایند هم برای خود دانشکده و هم برای دانشجویان اذیتکننده است.»

وی ادامه می‌دهد: «اگر بتوان ساختاری را ایجاد کرد که متناسب با درخواست و نیاز دانشجویان باشد، بهتر است. من اصلا قبول ندارم اما متاسفانه این مساله وجود دارد که اکثر دانشجویان می‌خواهند به بخش دام کوچک یا دام بزرگ یا جراحی بروند. وقتی این تمایلات هست و دانشجویان می‌خواهند برای فیلد و تخصص فعالیت کنند، نیاز دارند که پایان‌نامه آنها مرتبط باشد. لذا اگر بتوان ساختاری را ایجاد کرد که ظرفیت رشته‌های پر تقاضا و اساتید پرتقاضا بالاتر رود، بهتر است.»

معمولا دانشجویان را به واحدهای پرورش طیور راه نمی‌دهند

این دانشجوی مقطع دکترای عمومی دانشکده دامپزشکی واحد علوم تحقیقات درخصوص میزان امکانات دانشکده دامپزشکی، با بیان اینکه سعی شده آزمایشگاه‌های ما تجهیز شود و البته تجهیز هم شده، تصریح می‌کند: «متاسفانه فرایند اداری دانشگاه‌های آزاد و بوروکراسی اداری دانشگاه آزاد مقداری سخت و سنگین است. مثلا دانشکده درخواست تاسیس آزمایشگاه‌هایی را داده بود که اصلا این اتفاق نیفتاده است و گفتند ما فاقد جا هستیم و حجم زیادی اتاق نداریم که در اختیار قرار دهیم. به طور کلی ریاست دانشگاه در تلاش هستند که تا آنجا که بتوانند شرایطی را ایجاد کنند که دانشجویان بتوانند کار آموزشی و پژوهشی خود را انجام دهند و در این مسیر کارهای خوبی هم انجام داده‌اند. به طور مثال راه‌اندازی واحد پرورش طیور با همکاری تشکل‌های دانشجویی در شهریار واقعا یک اتفاق خوب بود؛ چون پرورش طیور خیلی سخت است و معمولا دانشجویان را برای بازدید راه نمی‌دهند. خود دانشجویان یک دوره ۴۳ روزه را ران کرده و پرورش را انجام دادند که هم تجربه آموزشی خوبی بود و هم خیلی‌ها را به حوزه طیور علاقه‌مند کرد.»

اشتغال اساتید در کلینیک‌های اطراف دانشگاه، تعداد کیس را کم کرده است

وی درخصوص تعداد کیس‌های دانشگاه، خاطرنشان می‌کند: «دانشکده دامپزشکی علوم تحقیقات یک بیمارستان دام کوچک در سعادتآباد، یک بیمارستان دام بزرگ در شهریار و یک فارم در ملارد دارد. خوشبختانه واحد سعادتآباد وضعیت بهتری پیدا کرده است، کمااینکه قبلا ساعت ۱۴ تعطیل می‌شد و کلینیک دام کوچکی که در آن ساعت تعطیل شود، اتفاق مبارکی نیست و کیس‌ها را خیلی کم می‌کند. در حال حاضر کلینیک تا ساعت ۲۱ باز است و میزان زیادی کیس به آن اضافه شده است. اما مقداری تجهیزات آن قدیمی است و سرویس کردن تجهیزات نیز به خاطر بوروکراسی کمی سخت است. البته نمی‌توان به دانشکده خرده گرفت چون دیدم که تمایل داشتند این اتفاق بیفتد اما نشده است.»

این دانشجوی مقطع دکترای عمومی دانشکده دامپزشکی واحد علوم تحقیقات می‌افزاید: «نمی‌توان گفت که تعداد کیس‌های کلینیک سعادتآباد واحد علوم تحقیقات به اندازه بیمارستان دام کوچک دانشگاه تهران است؛ قطعا کمتر و متناسب با شرایط اساتید است. کمااینکه دریافتی پایین اساتید، آنها را مجبور کرده که برای گذران زندگی، خارج از دانشگاه هم فعالیت کنند. به این ترتیب که گاهی اوقات اساتید بالینی در کلینیک‌های دیگری هم فعالیت می‌کنند که این قضیه باعث کاهش کیس‌ها می‌شود، چرا که روبروی بیمارستان دانشکده چند کلینیک فعالیت می‌کنند و این حجم بالای کلینیک در آنجا قاعدتا کیس را کم می‌کند. به هر حال تمایل صاحبین کیس برای اینکه حیوانات خود را به دست دانشجویان بسپارند، کمتر و به همین خاطر میزان کیس پایین است.»

 

انتشار یافته: ۳۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
دانشجوی دامپزشکی واحد ارومیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
3
11
حکیم مهر عزیز، کمی دیر به اماده سازی این گزارش ها پرداخته اید ولی باز هم مفید است، در این میان دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد واحد ارومیه را از یاد نبرید، ببینید با چه حجمی‌ از بی برنامگی، سطح علمی پایین، ضعف آموزشی و امکاناتی درگیر است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
دوست گرامی عیب از استاد و هم دانشجو است که بقول مقاله از بی برنامه گی و بی انگیزه گی آنها است و متاسفانه چاره ای خاص هم ندارد و همه دانشکده های کشور از جمله تهران را هم شامل میشود وای بحال مناطق دور افتاده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
منظور بالا از دانشگاه تهران دانشگاه آزاد واحد تهران است که با ........... فرقی ندارد چون همگی بنیادهای مشترک یکسان و ویرانی دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
تا حالا همه درد و دل میکردند و از کمبودهای دانشگاه آزاد میگفتند حالا هم یکی پیدا شده که علت عیوب این دانشگاه را گفته یکدفعه همه غیرتی شدن. از دانشگاه دولتی بد میگویند فکر میکنند خودشون و دانشگاهشون رو بالا میبرند !
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
0
5
ملارد ۱۲ تا تبریز الان تقریبا میشه گفت هیچی
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
6
4
چه قدر زشت که دانشکده .......... علوم تحقیقات از گرمسار می گه که فارغ التحصیلان شاخصی داشته
گرمسار حداقل ۴ تا کیس مختلف و بیمارستان درست درمون داره
همین دانشکده در یک سال ۳۰۰ نفر ورودی گرفته و ظرفیت پایان نامه دادن نداره
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
منظور شما اینه که تو گرمسار کیس دام کوچیک خیلی بیشتر منطقه سعادت آباد تهران هست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
اشتباهی منفی دادم
ناشناس
| Germany |
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
اولا اسمی از دام کوچیک نبود بحث کیس کلی هست
شاید تو دام کوچیک تعداد کیس های علوم و نحقیقات بیشتر باشه ولی قطعا می دونیم که هیچ کیسی در زمینه های دیگه وجود نداره
بحث این هست که ایشون چه جوری به خودش اجازه می ده راجب جای دیگه صحبت کنه شما مشکلات سیستم خودت رو حل کن نمی خواد جاهای دیگه رو تحلیل کنی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
1
5
لااقل اگر کیفیت ندارند دانشجو کمتر بگیرند و سرمایه و زندگی جوانان را تلف نکنند و بدتر از همه ارزش علم و اقتصاد را بخطر نیاندازند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
2
5
....................
کدوم کیس؟ کدام کار شاخص؟ کدوم خروجی! فقط و فقط آزاد داخل تهرانه
آزاد واحد خوب زیاد داره! مثلا گرمسار، کرج، شهرکرد...
علومتحقیقات یا به عبارتی علوم تفریحات ................ همین و بس
پاسخ ها
سیاه پوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
دانشگاه از هفت دولت آزاد ودگر هیچ........
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
آفرین گل گفتی 8:13
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
این حرف رو کسانی می زنند که از ساختار های دانشکده بی اطلاع هستند و فقط دنبال کار خودشون در بخش خصوصی هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
1
9
این زیر مجموعه علوم پزشکی رفتن دانشکده های دامپزشکی در دانشگاه ازاد عالی بود جلوی ظرفیت گرفته شد
اما از ان طرف دانشگاههای دولتی عرصه باز دیدن و فله ای روزانه و شبانه و ... دارن میگیرن
وضع خیلی از ازادها از خیلی از دولتی هایی که در چندین ساتل اخیر مثل قارچ سبز شدن به مراتب بهتره!
کاش جلوی اونهها گرفته میشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
شیر فلکه بستن رو در هر جای دیگه هم می‌شد بست کاری نداره، اون استاد هم زرنگه کار به دانشجو اش یاد نمیده میدوعه بیرون کار میکنه هیئت علمی کمه پولش؟ پس استعفا بده بچسبید به کلینیک و بیمارستان تون گل کنید دانشگاه رو خفمون کردید
یه خدا بیامرزی اوایل اومد دنبال این داستان بود همین جا هم صحبت های جالبی میکرد یهویی غیب شد این بشر
آران پرنده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
دقیقا،دانشگاه آزاد تنها اشتباهی که کرده در ورودی ۹۷ بوده و طی سه ورودی بعدی ظرفیت هارو در خد۲۰-۴۰ نفر کرده،ولی دانشگاه سراسری صد نفر هم برای یک نوبت پذیرش داشته،البته اینکه دانشگاه سراسری یک دیوار نفوذ ناپذیر هم ندارند بی تاثیر نیست،هیچ نقد و انتقادی از چنین دانشگاه هایی نمیشود و حتی هیچ خبر و اطلاعی از وضعیت علمی-رفاهی و سایر موارد چنین دانشگاه هایی نداریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
.................. می‌خواستید حالا از دانشگاه سراسری بیخودی بد بگویید فکر میکنید به اعتبار دانشگاه آزادتان اضافه میشود؟ در رتبه بندی ۵۰۰ دانشگاه برتر و اول جهان لااقل اسم چند تا دانشگاه سراسری هست دانشگاه آزاد که جزو ۵۰۰ تای آخری اونم اون آخریهاشم نیست ............
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
منظور ۵۰۰ دانشگاه برتر در مقایسه با ۵۰۰ دانشگاه پست تر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
اگر بین ۲۰ هزار تا ۳۰ هزار دانشگاه دنیا اصلا به عنوان دانشگاه به حساب بیاید ، ۵۰۰ دانشگاه بدتر را که اصلا به حساب نمیآورند و نام نمیبرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
دوست عزیز در 500 دانشگاه برتر جهان کدام دانشگاه دارای دانشکده دامپزشکی هست؟ بگ.و یاد بگیریم؟
علوم پزشکی تهران و مشهذ و شریف و صنعتی نوشیروانی و ... توی 1000 تا اول هستن!
کدم دانشگاه سراسری که دامپزشکی داره جزو اولیاست ؟ بگو یاد بگیریم؟ تازه هرچی دانشگاه خوب داریم یا مال وزارت بهداشته و یا رشته فنی هست ! دانشگاه مادر کشور در دامپزشکی هم هیچی حساب نمیشه!
اما تکرار کن با خودت که دانشگاه ازاد توی لیست 500 هست!
رفتی رشته دولتی فکر کردی خبریه؟
تو 20 سال اخیر هم هر نماینده ای قهر کرده رفته برای شهرش دانشگاه دولتی دامپزشکی زده که بودجه بقاپه!
دامپزشک های شاخص صنعت اسب کشور همه ازادی هستن!ً
کلینیک های دام کوچیک تهران 90% فارغ التحصیل ازادن!
بچه های ازاد توان بیشتری د ارن چون سعی بیشتری کردن! دولتی از سالهای دور فقط شدذه بود محل دادنم مدرک به دختر خانم های دامپزشک که بازار کار با ماهی چندر غاز نابود کنن!
طرف حتی زحمت نکشیده لیست 500 ببینه ایرانی توش هست یا نه اومده حرف رایگان می زنه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
16:59 بله دولتی هست ولی متاسفانه دامپزشکی ندارن و یا شمات به عنوان د انشجویب دامپزشکی اصلا نمی دونی رشته چیه!
توی 1000 هستن و نه 500

علوم پزشکی تهران
علوم پرزشکی ایران
علوم پزشکی مشهد
دانشگاه ازاد اسلامی
صنعتی نوشیروانی
شریف
امیرکبیر
خواجه نصیر
علوم پزشکی کرمان
علوم پزشکی شهید بهشتی
اینا مثلا هستن و البته اسامی به ردیف رتبه نیست توی این کامنت!

کدوم دامپزشکی دارن عزیزم؟
شاید شما دکتری دامپزشکی شریف می خونی !
دالنشگاه تهران هم با علوم پزشکی تهران یکی حساب میشه ! و کلا دانشکده دامپزشکی در فنی خودش و علوم پزشکی تهران عددی نیست
پاشو از خواب
سهمیه ای ها با درصد منفی دامپزشکی دولتی قبضه کردن اون وقت بچه های با هوش با رتبه خوب مجبور شدن برن ازاد! تازه فخر هم می فروشی!
فارغ التحصیل شدی می فهمی چیکاره ای و سطحت چیه
فعلا همی دانشگاه که توی این خبر اومده و کامننت ها دیگران برات کافیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
خدمت همکار عزیز که در خصوص دانشگاه های دولتی صحبت کردند، طبق بررسی هایی که انجام شد و شخص رهبر انقلاب هم گله کردند سر همین مورد بود و اگر اجازه داده بشه با نمودار بستن نصف بیشتر از اون اساتید فعلی این دانشکده ها wash out می‌شوند ولی راهکار مؤثر ناقص توزیع شده و هر منطقه ای قابل اجرا نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
برادر یا خواهر ناشناس گرامی من هم گفتم دانشگاه نگفتم دانشکده البته اگر از روی هول و عجله دانشگاه را با دانشکده اشتباه گرفتید یا فرق آنها را نمی‌دانید! ضمنأ اسب و دام‌های کوچک نه مشکل صنعت کشوره نه سواد میخواهد ، چون کلا پیشرفت علمی چندانی در این رشته‌های دامپزشکی در کشور وجود ندارد بچه های دانشگاه آزاد تلاش بیشتری کردند البته تو سرکلاس غیبت کردن و تا ظهر خوابیدن ، دانشکده ای که امکانات تحصیلی و علمی و عملی ندارند چطور سبب ارتقای تحصیلی دانشجویی میشه که دانشگاه سراسری قبول نشده مجبور شده بره آزاد پول بده و درس هم نخونه؟! اصلا خیلی‌ها دانشگاه آزاد را برای همین دوست دارند که فقط مدرک بگیرند ، اشباع مدرک و کمبود کار مسئله اینست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
دانشگاه شیراز نیست کرمان و بابل هست؟! این از تعصب شما ناشی میشود کسی که از روی تعصب و عجولانه حرف بزنه از دروغگویی هم بدتره چون خودش هم نمیدونه چی میگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
دوست عزیز حالا چون دانشگاه های سراسری جزو دانشگاههای برتر نیستند لابد دانشگاه آزاد هست؟!!! ولی نگفتید جزو کدوم ۵۰۰ تا هست اول که شاید نباشد آخر چی؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
9:52 و 9:56 ........ شما که نمی‌دانید بدانید که دانشگاه از مجموعه دانشکده ها تشکیل میشود و وقتی سخن از دانشگاه است دانشکده ها را هم شامل میشود من هم از ایندکس دانشگاهی شانگهای استفاده کردم شما از چه؟ بورکینافاسو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
1
0
الان اون ....... استادی که صحبتش میشه صحبت ام با دانشکده خاص مطرح شده نیست، این شخص اصلا بالاسر کار پروژه دانشجو خودش هست، یا نه از قبل نوشته میده دانشجو اش
بگم بگم احمدی نژاد خاطره اش زنده شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
2
2
در دامپزشکی انترنی و رزیدنتی وجود ندارد؟؟؟؟؟
پس بعد از امتحان علوم پایه انترن کیست؟
پس از فارغ التحصیلی از مقطع عمومی و اخذ دکتری تخصصی نامش جز رزیدنسی چیست؟
لطف سنجیده صحبت کنید چون ناامیدی و گاهی نا آگاهی از جزئیات این رشته در شناخت بهتر این رشته در جامعه ابهام ایجاد می کند.
با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
دانشکده سراسری شیراز دو تا امتحان ورودی میگیرند که مرحله اولش ما ساله ۷۰ بودیم پیش کلینیک و پٌست کلینیک قبل و بعد از انترنی و هنوز هم انجام میشود و رزیدنتی هم دارد شما کدوم دانشگاه آزاد درس می‌خوانی عزیزم؟!!!
دانشجوی دامپزشکی
|
Germany
|
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
0
4
هرجند که دیر به این موضوع ورود پیدا کردید ولی حتما درمورد آزاد بابل هم این گزارش رو تهیه کنید تا دنیای جدیدی از بی امکاناتی رو ببینید
پاسخ ها
ق. الف میم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
عزیز بزرگوار و همکار آینده من، تنها مشکل امکانات نیست، امکانات کمتر از پنج درصد از مشکل ماجراست
بسیاری از رشته ها هم با این مشکل مواجه هستند و رشته هایی که برای آموزش دانشجو و هنرجوشون نیاز به کار hands on دارند بیشتر درگیر شده اند ولی خدمتتون عرض کنم که این مشکل نه تنها در ایران بلکه در کشور های دیگه هم مشاهده شده، کشور های پیشرفته که بعضی‌ها ادعا می‌کنند بهتر از ما هستند در صورتی که برای جامعه هدفشون و نسل آینده شون کافی نیستند
ملک‌حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
1
2
ماشالا معلومه همه از هم بدترن..
مشکل از ریشه است دانشگاه، دانشگاه نیست...ازاد و دولتی و پیام‌نور و غیرانتفاعی نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
بله همه مثل هم حساب کردین وقتی چیزی اشباع بشه همین تصور ایجاد میشه تو کل شنهای بیابون هم یک تکه طلا گم میشه کسی توجه نمیکنه و نمیتونه پیداش کنه نمیگم همه تو دانشگاه سراسری نخبه هستند ولی اگر دانشجوی نخبه ای هم باشه درصدش خیلی تو دانشگاه سراسری بیشتر از آزاده ، ولی تو این اشباع بازار کار و با این سرخورده گی ها گم میشه
پاتوبیولوژیست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
0
0
سلام. کاش با رزیدنت های تخصصی دامپزشکی هم مصاحبه نمایید تا هم از لحاظ مشکلات مکانی و مالی از طرفی مشروح شوند و از طرف دیگر ارایه پذیرش مقاله انگلیسی از نشریه خارجی برای اجازه دفاع از رساله و هم ارایه پذیرش مقاله فارسی از نشریه داخلی برای تسویه حساب هر کدام دو سال وقت می برد!!!؟؟؟ بعد هم برای اشتغال باید منتظر فراخوان خود همین دانشگاه شد! و یا وارد میدان نامناسب رقابت بخش خصوصی گردید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
7
0
برخی متعصبانه نظر میدن! فقط کافیه دانشکده دامپزشکی نوپای رازی کرمانشاه و اساتید فرهیخته آن را الگوی دانشکده های آزاد دامپزشکی بذارید. محدودیت زیاد دارن اما آموزش و اساتید درجه یک داره و کمبودها جبران شده
نظر شما
ادامه