کد خبر: ۵۱۳۷۹
تعداد نظرات: ۳ نظر

شماری از مدافعان حقوق حیوانات روز دوشنبه در اعتراض به کشتن سگ‌ها به شیوه‌های نامناسب در مراکز نگهداری حیوانات مقابل ساختمان شهرداری تهران تجمع کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، این افراد که کاغذنوشته‌هایی نیز همراه خود داشتند در شعارهایی خواستار برخورد با عاملان کشتار سگ‌ها به شیوه های نامناسب و نیز حفظ حقوق حیوانات شدند.

اعتراض این افراد زمانی بالا گرفت که طی چند روز گذشته فیلمی از نحوه کشتار سگ‌ها با استفاده از تزریق اسید، سم یا شیوه های دیگر منتشر شد؛ شهرداری تهران اعلام کرده این فیلم مربوط به سال ۹۶ است اما یک پیمانکار نیز که نارضایتی از عملکرد آن وجود داشته امسال لغو قرارداد شده است.

یکی از تجمع‌کنندگان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن گلایه از نحوه نامناسب کشتار سگ‌های ولگرد گفت:‌ ما خواهان تصویب قانون صیانت از حقوق حیوانات هستیم.

وی افزود:‌ وقتی در فضای مجازی کلیپ‌های کشتن سگ‌ها را دیدم نتوانستم آرام بنشینم، چرا اجازه چنین رفتارهایی داده می‌شود؟

این شهروند ادامه داد: در دین اسلام آزار رساندن به حیوانات گناه است اما باز شاهد این رفتارها هستیم.

شهروند دیگر تجمع کننده نیز گفت:‌ روش‌هایی که برای کشتن سگ‌ها به کار می‌برند وحشتناک است و شهرداری باید با عاملان این رفتارها برخورد کند.

وی ادامه داد: کشتن با روش خفه کردن، سم دادن و در گونی انداختن تا از گرسنگی کشته شوند، بسیار نامناسب است.

به گزارش ایرنا امروز «پیروز حناچی» شهردار تهران نیز در این زمینه صحبت کرد و در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه تصاور منتشر شده در فضای مجازی مربوط به سال ۹۶ است گفت: دستور پیگیری این موضوع را صادر کردم و در این باره تذکر جدی دادم؛ همچنین پیمانکاری که نسبت به عملکرد آن اعتراض شده بود خلع ید شد

وی افزود: ما به همه مخلوقات خداوند احترام می‌گذاریم.

«غلامحسین محمدی» رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران نیز در واکنش به این اعتراض‌ها با انتشار نامه لغو قرارداد یک پیمانکار مربوطه طی مردادماه جاری اعلام کرده که فیلم مذکور مربوط به سال ۹۶ بوده است.

وی افزود:‌ به هیچ پیمانکار و مسئولی اجازه نمی‌دهیم برخلاف ارزش‌های انسانی و اسلامی با خلایق خدا رفتار کند؛ پیمانکاری که سابقه خطایی بزرگ داشت خلع ید شد و با مسئولان و مسببان برخورد قاطع شد و می‌شود.

 



 


انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Canada
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
1
1
بايد ب اين مسولين بي كيفايت گفت ............. فقط همين.
يعني شماها از عملكرد پيمانكارتون خبر نداشتيد؟!؟!؟ ...............! حالا بعد از گند زدن پيمانكار فقط خلعش كرديد؟؟؟؟ زحمت كشيديد واقعا!! ............. بايد حداقل دادگاهيش ميكرديد، ................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
اینها که تجمع کرده اند اکثراً در خانه سگهای پاکوتاه نگه داشته اند و هنوز مورد حمله یک گله سگ وحشی قرار نگرفته اند و فکر می کند همه سگها بامزه و بی آزار و مهربان هستند!...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
تقاص این تجمعات را مردم بیچاره ای باید پس بدهند که هر روز در وحشت حمله سگ های ولگرد و وحشی هستند... طبق قانون حتی سگهای تربیت شده را نیز نمی توان در محیط شهری نگه داشت چون جای سگ و حیوانات بزرگ در شهر نیست شده کسی گاو و گوسفند در منزلش نگه داری کند پس چرا اقدامی درخصوص سگها انجام نمی دهند؟
عده ای که گوششان به شبکه های ماهواره ای است بدون فکر با این نوع اعتراضات برای شهروندان دیگر مشکل ایجاد کرده و امنیت و آرامش آنها را از بین می برند.
لطفا مسئولین با درایت و دوراندیشی بیشتری دراین خصوص اقدام کنند و تامین امنیت مردم را فراموش نکنند...
نظر شما
ادامه