کد خبر: ۳۵۶۵۴
تعداد نظرات: ۴۶ نظر
 

نفس نفس زدن بیش از حد؛ آیا سگ من مشکلی دارد؟

مصطفی قلاوند

مارال صالحی وربادی

 

با توجه به گرم شدن هوا و افزایش کیس های ارجاعی به بیمارستان ها و کلینیک ها، بر آن شدیم تا در خصوص تفاوت له له زدن های طبیعی و غیر طبیعی سگ ها صحبت کنیم.

هر زمان که اطراف سگ های خود باشید، می دانید که نفس نفس می زنند. در واقع بسیاری از سگ ها زیاد له له می زنند.

نفس نفس زدن توصیف یک نوع تنفس تند و سطحی است که آب به سرعت از زبان، دهان و دستگاه تنفسی فوقانی سگ شما تبخیر می شود. تبخیر آب کمک می کند که درجه حرارت بدن او تنظیم شود.

هنگامی که درجه حرارت بدن او افزایش می یابد این کار ضروری است، پوست سگ مثل انسان عرق نمی کند. او قادر به عرق کمی از طریق لای پنجه های خود است، اما نفس نفس زدن کمک می کند تا گردش هوا از طریق بدن او به اندازه کافی انجام شود.

میزان تنفس طبیعی (نه نفس نفس) برای سگ ها از 30 تا 40 دم و بازدم در دقیقه است، ولی در یک سگ با نفس نفس زدن این میزان به ده برابر می رسد، یعنی 300 تا 400 تنفس در دقیقه. توجه کنید که نفس نفس زدن نیاز به انرژی بالایی دارد، اما در واقع به دلیل کشش طبیعی از ریه ها و مجرای تنفسی نیاز به تلاش بیشتر ندارد.

نفس نفس زدن طبیعی و غیر طبیعی

دو نوع نفس نفس زدن[1] وجود دارد: طبیعی و غیر طبیعی.

نفس زدن طبیعی معمولاً زمانی اتفاق می افتد که دمای بدن سگ شما بالا رفته است و این یک پاسخ طبیعی بدن است. از طرف دیگر نفس زدن غیر طبیعی ممکن است علامت این باشد که سگ شما یک مسئله فیزیکی یا هیجانی و نیاز به بررسی بیشتر دارد.

شما می توانید اختلاف بین دو نوع از نفس زدن را با دیدن این علائم مشخص کنید:

- نفس زدن غیرطبیعی در مقایسه با سگی که رفتار طبیعی دارد بیش از انداره است.

 - این زمانی اتفاق می افتد که دمای بدن سگ بالا نیست و نیازی به خنک کردن خود ندارد.

-  این صدای نفس نفس زدن کاملاً عادی نیست – ممکن است بلندتر یا شدیدتر باشد.

 - سگ شما تلاشی بیش از حد طبیعی برای نفس زدن نشان می دهد.

اگر سگ شما به طور ناراحت کننده ای در ساعات نامناسب شروع به نفس نفس زدن کند یا به نظر نفس زدن سنگین تر از معمول است، شما باید نگران شوید ولی وحشت نکنید. برای توضیح علائم سگ و معاینه او یک وقت ملاقات از دامپزشک بگیرید.

علل نفس زدن غیر طبیعی

- بالا رفتن دمای بدن که منجر به گرمازدگی می شود:

در بیشتر سگ هایی که دمای بدنشان بالا می رود نفس نفس زدنشان سنگین تر می شود. علائم دیگر افزایش دما، شامل افزایش تشنگی، بالا رفتن درجه حرارت بدن، چشم براق، زبان و لثه های قرمز پررنگ و روشن و نبض و ضربان قلب بالا می باشد.

اگر دمای بدن سگتان به -40 درجه سانتیگراد - یا بیشتر رسید، دچار گرمازدگی می شود. سلول های بدن به سرعت شروع به مردن می کنند. امواج مغزی باعث تشنج می شوند. فقدان جریان خون در دستگاه گوارش باعث زخم معده می شود. کم آبی منجر به آسیب برگشت ناپذیر کلیه می شود و همه این حوادث ناگوار در چند دقیقه اتفاق می افتد. برای صاحبان حیوانات خانگی مهم است که در مورد گرمازدگی احتیاط لازم را به عمل آورند.

- تب:

گرمازدگی به علت عوامل محیطی است در حالی که تب پاسخ سیستم ایمنی است. سگ شما ممکن است در پاسخ به عفونت و عوامل بیماری زا دمای بدنش بالا رود و تب کند، لذا تب می تواند با از دست دادن اشتها، بی حالی و تغییرات رفتاری نیز همراه باشد.

- چاقی:

چاقی یکی از علل له له زدن سگ ها می باشد. به دلیل افزایش سرعت بالا رفتن دمای بدنشان فعالیت برای سگ های چاق بسیار خسته کننده تر خواهد بود و به سرعت گرمازده خواهند شد. توجه داشته باشید که چاقی می تواند مشکلاتی از جمله اختلالات قلبی و عروقی، پانکراتیت، بیماری های مفصلی، کبدی و دیگر بیماری ها منجر شود.

- استعداد نژادی:

نژادهای Brachycephalic ، سگهایی هستند با پوزه و بینی کوتاه یا "صورت فشرده به داخل" (مثل، pugها، بوستنتریر[2]، Boxers ، Bulldogs ،Pekingese  و Shi Tzu) که به دلیل داشتن بسیاری از مشکلات تنفسی مادام العمر تمایل به نفس نفس زدن زیاد دارند. این سگ ها از مشکلات مجرای تنفسی فوقانی رنج می برند. آنها اغلب به طور موثر نفس نمی زنند و به طور قابل توجهی در معرض خطر ابتلا به گرمازدگی هستند.

اگر سگ خود را که از نژاد براکی[3] است و می خواهید آن را با هواپیما یا حتی با اتومبیل به مسافرت ببرید، باید اقدامات احتیاطی انجام دهید. این نژاد در وسایل نقلیه ی گرم بیشتر از سایر حیوانات خانگی دچار مشکل می شوند.

اگر شما یک سگ نژاد براکی دارید، مهم است که با الگوهای تنفس طبیعی او آشنا شوید تا به محض تغییر در عمل تنفس، اقدام سریع انجام دهید. طبیعی بودن برای او مثل سگ هایی نیست که پوزه ی بلندتر دارند.

اگر شما به یک افزایش، تشدید یا برخی تغییرات دیگر در صدای تنفس سگ خود توجه داشته باشید، یادداشت کردن آنها اهمیت دارد.

- درد :

اگر سگ شما احساس ناراحتی کند و یا در یک وضعیت دردناک، نفس نفس زدن های سنگین و یا مکرر است، می تواند یکی از اولین نشانه های وجود مشکل باشد. اگر سگ شما بدون دلیل و در زمان های عجیب و غریب مثل شب که در حال استراحت است نفس نفس می زند، شما باید یک قرار ملاقات با دامپزشک ترتیب دهید.

به خاطر داشته باشید سگ شما نمی تواند در مورد ناراحتی خود به شما چیزی بگوید، به طوری که به شما بستگی دارد که به تغییرات رفتاری او که می تواند علائم درد باشد توجه کنید.

- بیماری های قلب و ریه:

یکی از علائم قلبی مثل بزرگ شدن قلب و عدم پمپاژ کافی در سگ نفس نفس زدن را افزایش می دهد.

دیگر علایم شامل بی میلی یا کاهش توانایی در فعالیت،خسته شدن سریع، افزایش تنفس و سرفه است. ممکن است غش یا ضعف هم اتفاق بیافتد. بعضی از سگ ها با بیماری قلبی به دلیل تجمع آب، شکم بزرگ و تنفس سنگین دارند.

قلب بیمار نمی تواند به درستی خون را در اندام ها پمپ کند، به طوری که بافت ها از اکسیژن محروم می شوند. بدن سگ شما میزان تنفس را برای جبران کمبود اکسیژن افزایش می دهد و نتیجه ی آن نفس نفس زدن است.

از آنجایی که قدرت قلب برای پمپاژ کم می شود، فشارخون در سیاهرگ های پشت قلب افزایش می یابد. گرفتگی ریه ها و تجمع مایع شایع است، و هنگامی که ریه ها دیگر نمی توانند اکسیژن را به جریان خون انتقال دهند، فقدان اکسیژن باعث می شود که سگ سریعتر و با نیروی بیشتر نفس بکشد و نتیجه ی آن افزایش نفس نفس زدن است.

- بیماری کوشینگ[4]:

در یک سگ با بیماری کوشینگ، یا دارای بیماری وابسته به آدرنال، غدد آدرنال بیش از حد کورتیزول ترشح می کنند. کورتیزول هورمونی متنوع است که در مقادیر بیش از حد می تواند علائم گسترده ایجاد کند و یکی از اولین علائم افزایش نفس نفس زدن است.

علائم دیگر شامل تشنگی و ادرار زیاد، افزایش وزن (اغلب به رغم کاهش کالری)، نازک شدن پوست و تغییر در رنگ پوست از صورتی تا خاکستری و حتی تا سیاه، کبودی، ریزش مو، و تحریک پذیری یا بی قراری است.

- کم خونی[5]:

وقتی یک سگ مقدار گلبول قرمز کم دارد و هموگلوبین آن برای انتقال اکسیژن به بافت های بدن کافی نباشد، او کمبود اکسیژن را تجربه می کند. در موارد بیماری قلبی و ریه، یکی از علائم کمبود اکسیژن نفس نفس زدن است.

علائم دیگر کم خونی شامل ضعف، بی حالی، عدم تحمل فعالیت، سرعت بالای قلب، غشاهای مخاطی رنگ پریده (معمولاً در دهان، لثه ها و زبان قابل توجه است که صورتی کمرنگ تا سفید می شود)، گیجی، از دست دادن اشتها، تنفس سریع، و غش کردن است. اگر از دستگاه گوارش حیوان مقدار زیادی خون عبور کند، مدفوع قیری سیاه خواهد بود.

- فلج حنجره:

این یک اختلال در ماهیچه ها و غضروف هایی است که حنجره را باز و بسته می کند. وقتی یک سگ در حالت تنفس است غضروف های حنجره به درستی باز نمی شوند و مشکل تنفسی ایجاد می شود. جریان هوا محدود شده و نتیجه ی آن صدای بلند و گوشخراش نفس نفس زدن است.

- اضطراب، استرس، ترس و ترس از آب:

سگ هایی که مضطرب و با استرس هستند و یا از صدا ترسیده اند، اغلب نفس نفس می زنند. این نفس نفس زدن رفتاری است و معمولاً علائم دیگر مثل، خمیازه کشیدن مکرر، قدم زدن، ناله یا گریه، لیسیدن لب، لرزش، پنهان شدن، و در موارد شدید، از دست دادن کنترل مثانه و روده وجود دارد.

واکنش کوتاه مدت به حوادث استرس زا و یا ناآشنا اجازه می دهد سگ شما خود را برای مبارزه یا پریدن در صورت لزوم آماده کند، و این ها کاملا طبیعی هستند. هر چند یک واکنش ترس طولانی و مزمن می تواند باعث اختلالات فیزیکی و عاطفی شود، می تواند طول عمر سگ را کوتاه کند و بر کیفیت زندگی او نیز تأثیر بگذارد.

اگر شما به نفس نفس زدن غیر طبیعی در سگ خود توجه کنید، حتی اگر او به نظر هم خوب بیاید، این مهم است که از دامپزشک وقت بگیرید. با وجود وضعیت سلامتی، هر چه زودتر مشکل تشخیص داده می شود و در صورت لزوم درمان می شود و برای همراه چهار پای شما نتیجه بهتری خواهد داشت.

حال چه زمانی می بایست به صورت اورژانسی به دامپزشک مراجعه کرد:

- احتمال می دهید که سگ شما درد دارد.

 - سگ شما ناگهانی شروع به نفس نفس زدن کند.

 - نفس نفس زدن ثابت، بلند و شدید است.

 - دمای بدن سگ شما 40 درجه سانتیگراد یا بیشتر است.

 - تغییر رنگ زبان یا لثه سگ شما به آبی یا سفید که نشانه کمبود اکسیژن در بدن سگ شما است. (نژادهای Chow Chow  و Shar-Peis  به صورت مادرزادی زبانی آبی تیره یا بنفش تیره دارند)

به امید فرهنگ سازی نگهداری از حیوانات خانگی



[1] - Panting

[2] - Boston terrier

[3] - Brachy

[4]-Cushing's disease

[5] - Anemia
 
انتشار یافته: ۴۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
نیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
3
13
سلام من ب
یه سگ ۱۸روزه دارم الآنم هوا گرمه هی زبون در میاره فک کنم تشنشه شیر میدم ولی باز له له مبزیه میتونم بهش آب بدم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
9
6
نه
پاسخ ها
اميرحسين
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
داداش بهش اب هندونه بدونه هسته بده يا هندونه بدون هسته ولي حتما بدون هسته باشه
بزرگتوم شد ميتوني بهش هويج بدي كه خنك كنه رادياتشو
ترانه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
آب همیشه باید در دسترس سگت باشه
عابد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
2
6
درود وقت بخیر.سگ من شکم وپهلوهاش بادکرده وکم تحرک شده،زودخسته میشه ونفس نفس میزنه.دکتربردم گفتن داخلش عفونی شده ویکسری انتی بیوتیک دادن.الان داروهام تموم شده وبازخوب نشده.راهکاری دارین بهم بدین ؟لطفا
parham
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
16
19
سلام عرض ادب
سگ من شیتزوتریر ماده یک سال و خورده‌ای هستش واکسن هاش رو مرتب میزنم و چک میشه،نیم ساعت پیش از دم اتاقم صدای خس خس شنیدم دیدم داره بلند بلند نفس میزنه یه جور که انگار میخواد بالا بیاره یا نفسش بالا نمیاد همزمان راه هم میرفت کاسه آبش رو بردم پیشش بعد یک دقیقه یکم آب خورد و یکم دراز کشید آروم شد بعد بیست دقیقه هم بازیگوشیش شروع شد گفتم شاید بخاطر این باشه امشب غذا زیاد خورد آخه وسیله ریز دم دستش نمیزاریم که بگیم قورت داده باشه خیلی نگرانم راهنمایی کنید خواهشا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
سلام سگ منم این حالت شده یهو انگار نفسش کم میاد پشت سر هم نفس میکشه فکر کردم الرژیه ولی انگار نیست... از اتاق که بردمش بیرون تو هوا ی آزاد بهتر شده موندم چیکار کنم الان چند هفت‌س این حالته دکتر هم انوار تشخیصش خوب نیست چون کلی دارو بچه خورده معلوم نیست چشه.... ممکنه که برای اکسیژن باشه چون معمولا تو خواب یهو اینجوری میشه ما تو هوای گرم و مرطوب زندگی می‌کنیم؟ الان سگ شما تشخیص دکترش چی بود
ندا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
2
23
سلام،سگ من به خاطر داروهای ضد عفونی کننده شدیدا تنگی نفس گرفته باید چه کاری انجام بدم بهتر بشه
پاسخ ها
رضا فرشی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
سلام دکتر امید قادری بهترینه تو کرج کردان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
15
3
سلام با بیل به شکم سگم ضربه زدن الان بیهوشه الان چیکنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
خدا نبخشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
چقدر ریلکسی جایه اینکه بیای تو اینترنت دنبالش باشی طفل معصومو سریع میبردی دکتر
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
............ سریع ببر دکتر. اومدی نظر میخوای
دنیا
| United States of America |
۰۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
من اگر ی روزی امثال تورو تو انجام حیوان ازاری ببینم دوتا سگ های پیت بولم و میارم دنده هات و خورد کنن ........
پویان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
2
7
سلام من یک سگ میکس بیشون تریر یه همچین نژادی دارم و 15 سالش هست.
بهش رویال کنن هپاتیک میدم و مولتی ویتامین ویتال برای آرتروز. وهمچنین لثه هاش ملتهب شده چون یه مدت نمیتونستم به نظافت دندوناش برسم ولی الان دارم با محلول مسواک بهترش میکنم .
مشکل سگ من اینه که بعضی وقتا ب تاب میشه و مدام با حالت له له توو خونه رژه میره یا میره توو بالکون که مثلن جیش کنه ولی نمیکنه و بر میگرده. ضمنا آب تازه توو دسترسش هست .
چرا اینقدر بیتابه؟ یعنی درد دندون داره؟
پاسخ ها
کیمیا
| Canada |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
سلام ،با توجه به تجربه ای که از سگم داشتم که حدود دوسال پیش فوت شد. این علائمی که شما راجع به سگتون گفتید احتمال درد دندون هست.چون سگ من هم دقیقا همین علائم رو داشت و من وقتی متوجه شدم که دیگه خیلی دیر بود چون باکتری وارد خونش شده بود و قلبش بزرگ شده بود و متاسفانه بر اثر همین عارضه فوت شد.
Ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
1
4
سلام سگ من هر چی مییخورد بالا میاورد و سوزن رانیتیدین بهش تزریق کردیم بهتر شده اما خیلی حل حل میزنه و میلرزه
دلیلش چیه؟
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
3
10
سلام سگ من شکمش بزرگ شده و جدیدا خیلی تند تند تفس میکشه له له میزنه ترو بردمش دکتر سونوگرافی و رادیو لوژی داده انجام بدم من واقعا شرایط خوبی ندارم برای هزینه درمانش حال دخترم خیلی بده ترو هر کی میتونه کمکم کنه من هزینه ای برای خرید سگ ندادم اتفاقی دادن نگهدارم دیگه موند پیشم الان چند ساله دارمش اگه یه چیزیش بشه میمیرم تروخدا کمک کنین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
البته این با قرص های ضد انگل و آمپول های مخصوص حل میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
1
7
سلام آقایParhamسگ من هم همین توری میشد ولی وقتی که درست دقت کردم دیدم که وقتی بعد از غذاش بغلش میکنم بالا میاره و بعضی وقت ها هم اگه بد بغلش کنم شروع میکنه به خس خس کردن و سرفه زدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
2
3
سلام خانم مریم حتما به دکتر مراجعه کنید چون که ورم شکم از دلایل انگل هستش
نسترن
|
United States of America
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
0
8
سلام. من یک سگ گلدن رتریور ۱۲ ساله دارم که به تازگی کمی بیشتر از قبل نفس نفس می زند و در خوا خر خر می کند. به نظرتان مربوط به بیماری هست یا مربوط به سن و دمای هواست؟
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
1
7
دوستان گلم لطفا قبل از اینکه سگ یا حیوان خانگی برای خودتان بگیرید اول راجع به نژادش بیماری هاش غذا و خصوصیات اخلاقی حیوانی که میخواهید داشته باشید اطلاع کسب کنید و بعد اینکار خدا پسند رو انجام دهید که وقتی به مشکلی بر میخورید راهکار داشته باشید و به چه کنم چه کنم نیوفتید...من یه روت وایلر سه هفته ای خریدم و الان سه سالشه تا حالا خدا رو شکر به مشکلی بر نخوردم چرا که ساعات خواب منظم ساعات غذا خوردن و ساعات بردن بیرون برای ورزش و حتی ساعاتی رو برای تربیت و یادگیریش صرف میکنم...‌و الان به جرات میتونم بگم یکی از بهترین سگهای جهان رو دارم و بهش عشق میورزم...دوستتون دارم...موفق باشید
Asal
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
1
2
سلام خسته نباشید
من یک سگ ژرمن شولاین دارم که تقریبا یک سالو خورده ایه که مادس و یه بچه ی نره دورگه ی شولاین و دوبرمن داره که اونم تقریبا نه ماه رو داره
جسیکا ینی شولاینه ماده هه جدیدا کلشو کج میکنه و له له میکنه و لقه میزنه ایا مشکلی داره ؟؟؟؟؟ من بلکی ینی دورگه هرو برده بودم دامپزشکی برای واکسن هاش از دکتره پرسیدم گفت که مریضه بایر بره دامپزشکی حالا از شما هم خواستم بپرسم ایا مشکلی داره؟؟ولی همش جسیکا بلکی رو دعوا میکرد روش میخوابید تا ده دیقه نمیزاشت بلکی غذا بخوره و ‌.... برای همین بلکی رو جدا کردیم از جسیکا
ولی جسیکا مثل افسرده ها شده همش غذا نمیخوره اگرم بخوره کم میخوره همشم توی دستشویی میره میخوابه دور از همه حالا ما ناراحت شدیم و خواستیم بلکی رو ببریم پیشش ولی خب بلکی هم گناه داره چون دوباره دعوا میشه
محمدعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
1
7
سلام من سگ اشپیتزماده دارم که الان دوهفته هست زاییده الان رفتم بیرون دیدم یهو دوتاپا عقبش شل شدن ولرزش زیادی بدنش داره مخصوصآ سرش...چکارکنم
فرشاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
1
5
یه‌ سگ ‌دارم از‌ دهان‌ سگ‌ خون‌ میاد ‌چی ‌دارویی ‌مصرف ‌کنم
Peny
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
1
4
سلام من یه سگ هاسکی دارم موقع خواب خیلی نفس نفس میزنه ولی
نه طل روز بعد بازی و خواب لازمه ببرم دامپزشک و یه سوال دیگه اینکه فقط گاز میگیره یعنی در واقع موقع گشنگی و تشنگی اینم غیر عادیه؟!
پاسخ ها
شیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
خون اومدن از دهان سگ مربوط ب دستگاه گوارشی اونه شاید استخوان یا چیز تیز‌ فرو رفته در روده یا به معده اش ضربه وارد شده به دامپزشک ببرید فورا حل میکنند سگم منم اینجوری بود
حسین
|
Turkiye
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
0
4
سلام خسته نباشید
یک من توسط یک سگ خیابانی زخمی شده در حال حاضر کمی تند تند نفس میکشد . احتیاج هست که به دکتر مراجعه کنم ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
3
0
چه کنم
سلام من سگهارو دوس دارم و درمانشون میکنم ی سگ به من دادن تریر مشکی خیلی نفس نفس میزدوشکمش مث طبل بزرگ بود فک کردم حاملست بردم دکتر گراف انجام داد گفت ریش اب اورده سمت راست قلبشم بزرگ شده وامیدی نیست وقرص نوشت خیلی گریه کردم خیلی سگ اروم وحرف گوش کنیه من ط
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
0
5
لطفا راهنماییم کنین
..
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
2
0
سلام من یک سگ دارم نژاد شیتزو از صدا رعد و برق و ترقه خیلی میترسه له له میزنه و میاد تو بغل ما در روز هم خیلی میخوابه خیلی نگرانش هستم که مشکل روحی نداشته باشه لطفا راهنماییم کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
2
2
سگم شیتزو نر است ۱۱ماهه
علامت نفس نفس میزنه دندونش دستم گاز میگیره
میشه بهم بگید
پاسخ ها
محمدحسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
ماله منم کپی ماله تو اع شیتزو مالیتزه میکس ۱۱ ماهشه دستمو هی گاز‌میگیره تند تند هم نفس میکشه مشکلشو فهمیدی به منم بگو
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
3
3
باسلام خسته نباشید من احساس میکنم نفس سگ رفته تو دهانم ایا منو مریضم میکنه یا اصلا نفس سگ برای انسان مضر هست یا نه
لیلا
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
0
25
یعنی حیرون کسایی هستم که پتشون مشکل داره بجای رفتن به دکتر اومدن اینجا سوال میپرسن واقعا ننگ بر شما اگه زورتون میاد وقت و هزینه کنید بیجا میکنید اون ها رو میگیرید
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
2
6
درود
پسر من شیتزو هست.دیروز بردمش بیرون و با اینکه یک ثانیه هم بدون کولر نذاشتم بمونه ولی از دیروز تا الان یکسره نفس نفس میزنه .حتی دیشب توو خواب هم نفس نفس میزد و کلافه بود همش.همه کاری هم واسه خنک کردنش انجام دادم گفتم شاید گرمازده شده باشه ولی هیچ اثری نداشت.میشه راهنماییم کنین مشکل چیه؟؟؟
Masoud
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
2
4
سگم اشپیتزه۷سالشه یک روزه ک بیحاله نفس نفس میزنه بعضی وقتا میلرزه عرتش چیه خیلی نگرانشم
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
0
4
سلام خسته نباشید من دوتا سگ سراب چهار ماه دارم یکیش نرر نر موقع پارس کردن هی نفس عمیق میکش جوری ک پارس میکن صدای نفسشم میاد میخواستم بدونم این عادی یا بیماری
ایسل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
0
1
سلام من توله ۱۸ روزه دارم که از دو نژاد متفاوت هست پدرش پامراین و مادرش مالتیز کراس هست.از وقتی ب دنبا اومده برای دفع نفس نفس می زنه و شکمش حالت نفخ میشه بردمش هم دکتر پمادی داد ک ب مقعدش می زنم تا بتونه دستشویی کنه .و دستشویش اسهالی مباد با وجوذ ماساژش و پماد ک میزنم .اما هنوز این دردش ادامه داره می شه راهنماییم کنید ممنون
اسم سگم چیکو هست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
0
0
سلام سگ من. خیلی بی قرار شده و تند تند نفس میشه پیش از حد تند متوجه تغیراتی شدم انگار از چیزی درد می‌کشه و من الان نمیتونم ببرمش دامپزشکی بزور ت بغلم خوابوندم الان خابه و آرومه
شیر هم نمیخوره تقریبا ۲ماه داره
و هی خودش رو نشسته رو زمین می‌کشه
و مدفوع در طول روز خیلی زیاد می‌کنه و رنگ لثه اسم هم صورتی کم رنگ نمیدونم دردش از چیه واقعا نگران لطفا کمک کنید
اسم سگم چیکو هست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
0
0
و نژادش پامر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
دقیقاا همین مشکلو داره دوماهشه ۵٠روز و پامرانی هس دقیقا همین علاعم رو داره فقط موندم روز ۱۳ دامپزشک کچا پیدا کنم
نوا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
0
1
سلام سگ من دیشب استخوان دزدید و خورد و این مواقع نمیشه طرفش رفت و ازش گرفت،دیشب همه رو بالا اورد،الانم بیدار شد دوباره یکم بالا اورد،بهش یه کوچولو قرص معده دادم اما همش بی‌قراره هی اینطرف اون طرف میره،خودشو هی کش میاره،نفس نفس میزنه،یکی دوباره انگار تعادل نداشت گج شد به پهلو ،الانم خواست دوباره بخوابه اما انگار درد داره،چیکار کنم؟الانم نه دکتر هست و نه اصلا این هفته دکتر خودشم نیست
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
0
1
با سلام من یک سگ ماده دارم و حالا وقت زایمانش هست در حال حاضر فعلا دوتا بچه هایش به دنیا آورد نژاد سگم shih Tzu terrirهستوجنسش سگ femaleهست خواستم راهنماییم بکنید که چندتا بچه به دنیا میاره وایا بعد زایمانش میشه غذا وآب بهش بدم ایا میشه به بچه هاش دست بزنم موردی ندارد اینجا هوا گرمه اگه خودش وبچه هایش زیر کولر بگذارم موردی ندارد وسوال آخر اینکه حالا لازم هست بچه هاش ببرم دکتر واکسن بزنم لطفا راهنمایم بکنید باتشکر فراوان
آیدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
0
1
سلام من یه سگ شیتزو‌ماده دارم تازه گرفتمش منتاها شب موقع خواب خیلی نفس نفس میزنه در حالت عادی خوبه خعلی کم پیش میاد اینطپر شه اما شبا خوابه ولی از نفس نفس زدنش میترسم ینی نگرانم میکنه
این تند نفس کشیدن موقع خواب طبیعیه؟
نظر شما
ادامه