کد خبر: ۹۹۸۴

حکیم مهر - اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی از نظارت بهداشتی بر  تولید یک میلیون و 413 هزار کیلوگرم گوشت قرمز در کشتارگاه های این استان از ابتدای ماه مبارک رمضان خبر داد.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی این اداره کل با اعلام این خبر افزود: تمامی مراحل کشتار دام و استحصال گوشت تحت نظارت دامپزشکی و در راستای طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در  ماه مبارک رمضان  صورت گرفته است.
دکتر جعفر عطارباشی اظهار داشت: با توجه به اهمیت تامین امنیت غذایی مردم روزه دار و لزوم  تضمین بهداشت و سلامتی فراورده های پروتئینی در سفره افطار و سحری روزه داران، از ابتدای طرح تشدید مطابق با  28 تیرماه سال جاری، بیش از 120 اکیپ ثابت و سیار در شبکه های دامپزشکی استان در این زمینه وظیفه مند  شده اند و علاوه بر مراکز تولید و عرضه فرآورده های خام دامی، رستوران ها، آشپزخانه ها و دیگر مراکز مرتبط را نیز تحت کنترل و نظارت بهداشتی  دارند. وی اعلام داشت: در 15 کشتارگاه صنعتی طیور استان نیز  از ابتدای ماه رمضان تا کنون 2 میلیون و 342 هزار قطعه مرغ  تحت نظارت شرعی و بهداشتی دامپزشکی کشتار شده اند که در مجموع قریب به  3 میلیون و 748 هزار کیلوگرم گوشت سالم مرغ در استان  تولید و عرضه  گردیده است.

عطارباشی یادآور شد: گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، ماهی و شیر خام عمده فرآورده هایی هستند که موضوع  طرح تشدید بازرسی بهداشتی دامپزشکی می باشند.

وی بار دیگر بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام، به ویژه در معابر عمومی، عرضه گوشت فاقد مهر دامپزشکی و خارج از یخچال. عرضه گوشت از پیش چرخ شده و عرضه مرغ و قطعات آن شامل؛ جگر و سنگدان به صورت فله‌ای تاکید کرد و یادآور شد مرغ و اندرونه خوراکی  آن بایستی  صرفا به صورت بسته بندی واجد برچسب  مشخصات کامل عرضه شود. عطارباشی از کلیه شهروندان خواست جهت پیشگیری از ابتلای به انواع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و نیز حفظ سلامتی خود در صورت مشاهده هرگونه تخلف، بویژه تخلفات فوق، مراتب را مشهد با شماره‌تلفن‌های 7250035،7250025(شبکه دامپزشکی مشهد) 6233075(پیام‌گیر روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان)، 1512(مرکز پاسخگویی اداره کل دامپزشکی) و در شهرستان‌ها به نزدیکترین شبکه دامپزشکی اطلاع داده تا برخورد قانونی و لازم صورت پذیرد.

وی شماره  سامانه دریافت پیام کوتاه اداره کل دامپزشکی استان برای دریافت گزارش تخلفات را نیز30001905 اعلام کرد.

 

نظر شما
ادامه