کد خبر: ۹۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
چهره ماندگار دامپزشکی کشورمان اظهار داشت : در صورتی که اداره این سازمان زیر نظر ریاست جمهوری میسر نباشد باید به سنخیت کار دامپزشکان با دو وزارتخانه جهاد کشاورزی و بهداشت و درمان نگاه کرد که کار دامپزشکان نوعی پزشکی است و تنها تفاوت آن است که پزشکان با انسان و ما با حیوان زبان بسته سرو کار داریم و کار ما در تشخیص بیماریها دشوارتر هم هست...

حکیم مهررییس گروه علوم دامپزشکی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران در گفتگوی اختصاصی با نشریه حکیم مهر به تبیین دیدگاههای خود درباره وضعیت حرفه و رشته دامپزشکی در کشورمان پرداخت.

 


استاد دکتر نادعلیان ، رییس گروه علوم دامپزشکی فرهنگستان علوم در این گفتگو بر لزوم استقلال سازمان دامپزشکی کشور تأکید کرد و با اشاره به سابقه موجود چندین ساله که برخی قصد کوچک کردن این سازمان یا انتصاب غیردامپزشک به عنوان رییس آن را داشته‎اند گفت : خدا را شکر تابحال سازمان دامپزشکی کشور از این اقدامات نادرست در امان مانده و حفظ شده است.
وی افزود : به نظر من بهترین فرم برای این سازمان آن است که بصورت مستقل زیر نظر ریاست جمهوری اداره شود.
چهره ماندگار دامپزشکی کشورمان در ادامه اظهار داشت : در صورتی که اداره این سازمان زیر نظر ریاست جمهوری میسر نباشد باید به سنخیت کار دامپزشکان با دو وزارتخانه جهاد کشاورزی و بهداشت و درمان نگاه کرد که کار دامپزشکان نوعی پزشکی است و تنها تفاوت آن است که پزشکان با انسان و ما با حیوان زبان بسته سرو کار داریم و کار ما در تشخیص بیماریها دشوارتر هم هست.
استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران همچنین گفت : حتی در صورت الحاق سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دلیل سنخیت مشابه با پزشکی، باید این سازمان از استقلال کافی برخوردار باشد.

مشروح این گفتگو و دیدگاههای رییس محترم گروه علوم دامپزشکی فرهنگستان علوم به زودی منتشر خواهد شد...

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
-
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
0
0
هیچ دلیلی برای ماندن دامپزشکی زیر نظر وزارت محترم جهاد کشاورزی وجود ندارد وقتی مدیران کل دامپزشکی بجای دارابودن سواد دامپزشکی بیشتر دنبال کارهای حاشیه ای هستند وقتی تب مالت و سل و مشمشه روز به روز بیشتر دامها را گرفتار میکند باید یک انقلاب در سازمان دامپزشکی انجام شود
نظر شما
ادامه