کد خبر: ۹۸۵۶

حکیم مهر - در حالی که قیمت مرغ و گوشت تورم چندلایه‌ای را سپری کرده است، گوشت شترمرغ با وجود ثبات نسبی قمیت هنوز در سفره غذایی مردم نیست.

رئیس هیئت‌مدیره تعاونی پرورش‌دهندگان شترمرغ با اعلام این مطلب گفت: قیمت گوشت شترمرغ افزایش قابل توجهی در مقایسه با گوشت مرغ و قرمز نداشته، قیمت مناسبی دارد.

پرویز نیامنش افزود: گوشت شترمرغ هم‌اکنون 24 هزار تومان قیمت دارد و در بازار فعلی جایگزین مناسبی برای سایر دام و طیور است.

وی خاطرنشان کرد: قیمت این محصول نیز می‌تواند مانند سایر گوشت‌های دام و طیور بالا رود، زیرا برای پرورش این پرنده نیز به جو، ذرت و سبوس احتیاج است.

نیامنش با بیان اینکه تولید گوشت شترمرغ در اولویت قرار نمی‌گیرد، ادامه داد: در حال حاضر نهاده‌ها به پرورش‌دهندگان شترمرغ تحویل داده نشده و شترمرغ‌داران در انتظار دریافت نهاده‌ها هستند و در صورتی که گرانی قیمت نهاده‌ها ادامه داشته باشد، شترمرغ‌داران به ضرردهی می‌رسند.

وی درباره صادرات این محصول تصریح کرد: برای داشتن صادرات، باید میزان تولید این محصول به‌صورت پیوسته و یکسان انجام شود تا بتوان بازارهای خود در کشورهای همسایه را حفظ کرد.

فعال بخش خصوصی در پایان یادآور شد: شترمرغ حیوان کم‌توقعی از لحاظ خوراک است و می‌تواند خوراک دام را مصرف و گوشتی شبیه مرغ داشته باشد و تکثیر آن به نحوی است که از هر شترمرغ مولد، سالانه 20 عدد تکثیر می‌شود.

 

نظر شما
ادامه