کد خبر: ۹۷۶۶

حکیم مهر - رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گرگان از اعزام اکیپ دامپزشکی به 13 روستای سیل زده شهرستان خبر داد. 
غلامرضا ایرجی در بازدید از روستاههای سیل زده شهرستان  اظهار داشت: در پی بارندگی شدید روزهای اخیر، روستاهای قرق، قلی آباد، چنار قشلاق، گوزن فارس، فوجرد، کماسی، آلوکلاته، چارچنار، معصوم آباد و همت آباد دچار آب گرفتگی و سیلاب شدند و روستاهای حسین آباد، جهان آباد علیا و سفلی نیز بیشترین خسارات را دیدند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گرگان افزود: با هماهنگی اداره‌کل دامپزشکی استان گلستان اکیپهای متشکل از نیروهای این شبکه برای اقدامات بهداشتی دامپزشکی به منطقه مراجعه کردند تا نسبت به بررسی وضعیت منطقه و معدوم سازی دام‌های تلف شده، اقدامات بهداشتی صورت پذیرد.

ایرجی ادامه داد:  اکیپهای دامپزشکی با همکاری دهیاری روستاها و بخشداری  که به انجام فعالیت مشغول بودند، اقدام به جمع‌آوری لاشه دام‌های گرفتار شده در سیل پرداختند و اقدامات بهداشتی در معدوم سازی آنها اعمال شد.

وی با بیان اینکه در اینگونه حوادث غیر مترقبه، جمعیت دامی، درگیر بیماری‌های قابل انتقال بین دام‌ها و حتی انسان می‌شود از انجام عملیات واکسیناسیون دامهای سبک و سنگین علیه بیماری شاربن خبر داد تا ایمنی نسبی لازم برای دام‌های زنده ایجاد شود.
ایرجی  همچنین به آغاز عملیات ضدعفونی جایگاه‌های دام در این روستاها نیز اشاره کرد که خطر شیوع بیماری‌های را تا حد قابل قبولی کاهش می‌دهد.

نظر شما
ادامه