کد خبر: ۹۷۶۲

حکیم مهر - جلسه بررسی مشکلات تولید و بازار مرغ در نهاد ریاست جمهوری برگزار نشد و تصمیم‌گیری در این زمینه به هفته بعد موکول شده است.

در پی مشکلات به وجود آمده در خصوص تامین خوراک و گرانی‌ نهاده‌های تولید مرغ و به تبع آن افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار مصرف مقرر شده بود روز سه‌شنبه(دیروز) در نهاد ریاست جمهوری جلسه‌ای با رییس جمهور، معاونان و مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شود و مشکلات تامین خوراک و نهاده‌های طیور، تولید گوشت مرغ و هم‌چنین قیمت آن در بازار مصرف بررسی شود تا تدبیری برای کاهش هزینه‌ تمام‌شده تولید و کنترل قیمت گوشت مرغ در بازار مصرف اندیشیده شود.

در این زمینه مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور گفت: دعوت‌نامه‌ای برای حضور در این جلسه ارسال نشد و این جلسه فعلا برگزار نشده است و بررسی مشکلات و آسیب‌شناسی صنعت مرغداری به هفته‌ آینده موکول شده است.

حسین مقدم‌نیا اظهار کرد: در حال حاضر هیچ تصمیمی برای شرایط تولید و عرضه گوشت مرغ در بازار مصرف اتخاذ نشده است.

وی افزود: هم‌چنین هیچ‌گونه نهاده‌ ارزان‌قیمت به تولید‌کننده داده نشده و هیچ‌ تفاهمنامه‌ای اجرایی نشده و گوشت مرغ براساس هزینه‌ تمام‌شده تولید در بازار مصرف عرضه می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور همچنین عنوان کرد که روز گذشته تنها جلسه کارگروه کنترل بازار به ریاست معاون اول رییس‌جمهور برای تنظیم بازار مواد غذایی و کالاهای اساسی برگزار شد.

در حال حاضر هر کیلو گوشت مرغ در بازار مصرف 7500 عرضه می‌شود. در همین زمینه مهدی غضنفری ـ وزیر صنعت، معدن و تجارت ـ‌ اعلام کرده است که از هفته‌ آینده گوشت مرغ را به کمتر از پنج هزار تومان خواهد رساند.

حال باید دید کاهش هزینه‌ تمام‌شده گوشت مرغ و به تبع آن کاهش قیمت فروش این محصول در بازار مصرف و کنترل بازار با چه شیوه‌ای و چگونه از دوسه روز آینده اجرا خواهد شد؟

 

خبر مرتبط :

 
نظر شما
ادامه