کد خبر: ۹۷۰۳

حکیم مهر - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرندیه گفت: شهرستان زرندیه با دارا بودن بزرگترین مرکز پرورش شترمرغ کشور، 78 درصد گوشت شتر مرغ استان مرکزی را تولید می‌کند.

عزیز قشقایی افزود: مجتمع پرورش شترمرغ زرندیه در زمینی به مساحت 500 هکتار احداث شده و یکی از بزرگترین مراکز پرورش این پرنده در کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: این مجتمع دارای 97 واحد پرورش شتر مرغ است و به گفته مسوول این مرکز تاکنون 48 واحد آن توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی فعال شده است.

مدیر جهاد کشاورزی زرندیه با اشاره به اینکه سالانه بیش از 160 تن گوشت شتر مرغ در این واحدها تولید می‌شود بیان کرد: در صورت فراهم شدن زمینه لازم برای تولید در این مجتمع، میزان تولید این فرآورده به سالانه 200 تن افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه ساخت کشتارگاه صنعتی یکی از نیازهای این مجتمع تولیدی است، تصریح کرد: احداث تنها کشتارگاه صنعتی شترمرغ تاکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بهره‌برداری از آن موجب رونق و تمایل به سرمایه‌گذاری در این بخش تولیدی خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی زرندیه در پایان، خاطرنشان کرد: شهرستان زرندیه به لحاظ شرایط آب و هوایی مناسب و نزدیکی به بازار مصرف پایتخت مستعد پرورش شترمرغ است.

 

نظر شما
ادامه