کد خبر: ۹۶۱۱

حکیم مهرخبرهایی از دامپزشکی زنجان، آذربایجان‌غربی، ایلام و گچساران

 

معاون فنی اداره کل دامپزشکی زنجان خبر داد :
کشتار 10 هزار راس دام در کشتارگاه‌‌‌‌‌‌های زنجان


معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان زنجان از کشتار 10 هزار و 44 راس دام کوچک و بزرگ در کشتارگاه‌‌‌‌‌‌های زنجان در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.
مرتضی پهلوانی میزان کشتار طیور را در پنج کشتارگاه فعال استان زنجان در سه ماهه نخست سال جاری یک میلیون 439 هزار و 195 قطعه اعلام کرد.

وی تعداد کشتار دام‌های کوچک را در سه ماهه نخست سال جاری 4 هزار و 607 راس بز و گوسفند اعلام کرد.

معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان زنجان از کشتار 5 هزار و 437 راس دام‌ بزرگ در سه ماهه نخست سال جاری در کشتارگاه صنعتی زنجان خبر داد.

وی با اشاره به فعالیت پنج اداره برای نظارت بر امور دام و طیور و همچنین نظارت بر امور بهداشتی در اداره کل دامپزشکی خبر داد و گفت: اداره‌های مبارزه با بیماری‌های داخلی، بیماری‌های طیور و آبزیان و زنبور عسل، اداره نظارت بر بهداشت عمومی، آموزش و بررسی‌ها و دارو درمان و آزمایشگاه‌ها زیر مجموعه معاونت فنی اداره کل دامپزشکی فعالیت می‌کنند.

 

--------------------------------------

 

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی:
بیماری هاری در آذربایجان غربی مهار می‌شود


مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی از اقدامات برای مهار بیماری هاری در آذربایجان غربی خبر داد.
شهرام دیلمقانی اظهار داشت: با توجه به اقدامات پیشگیرانه که در زمینه بیماری هاری در استان انجام می‌دهیم در تلاش برای مهار این بیماری در استان هستیم.

وی با اشاره به واکسیناسیون سگ‌سانان و گربه‌سانان در استان، تصریح کرد: واکسیناسیون 15 هزار و 900 گربه‌سان و سگ‌سان در استان نمونه بارز این مدعا است.

دیلمقانی با بیان اینکه این بیماری در استان در حال حاضر در دست کنترل است، افزود: در طول یک سال یک تا دو کانون بیماری هاری را در استان شاهد هستیم.

وی در ادامه با اشاره به آزمایش‌های انجام گرفته در زمینه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان، خاطرنشان کرد: تمام نمونه‌های تحت آزمایش از سطح استان آذربایجان غربی از نظر سویه‌های آنفلوانزای فوق حاد پرندگان منفی اعلام شده است.

دیلمقانی افزود: اداره‌کل دامپزشکی آذربایجان غربی به منظور مراقبت و پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با ایجاد پایگاه‌های دیدوری توسط اکیپ‌های بررسی و نمونه‌برداری مستقر در اداره کل و شبکه‌های دامپزشکی استان و با نظارت عالی ستاد اجرائی مقابله با آنفلوانزای فوق حاد طیور استان، در طول سه ماهه اول سال جاری با اطلاع ‌گیری از مزارع طیور صنعتی، وضعیت پرندگان مهاجر در تالاب‌ها و حاشیه رودخانه‌ها و دریاچه‌های پشت سد و روستاهای حاشیه آن‌ها و روستاهای با تلفات طیور بومی، اقدام به بررسی بیماری و نمونه‌برداری و مطالعات آزمایشگاهی کرده است.

دیلمقانی تصریح کرد: تعداد موارد بازدید و بررسی در طیور صنعتی، روستاهای حاشیه تالاب‌ها و زیستگاه‌های حیات وحش شامل 110 مورد بود.

وی با بیان اینکه در این راستا هفت هزار و 984 مورد خبرگیری روزانه و کسب اطلاعات توصیفی از مزارع پرورش طیور صنعتی و بومی استان انجام گرفته است، اعلام کرد: علاوه بر این دو هزار و 245 مورد نمونه خون نیز در استان انجام گرفته است.

 

-----------------------------------------

 

معرفی اداره کل دامپزشکی استان ایلام به عنوان دستگاه برتر استان ایلام


 سرپرست دفتر توسعه منابع انسانی استانداری ایلام طی نامه شماره 19111/61/23 مورخ 21/4/1391 ، اداره کل دامپزشکی استان ایلام را به عنوان دستگاه اجرایی برتر استان به امور مدیریت عملکرد معاونت توسعه مدیریت سرمایه انسانی رئیس جمهور معرفی نمود .
در بخشی از این نامه آمده است ، بر اساس ارزیابی عملکرد سال 1390 ادارات استان ایلام ، اداره کل دامپزشکی بر اساس ارزیابی شاخص های عمومی و اختصاصی ، موفق به کسب رتبه اول استان گردید .
روابط عمومی اداره کل دامپزشکی با عرض تبریک این موفقیت به کارکنان زحمتکش دامپزشکی ، از زحمات و خدمات ارزشمند همکاران پر تلاش دامپزشکی در خدمت بی منت به دامداران زحمتکش قدردانی نمود.

 

------------------------------------------

 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گچساران :
 واکسیناسیون بیش از247 هزار قطعه طیور صنعتی و بومی در سه ماهه اول سالجاری در گچساران


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گچساران از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سه ماهه اول سالجاری تعداد 247 هزارو 500 قطعه طیور صنعتی و بومی این شهرستان بر علیه بیماریهای برونشیت ، آنفلوآنزا ، نیوکاسل، گامبرو و ... واکسینه شدند. وی از تلقیح تعداد 687 هزارو 812 نوبت سر راس دام این شهرستان بر علیه بیماریهای واگیر و غیرواگیر دام خبر داد و گفت : شهرستان گچساران یکی از مناطق مستعد دامپروری است که لزوم صیانت از این صنعت وظیفه دامپزشکی را دوچندان می کند .
دکتر حمیدرضا گوهرگانی یکی از سیاست های این شبکه در سال تولید ملی ،حمایت از کار و سرمایه ایرانی را نظارت بر کلیه فرآیندهای تولید ، نگهداری ، توزیع و عرضه مواد خام دامی اعلام کرد و گفت: بازرسان این شبکه در این مدت 1025 مورد بازرسی از فروشگاههاو مراکز عرضه مواد خام دامی را بعمل آورده اند که دراین راستا مقدار 167کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی و مشکل داررااز چرخه مصرف شهروندان حذف و تعداد 18 مورد را به مراجع قضائی معرفی نمودند.

نظر شما
ادامه