کد خبر: ۹۴۷۱

حکیم مهر - مدیر عامل تعاونی مرغداران مرکز گفت : هنوز جوایز صادراتی تخم مرغ به دست صادرکنندگان نرسیده است.

حسین صنیع خانی، مدیر عامل تعاونی مرغداران مرکز با بیان این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر تعرفه صادرات تخم مرغ برداشته شده است.
وی افزود: به دلیل عدم اختصاص جوایز صادراتی، تجار قادر به صادرات تمام تخم مرغ های مازاد تولید شده در کشور نیستند.
صنیع خانی گفت: وزیر جهادکشاورزی به معاون اول رییس جمهور پیشنهاد کرده بود که دولت برای صادرات هر کیلو تخم مرغ، 700 تومان جایزه صادراتی در نظر بگیرد.
وی ادامه داد: با اختصاص این جایزه صادراتی، صادرکنندگان می توانند با ترکیه در بازارهای عراق رقابت کرده و به این کشور صادرات داشته باشند.
مدیر عامل تعاونی مرغداران مرکز درباره مدت زمان ماندگاری تخم مرغ در سردخانه ها، بیان داشت: بر اساس دستورالعمل های سازمان دامپزشکی، تخم مرغ دو ماه در سردخانه ها باقی می ماند.
وی تصریح کرد: اگر دولت در سال حمایت از تولید ملی کمک کرده و جوایز صادراتی تخم مرغ را به فعالان این عرصه اختصاص دهد، جلوی معدوم سازی تخم مرغ ها گرفته خواهد شد.
صنیع خانی پاستوریزاسیون تخم مرغ را یکی از راهکارهای افزایش مدت ماندگاری تخم مرغ دانست.
وی در پاسخ به سئوالی درباره میزان مصرف تخم مرغ در ایام ماه مبارک رمضان، خاطر نشان ساخت: معمولا در نیمه اول ماه رمضان، مصرف تخم مرغ افزایش می یابد.
مدیر عامل تعاونی مرغداران مرکز افزود: اما در نیمه دوم این ماه، مصرف تخم مرغ کاهش می یابد.
وی تاکید کرد: در حال حاضر صنعت مرغ وضعیت مناسبی ندارد زیرا دان گران بوده و تخم مرغ ارزان است.
صنیع خانی با اشاره به افزایش اندک بهای تخم مرغ، گفت: زمانی هر کیلو تخم مرغ را 1000 تومان زیر قیمت تمام شده به فروش می رساندیم اما در حال حاضر این زیان به 500 تومان رسیده است.
وی بهای هر کیلو تخم مرغ را 2000 تومان اعلام کرد و افزود: قیمت تمام شده هر کیلو تخم مرغ با در نظر گرفتن 10 درصد سود تولید به دو هزار و 800 تومان می رسد.
مدیر عامل تعاونی مرغداران مرکز درباره افزایش قیمت تخم مرغ در ماه مبارک رمضان، اذعان داشت: قیمت ها بستگی به میزان عرضه و تقاضا در بازار رمضان خواهد داشت اما با توجه به افزایش تقاضا، شاهد رشد اندک قیمت ها خواهیم بود.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه