کد خبر: ۹۴۵۹

حکیم مهر - رییس سازمان شیلات ایران از افزایش تعداد شاغلان مستقیم شیلاتی به 200 هزار نفر خبر داد و اعلام کرد: دولت با طرح توسعه صید و صیادی و آبزی پروری موافقت کرده که در این طرح 10 هزار فرصت شغلی پیش بینی شده است.

غلامرضا رازقی ـ معاون وزیر جهاد کشاورزی ـ با بیان این‌که در سال 89 حدود 166 هزار نفر در بخش شیلات شاغل بوده‌اند، گفت: تعداد شاغلان مستقیم شیلات در سال گذشته به بیش از 200 هزار نفر رسید.

وی از تدوین و ارائه طرح توسعه صید و صیادی و آبزی پروری در سواحل دریا و آب‌های دور به کار گروه توسعه صید و صیادی و آبزی پروری دولت خبر داد و افزود: این کارگروه با طرح توسعه صید و صیادی و آبزی پروری موافقت کرده اما هنوز اعتبارات این طرح مشخص نشده است.

رازقی با اشاره به اینکه این طرح با هدف توسعه صید و آبزی پروری در استان‌های جنوبی کشور توسط سازمان شیلات تهیه شده است، گفتت: 10 هزار فرصت شغلی در زمینه‌های مختلف همچون پرورش ماهی در قفس، صید در آب های دور و جزایر پیش بینی شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعتبارات اجرای این طرح را 5420 میلیارد ریال برآورد و اظهار کرد: از این رقم 2100 میلیارد ریال اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای و 3310 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره و یا ارزان قیمت است.

وی افزود: 2100 میلیارد ریال از اعتبارات این طرح دو ساله برای توسعه و تقویت زیرساخت‌ها در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان شیلات ایران ابراز امیواری کرد اعتبارات این طرح از محل درآمد مازاد نفتی تامین شود.

رازقی با اشاره به تصویب طرح جامع خزر در هیات دولت خاطر نشان کرد: یکی از مفاد این طرح مربوط به ساماندهی پره‌های صیادی است که در سال گذشته اجرایی شد.

وی اعتبارات اولیه طرح جامع خزر را 8000 میلیارد ریال عنوان و اظهار کرد: 2000 میلیارد ریال از این اعتبارات به صورت اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مابقی به صورت تسهیلات ارزان قیمت در اختیار بهره برداران قرار خواهد گرفت.

 

نظر شما
ادامه