کد خبر: ۹۴۵۰

حکیم مهر - طی مراسمی در محل سالن شهید یوسف زاده اداره کل دامپزشکی استان کرمان به مناسبت سیزدهم تیر از 13 فعال این عرصه تقدیر شد.

دکتر محسن عسکرپور مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان در این خصوص گفت : به این مناسبت از 13 نفر از فعالان این عرصه شامل 3 نفر از مسئولین که بیشترین حمایت را از مبارزه با بیماریهای مشترک داشتند، 5 نفر از همکاران مجموعه دامپزشکی و 5 نفر از همکاران مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان تقدیر شد.
وی افزود: در ابتدای این جلسه که با حضور تعدادی از مسئولین استانی، نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی، فرمانداران، بخشداران و شهرداران برگزارشد، دکتر غلامرضا زیدآبادی مدیرکل دامپزشکی استان کرمان ضمن عرض خیر مقدم بر اهمیت نقش دامپزشکی در بهداشت وسلامت جامعه تاکید نمود.
عسکرپور گفت: دکتر زیدآبادی در سخنان خود با اشاره به بیانیه کنگره بهداشت جهانی دام در سال 2004 نقش دامپزشکی را در مبارزه با بیماریهای مشترک بسیار مهم خواند و از مسئولین جهت همراهی در مسیر مبارزه با این  بیماریها درخواست مساعدت بیشتر نمود.
مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان ضمن اشاره به اینکه در این جلسه مهندس کمالی معاون سیاسی امنیتی استاندار، حجت الاسلام ایمانی تبار نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان نیز سخنرانی نمودند گفت: معاون سیاسی امنیتی استانداری استفاده از تجارب جهانی ، آموزش به جامعه و توسعه و حمایت از دام بومی همچنین توجه بیشتر رسانه ها به مقوله بیماریهای مشترک بین انسان ودام را از ضروریات اولیه مبارزه با این بیماریها دانست.


عسکرپور ضمن تاکید بر اهمیت آموزش و اطلاع رسانی در پیشگیری از بیماریهای مشترک، بیان داشت: طی یک هفته منتهی به 13 تیر 80 دقیقه برنامه آموزشی و خبری از صدا و سیمای مرکز کرمان پخش شده است.


وی افزود: این برنامه ها شامل یک گزارش خبری، گفتگوی ویژه خبری، برنامه آموزشی در مسیر توسعه و برنامه رادیویی بوده اند.


وی در پایان تصریح نمود: این اقدامات در کنار سایر اقدامات آموزشی مانند برگزاری کلاس هایی برای دامداران و قصابان همچنین تولید و توزیع پوستر، بنر و سایر مطالب آموزشی بین بهره برداران در سراسر استان از جمله مهترین اقدامات اداره کل دامپزشکی استان کرمان طی این هفته در راستای پیشگیری از بیماریهای قابل انتقال بین انسان ودام می باشد.

 

نظر شما
ادامه