کد خبر: ۹۳۸۴

حکیم مهر - در پی اعلام خبر فراهم شدن امکان ماهیگیری تفریحی مردم تهران در پارک لاله یک دامپزشک به این خبر واکنش نشان داد.

دکتر حسن م. جعفرزاده از تبریز در یادداشتی خطاب به مدیرمسئول حکیم مهر نوشته است :

مدیر محترم  سایت حکیم مهر؛
با سلام
"به تازگی در یکی از سایت‎ها خبر« فارس: شهروندان تهرانی علاقه‌مند به ماهی‌گیری می‌توانند به صورت رایگان در پارک لاله اقدام به ماهی‌گیری کنند. تاریخ نشر: چهارشنبه 7 تیر 1391» مشاهده کردم.

از ریز این جشنواره آگاه نیستم آما نمی دانم منظور از"ماهی گیری تفریحی" چیست؟ آیا  اساسا"  آزار و اذیت حیوانات می‌تواند تفریح تلقی شود؟"

وی در ادامه یادداشت خود آورده است :

" آنچه که در پارک لاله به عنوان "ماهی گیری تفریحی" برگزار می شود برداشتی از ماهی گیری تفریحی غربی ها است اما بهتر است بدانیم آنچه که غربی‌ها انجام می‌دهند اینست که:
در برنامه غذایی خود ماهی مورد نیاز را به جای آنکه از بازار خرید نمایند خود، صید می کنند و علاوه بر صرفه جویی در هزینه و ضمن تامین پروتئین رایگان از این کار لذت برده و به  آن به عنوان تفریح  نگاه می کنند. آنها در  این  برنامه به مقدار مورد نیاز ماهی صید کرده و هیچ گونه آسیب و ضرری به دیگر آبزیان که افزون بر نیاز آنها است وارد نمی کنند.
اما آنچه که در پارک لاله انجام می گیرد و از آن به عنوان "ماهی گیری تفریحی" یاد می شود به منوال یاد شده است یا اینکه:
1- ماهیان صید شده به آب برگردانده شده و دو مرتبه توسط شخص دیگری مورد صید قرار می گیرند؟
2- اساسا" این ماهیان خوراکی هستند؟

بدینوسیله از سایت محترم حکیم مهر تقاضا می شود که درباره این جشنواره تحقیق به عمل آورند و اگر این جشنواره صرفا"  به عنوان سرگرمی و تفریح باشد  پوشش خبری داده شود تا از اینکار جلوگیری شود چرا که  آسیب رساندن و اذیت دیگر جانداران نمی تواند تفریح باشد و امید است با آن مقابله شود.
چرا که انسان به عنوان اشرف مخلوقات نمی تواند به آزار و اذیت دیگر جانداران بپردازد."

 

پیش از این حکیم مهر بارها موضوع ماهی گیری تفریحی را تقبیح و در این باره اطلاع رسانی نموده است.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه