کد خبر: ۹۳۳۳

حکیم مهر - بدنبال شیوع آنفولانزای پرندگان در مزارع پرورش شترمرغ آفریقای جنوبی و ممنوعیت تجارت از سوی دولت این کشور، حدود 740 مزرعه و 20 هزار موقعیت شغلی در این مزارع، کشتارگاهها، دباغ خانه‌ها و کارخانه‌های فرآوری پر در خطر قرار گرفته‌اند.

شیوع بیماری آنفولانزای پرندگان در 43 مزرعه پرورش شترمرغ در سال گذشته، موجب شد دولت آفریقای جنوبی کلیه صادرات گوشت شترمرغ تازه از این کشور که 70 درصد تقاضای جهانی را تامین می کند، ممنوع کند. این ممنوعیت تا زمانی که مزرعه داران به مقررات بهداشتی جدید و الزامات ثبت نام عمل نکنند و این کشور به مدت سه ماه عاری از این بیماری باشد، لغو نخواهد شد.

بیش از 43 هزار شترمرغ از زمان شناسایی ویروس آنفولانزای پرندگان در آوریل سال گذشته، در آفریقای جنوبی جمع آوری و کشته شده اند. در حالیکه مزرعه داران 50 میلیون راند (شش میلیون دلار) خسارت از دولت دریافت کرده اند اما این صنعت سالانه 115 میلیون دلار از صادرات گوشت شترمرغ درآمد داشته است.

کارفور که دومین خرده فروش بزرگ جهان است، شرکت زنجیره ای غذایی آلمانی الدی گروپ و شرکت نتو استورز ادکا گروپ از جمله خریداران بزرگ گوشت شترمرغ آفریقای جنوبی بوده اند.

پیش از این ممنوعیت سالانه بین 250 تا 300 هزار شترمرغ در آفریقای جنوبی کشتار می شد. گوشت معمولا 60 درصد درآمد پرورش شترمرغ و پر شترمرغ مورد استفاده در کیفهای دستی، کفش و کمربند ساخت برندهای معروف جهان، حدود 35 درصد دیگر از فروش را تشکیل می دهد.

 

نظر شما
ادامه