کد خبر: ۹۱۷۵

حکیم مهر- معاون مرکز پژوهش های کاربردی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور از چاپ دو اطلس زمین شناسی پزشکی و دامپزشکی خبر داد.
فرح رحمانی در خصوص عملکرد مدیریت زمین شناسی پزشکی مرکز پژوهش های کاربردی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، اظهار داشت: تا کنون دو اطلس زمین شناسی پزشکی و دامپزشکی به چاپ رسیده است.

وی ادامه داد: امروزه اطلس ها به عنوان مجموعه ای از نقشه ها، تصاویر و گزارش ها، جایگاه ویژه ای در ارائه بصری اطلاعات در رشته های علمی گوناگون یافته اند.

وی افزود: از این رو گروه زمین شناسی پزشکی با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی(معاونت سلامت) و همچنین سازمان دامپزشکی کشور دفتر بررسی، مراقبت و مبارزه با بیماری های دامی اقدام به تهیه و چاپ دو جلد اطلس زمین شناسی پزشکی و اطلس زمین دامپزشکی ایران کرده است.

معاون مرکز پژوهش های کاربردی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: اطلس زمین شناسی پزشکی مجموعه ای از نقشه هایی است که از تلفیق آنومالی های ژئوشیمیایی با آمار مرگ و میر ناشی از سرطان های شایع در کشور تهیه شده است.

رحمانی اظهار داشت: این اطلس به دلیل نگاهی ویژه در به تصویر کشیدن تاثیر پتانسیل های معدنی در بروز سرطان از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی افزود: اطلس زمین دامپزشکی، شامل لایه های اطلاعاتی در سیستم GIS است که امکان مقایسه پراکندگی بیماری دامی در ارتباط با پتانسیل های معدنی را امکان پذیر می کند.

معاون مرکز پژوهش های کاربردی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: امید است کاربرد این مجموعه اطلاعات، زمینه ساز شناسایی محیط های پر خطر و ارائه راهکارهای مناسب جهت پیشگیری از بروز بیماری ها در کشور باشد.
 
خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه