کد خبر: ۹۱۵۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - سایت آفتاب نوشت : رییس هیات مدیره جامعه دامپزشکان ایران گفت: دراین مملکت عادت شده است که تقصیر رابه گردن یکی دیگر بیندازند.

دکتر ناصرنبی‌پور درگفت‌وگو با ایلنا درواکنش به اظهارات اخیر معاون بهداشتی وزیربهداشت مبنی برمسئول بودن سازمان دامپزشکی در کنترل بیماری تب کریمه کنگو در کشورگفت: سازمان دامپزشکی دراین ارتباط اصلا مسئول نیست زیرا زمانی که کشتاردام درکشتارگاه‌ها صورت بگیرد می‌تواند نظارت داشته باشد.

وی افزود: زمانی که کشتاردام درکشتارگاه صورت گرفته باشد و بعد آن گوشت ازسردخانه بیرون برود و کسی به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شود، دامپزشکی مسئول است و باید پاسخ گو باشد.

به گفته رییس هیات مدیره جامعه دامپزشکان ایران وقتی دام به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود سازمان دامپزشکی ازچه طریقی می‌تواند بر روی آن نظارت داشته باشد.

وی با طرح این پرسش که سازمان دامپزشکی با کدام قدرت اجرایی می‌تواند جلوی ورود دام قاچاق به کشوررا بگیرد افزود: سازمان دامپزشکی چگونه می‌تواند در شرایطی که مردم خود دام را درخارج از کشتارگاه‌ها، کشتارمی‌کنند نظارت داشته باشد و یا مردم را وادارکند که این کاررا انجام ندهد.

نبی‌پور تصریح کرد: واقعیت این است که تب کریمه کنگو بیماری نیست که خطرآفرین باشد واگرکوچک‌ترین موازین بهداشتی رعایت شود هیچ فردی به آن مبتلا نمی‌شود وقتی ما رعایت هیچ کاری را نمی‌کنیم انتقاد از یکدیگر که مسولیت با شما است وبا ما نیست دردی را دوا نمی‌کند.

رییس هیات مدیره جامعه دامپزشکان ایران تصریح کرد: گوشت درمملکت ندارند وازهرجایی مجبورمی شوند گوشت به کشور وارد کنند.

وی با تاکید براینکه وزارت بهداشت باید به مردم آموزش دهند که دام رابه این صورت کشتارنکنند افزود: ازسازمان دامپزشکی دراین زمینه کاری ساخته نیست ومردم باید ازنظرفرهنگی اصلاح شوند.

نبی‌پور درادامه به چگونگی مبتلا شدن افراد درمشهد به بیماری تب کریمه کنگو اشاره کرد و افزود: فردی درمشهد گوسفند ی را قربانی کرده بود که با تقسیم گوشت آن، چندین نفر را به بیماری تب کریمه کنگو درگیرکرد.

رییس هیات مدیره جامعه دامپزشکان ایران خاطرنشان کرد: اگر جلوی ورود دام قاچاق به کشور و همچنین کشتاردام‌هایی که برای نذورات صورت می‌گیرد گرفته شود نه تنها تب کریمه کنگو بلکه بیشتر بیماری‌ها ازجمله تب برفکی کنترل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا انتقادات رییس هیات مدیره جامعه دامپزشکان ایران در حالی مطرح می‌شود که معاون بهداشتی وزارت بهداشت چند روز گذشته دراظهارنظری مخالف، سازمان دامپزشکی را مسئول کنترل بیماری تب کریمه کنگو در کشوراعلام کرده بود.

علیرضا مصداقی تاکید کرده بود ازآنجایی که اطلاعات لازم درباره ریشه آلودگی دام‌ها در اختیار دامپزشکان است، لازم است سازمان دامپزشکی اجازه ورود دام آلوده برای مصرف را ندهد.

در مورد علت شیوع تب کریمه کنگو در مشهد نیز اظهار نظرهای متناقضی به گوش می‌رسد، به طوری که معاون بهداشتی وزارت بهداشت مشاهده موارد بیماری تب کریمه کنگو در مشهد را به دلیل آلوده شدن کارگر کشتارگاهی هنگام فرآوری دام ذبح شده عنوان می‌کند که پس از آن افراد دیگری نیز به این بیماری مبتلا شدند ودر‌‌نهایت بروز این بیماری در این استان به فوت ۲ نفر از مبتلایان منجر شده است اما رییس هیات مدیره جامعه دامپزشکان درمورد چگونگی مبتلا شدن افراد درمشهد به بیماری تب کریمه کنگومی گوید فردی درمشهد گوسفند ی را قربا نی کرده بود که با تقسیم گوشت آن، چندین نفر را به بیماری تب کریمه کنگو درگیرکرد.

با وجود تمام گفته‌های این مسئولان جای سوال اینجاست که چرا در این شرایط حساس که بایستی همه نهادهای مسئول دست به دست هم داده و از شیوع این بیماری خطرناک جلوگیری کنند، این دستگاه‌های اجرایی زمان را تنها با چانه‌رنی بر سر معرفی مقصر هدر می‌دهند.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
گلچین
|
-
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
0
0
انتقاد بجایی بود که به ذهن هیچ یک از مسئولین سازمان دامپزشکی نرسیده بود.واقعا تعجب میکنم تو این سازمان چه خبره؟چیکار میکنن؟با کدوم قانون وچارچوب؟ مجموعه ای از فعالیتها با نقش های تعریف نشده.
ميزايى
|
-
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
0
0
بیننده محترم / با سلام و احترام / این اقدام مصداق سودجویی و سوء استفاده است و ارتکاب این عمل ناشایست از سوی یک دامپزشک حقیقتاً باعث تأسف است. حکیم مهر بجز دامنه ir هیچ دامنه دیگری ندارد و هر دامنه دیگری از جمله دامنه ای که فرموده اید و دامنه مشهور دیگری که جعل شده متعلق به حکیم مهر اصلی نمی باشد. ان شاء الله در صورت نیاز از طریق مبادی قانونی در این خصوص پیگیری لازم هم بعمل خواهد آمد. با تشکر از توجه شما - حکیم مهر

سلام
امشب به ادرس .......... رفتم
سايت ديگرى باز شد كه تا مدتها نفهميدم چى شده
اين سايت هم مال شماست؟
شكل وشمايلش شبيه حكيم مهر اصلى نيست
ممنون
نظر شما
ادامه