کد خبر: ۹۰۳

حکیم مهر -  سازمان جهانی بهداشت تائید کرد که موارد حادی از واکشنهای آلرژیکی نسبت به واکسن ضد آنفلوآنزای نوع A در کانادا به ثبت رسیده است.

توماس آبراهام سخنگوی سازمان جهانی بهداشت در این خصوص اظهار داشت: "تعداد غیر معمولی از آلرژیهای حاد نسبت به این واکسن در کانادا به ثبت رسیده است. شرکت داروسازی گلاکسو اسمیت کلاین واکسنهای توزیع شده در کانادا را تولید کرده است. مقامات کانادایی در حال انجام تحقیقاتی برای تعیین تعداد دقیق این آلرژیها هستند."

این سخنگو بدون ذکر اطلاعات بیشتر و به خصوص ارائه تعداد دقیق موارد آلرژیک اطمینان داد که سازمان جهانی بهداشت توصیه ای نسبت به شرایط فعلی ندارد و خاطر نشان کرد: "پیش از هر چیز باید دقیقا دید چه اتفاقی در کانادا رخ داده است."

براساس گزارش یو اس اس تودی، این سخنگو همچنین نسبت به احتمال ترکیب آنفلوآنزای پرندگان و نوع A هشدار داد. به طوری که ویروس آنفلوآنزای پرندگان در آفریقای شمالی و آسیا مجددا فعال شده و سازمان جهانی بهداشت از کشورها دعوت کرده است که این ویروس را تحت کنترل شدید قرار دهند.

ترس کارشناسان این سازمان بین المللی این است که ویروس H5N1 با ویروس H1N1 ترکیب شود و منجر به ایجاد یک گونه جدید ویروس شود که برای انسان بسیار کشنده باشد.

اداره منطقه غرب اقیانوسیه سازمان جهانی بهداشت گزارش داد که موارد جدیدی از آنفلوآنزای پرندگان در بین ماکیان مصر، اندونزی، تایلند و ویتنام مشاهده شده است.

 

نظر شما
ادامه