کد خبر: ۸۹۹۴
تعداد نظرات: ۹ نظر

حکیم مهر - رییس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه تب کریمه- کنگو در دام علائم خاصی ندارد، افزود: بیشترین علایم این بیماری در انسان مشاهده می‌شود.

دکتر سیدمحسن دستور اظهار کرد: سازمان دامپزشکی کشور برای جلوگیری از این بیماری در انسان اقدامات پیشگیرانه‌ای را در نظر گرفته است.

وی برگزاری کلاس‌های آموزشی برای افراد شاغل در کشتارگاه‌ها و سمپاشی‌ دام‌ها و اماکن دامی را از جمله اقدامات پیشگیرانه بیماری تب کریمه – کنگو ذکر و اضافه کرد: در حال حاضر باید بنا را بر این گذاشت که کلیه دام‌ها، دارای این بیماری‌اند.

رییس سازمان دامپزشکی کشور مبارزه با کشتار قاچاق دام را از دیگر برنامه‌های پیشگیرانه سازمان دامپزشکی کشور برای بیماری تب کریمه – کنگو دانست و افزود: با توجه به اینکه این بیماری ممکن است در هر دامی وجود داشته باشد باید شهروندان از کشتار دام در خارج از کشتارگاه خودداری کنند.

معاون وزیر جهادکشاورزی در ادامه با بیان اینکه گوشت‌های ممهور به مُهر دامپزشکی به لحاظ مصرف موردی ندارند، عنوان کرد: برای جلوگیری از این بیماری در جامعه عشایری کشور نیز اقدامات پیشگیرانه‌ای از قبیل دادن دستکش به عشایر و نظارت‌های دامپزشکی در حال انجام است.

دستور با تاکید بر مبارزه با قاچاق دام در کلیه استان‌ها به ویژه مناطق مرزی کشور، تصریح کرد: در حال حاضر بحث قاچاق دام نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده است.

او با بیان اینکه بیماری تب کریمه – کنگو در سال‌های گذشته نیز وجود داشته است، گفت: با توجه به مرگ و میر تعدادی از افراد، کارشناسان سازمان دامپزشکی با همکاری کارشناسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دنبال شناسایی منشا این بیماری در کشوراند.

وی استفاده از پیش‌سرد را در کشتارگاه‌ها یکی دیگر از عوامل جلوگیری از انتقال بیماری تب کریمه – کنگو به انسان دانست و عنوان کرد: درحال حاضر کلیه کشتارگاه‌های صنعتی دام کشور مجهز به پیش‌سرد می‌باشند و در سایر کشتارگاه‌های وابسته به شهرداری‌ها نیز اقداماتی در این خصوص انجام شده است و مشکلی به این لحاظ نداریم.

 

توضیح حکیم مهر : در این خبر که توسط خبرگزاری ایسنا منتشر شده، رئیس سازمان دامپزشکی کشورمان، معاون وزیر جهاد کشاورزی معرفی شده که این موضوع، متأسفانه صحت ندارد!

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس سازمان دامپزشکی کشور
|
-
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
0
0
من متاسفم که ......... اگر فرض کنیم که همه دامها آلوده به ویروس این بیماری هستند که بایستی بطور مطلق کشتار دام و توزیع لاشه در سطح کشور متوقف شود ایکاش ایشان و معاونش ........ و از بیان موضوعات غیر فنی پرهیز کنند
من فکر می کنم ، پس هستم. دکارت
|
-
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
0
0
سلام. جناب آقای دکتر دستور، بهتر است؛ 1- معاون پشتبانی خود را از بین نمایندگان مجلس سابق که تازه از مجلس فارغ شده اند انتخاب کنید.( بنا به دلایلی که در مطلب در مورد حضرت آیت الله العظمی بهجت (سلام الله علیه) نوشته ام. 2- بحث یارانه خرید سم برای دامداران را پیگیری نمایید تا دامداران برای استفاده از سم با کیفیت در مضیقه نباشند. ( قبلاً مطلبشو توی یکی از خبرای حکیم مهر نوشته ام.) 3- کارشناس سازمان دامپزشکی کشور که فکرش نوک دماغی باشه ، برداشتش از نظر رییسش همینه که نوشته، و البته انتظار بیشتری از پایتخت نشین ها................نداریم. 4- کارکنان سازمان دامپزشکی کشور در شهرستانها با جان و دل به دامداران زحمتکش خدمت می کنند بدون هیچ چشم داشتی. بطوری که این کارکنان زحمتکش خودشون زیر خط فقر زندگی می کنند. به این دلایل : الف) حقوق و دسمتمزدشان خیلی پایین است. زیر 450000 (چهرصدو پنجاه هزار) تومان. « .......... چون ما پیش خانواده هامون به اندازه کافی خجالت زده ایم.» ب) از حقوق اکثر کارمندهای سازمان دامپزشکی مالیات کسر نمی شود. چون حقوقشان کمتر از حداقل درآمد خانوارهای زیر خط فقر است. بگذریم. اما بعد . کارکنان سازمان دامپزشکی برای دامدارانی که دامشان و جایگاه دامشان (بخونید طویله هاشون) را سمپاشی نکرده باشند را واکسن نخواهند زد. « حق تعالی در قرآن {نزدیک به این مضمون} می فرماید: انسان عاقل به دنبال خود کشی نخواهد بود.» چون مستقیم باید بروند داخل طویله پر از کنه. 5- آقای رییس بهتر از جان ، شما بایستی یه معاون خوب برای معاونت پشتیبانی سازمان دامپزشکی کشور انتخاب کنید تا بتواند با ارگان های قدرتمندی چون مجلس و هیئت دولت و وزارت جهاد کشاورزی چانه زنی خوبی داشته باشد، تا برای پیشبرد اهداف سازمان دامپزشکی کشور که همان در وهله اول ارتقاء جایگاه اجتماعی کارکنان این سازمان می باشد و دوم اینکه خدمات رسانی کارکنان زحمتکش این سازمان در اقصی نقاط کشور به دامداران زحمتکشمون می باشد همچون گذشته و حتی بهتر از آن موفق باشند. در غیر این صورت نخواهیم توانست آینده را پیش بینی نماییم که چه بر سر دام و دامدار و صنعت اول تولید مملکتمون خواهد آمد. الطافکم مزید.
كارشناس سازمان دامپزشكي كشور
|
-
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۵
0
0
در رابطه با اين آقاي محترم كه به معاونت اداري مالي سازمان تاخته و ............و كارشناس سازمان را نوك دماغي تلقي كرده لطف كنند مطلب زير را بخوانند :
پیامبر خدا صلى الله علیه وآله می فرماید: «مَن بَهَتَ مؤمناً أو مؤمنةً أو قالَ فیهِ ما لیسَ فیهِ أقامَهُ اللَّهُ تعالى‏ یومَ القیامةِ على‏ تَلٍّ مِن نارٍ حتّى‏ یَخرُجَ مِمّا قالَهُ فیهِ، هر كس به مرد یا زن مؤمن بهتان زند یا درباره او چیزى بگوید كه از آن مبراست خداوند در روز رستاخیز وى را بر تلّى از آتش نگه دارد تا از حرف خود درباره او برگردد. امام على علیه السلام می فرماید:«لا قِحَةَ كالبَهْتِ، هیچ بى شرمى و وقاحتى چون بهتان زدن نیست»، و نیز می فرماید: «البُهتانُ على‏ البَری‏ءِ أعظَمُ مِن السَّماءِ، بهتان زدن به آدم بیگناه بزرگتر از آسمان است. امام سجّاد علیه السلام می فرماید: «مَن رمى‏ النّاسَ بِما فیهِم رَمَوهُ بِما لیسَ فیهِ، هر كس به مردم عیبى را نسبت دهد كه دارند، مردم به او عیبى را كه ندارد نسبت دهند.
کارشناس سازمان
|
-
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۵
0
0
...........................................................................................................................................................................................و اما اي آقاي محترم ما را كه نوك دماغي مي پنداري بدان و آگاه باش كه ...............و اگر افراد باصلاحيتي هم درسازمان وجود داشته باشند يقينا معاونت اداري پشتيباني سازمان دامپزشكي در صدر آنها مي باشد خداوند من و ........ شما را به راه راست هدايت كند
کارشناس سازمان
|
-
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۵
0
0
اين آقاي الطافكم مزيد ........ لطف كنند خودشان را معرفي كنند تا شايد بيشتر بتوانيم بهره مند شويم ........
من فکر می کنم ، پس هستم. دکارت
|
-
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۸
0
0
سلام خدمت همه ی عزیزان.
خدمت کارشناس محترم سازمان دامپزشکی کشور خداقوت عرض می کنم.
در رابطه با نظر شما بزرگوار که فرمودین « در رابطه با این آقای محترم که به معاونت اداری مالی سازمان تاخته و ............و کارشناس سازمان را » باید عرض کنم که شمای کارشناس، بایستی یار و یاور رییستون باشین. اگه عِرقِ شغلی و کاری و به قول خودتون مدرک دکتراتون بالاخص کار تخصصی یه دامپزشکی رو دارین. آنچه شما نگاشته اید را به دیده ی منت پذیراییم. اما شمای کارشناس ، حتماً می دانید که سازمان دامپزشکی کشور دارای ادارات کل دامپزشکی استان ها می باشد که مدیران کل استانها ، همگی بلااستثنا دکتر دامپزشک هستند. در استانها نیز ، روسای دامپزشکی شهرستانها بلا استثنا دکتر دامپزشک هستند. که بنده فکر می کنم به لحاظ دستورالعمل های فنی - بهداشتی و ... سازمان دامپزشکی کشور ، اگر از شما کارشناسان سازمان بیشتر ندانند، فکر نمی کنم کمتر بدانند. بنابراین دامپزشکی در کل کشور (مدیریت سیستمی کلان کشور) از نظر فنی مشکلی ندارد. اما از نظر اداری اداری و مالی چی ؟؟؟؟؟؟؟؟ بنده به خدای بزرگ قسم خوردم که نمی دانم معاون پشتیبانی سازمان کدام بزرگوار است؟ بنده عرض کردم مشکلی با شخص نداشته و ندارم. و البته ان شاءالله نخواهم داشت. ولی به آنچه که فکر می کنم ، یقین دارم که حتماً اینچنین ( آنچه قبلا نوشته ام.) بهتر است. ان شاءالله حق تعالی هدایتمون کناد.
من فکر می کنم ، پس هستم. دکارت
|
-
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۸
0
0
سلام خدمت همه ی عزیزان. بنده از کارشناس محترم سازمان دامپزشکی کشور معذرت می خواهم. باید بگویم که شما پایتخت نشین ها ، اگر این زبان (لسان گویا) را نداشتید چکار می کردید. شما خودتون به رییستون توهین می کنید و بهتان می زنید اون وقت ما رو با احادیث پیامبر عظیم الشان (ص)و ائمه اطهار (سلام الله علیهما) « صلوات» موعظه می کنید؟. شما بفرمایید که برداشت ما از جمله شما در مورد رییس سازمان دامپزشکی کشور که فرمودین: « از بیان موضوعات غیر فنی پرهیز کنن» چی می تونه باشه. ............. اما خوشم اومد از دعای قشنگتون که حق تعالی همه مونو به راه راست هدایت کناد. و البته اگه شما خودتونو معرفی کردین و از القاب کارشناس سازمان و غیره تبری جستین ، شاید بتوانم در خدمتتون باشم. بازهم قول نمی دهم.(اونقدر مرد هستم که همین اول بگویم نه.!!!!!! ) البته با عرض پوزش. و شما آقای کارشناس که نمی دونم کدوم قسمت سازمان مشغول فعالیت و خدمت هستید؛ - پیشنهادم این است - یه کم هم به فکر دامدارن زحمتکشمون باشیم بد نیست. ( اگه اون دنیا یکیشون دست مارو هم بگیرن برای همه چیزمون بست است.) اوایل انقلاب یه حدیثی از پیامبر عظیم الشان (ص) نقل منابر بود که : در روز قیامت صف کشاورزان بهشتی از دیگر صف ها جداست. ولی متاسفانه جدیدا کمتر بهش پرداخته می شه. بگذریم. و من الله التوفیق.
کارشناس سازمان دامپزشکی کشور
|
-
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۹
0
0
طریقت شناسان ثابت قدم
به خلوت نشستند چندی به هم
یکی زان میان غیبت آغاز کرد
در ذکر بیچاره‌ای باز کرد
کسی گفتش ای یار شوریده رنگ
تو هرگز غزا کرده‌ای در فرنگ؟
بگفت از پس چار دیوار خویش
همه عمر ننهاده‌ام پای پیش
چنین گفت درویش صادق نفس
ندیدم چنین بخت برگشته کس
که کافر ز پیکارش ایمن نشست
مسلمان ز جور زبانش نرست
چه خوش گفت دیوانهٔ مرغزی
حدیثی کز او لب به دندان گزی
من ار نام مردم بزشتی برم
نگویم بجز غیبت مادرم
که دانند پروردگان خرد
که طاعت همان به که مادر برد
رفیقی که غایب شد ای نیک نام
دو چیزست از او بر رفیقان حرام
یکی آن که مالش به باطل خورند
دوم آن که نامش به غیبت برند
هر آن کو برد نام مردم به عار
تو خیر خود از وی توقع مدار
که اندر قفای تو گوید همان
که پیش تو گفت از پس مردمان
کسی پیش من در جهان عاقل است
که مشغول خود وز جهان غافل است
من بهش فکر نمی کنم ، پس دیگه نیستم.
|
-
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۰
0
0
احتمالا کارشناس سازمان دامپزشکی کشور ، فکر می کنم ، عضو افتخاری خانه سینما هم هستند و فیلم زیاد می بینن. « آقای کارشناس پایتخت نشین خوش نشین، شما برای کارمندهای دامپزشکی چکار کردین. برای دامداران زحمتکش چه تصمیمات و نظرات دندون گیری داشتین. البته کسی که دنبال شعر و غزل و ترانه و گل و بلبل و قمری و طوطی و چکاوک و .............. باشد معلوم است که نتیجه کارش چیست. !!!!!!!! ؟؟ شاعر می شود و شعر می گوید و .......... .
بگذریم؛ یه خاطره قشنگ از بودنم در دامپزشکی ( چه بخش دولتی و چه بخش خصوصی ) براتون بگم ، یه کم به حال خودمون گریه کنیم. جونم براتون بگه که : یه همکاری داشتیم دامپزشکی بوشهر که خدایش بیامرزاد. «برای شادی روح بلندش ؛ صلوات» قبل از انقلاب از شرکت نفت استعفا داده بود و اومده بود دامپزشکی. چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ و البته !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! . بخاطر اینکه حقوقش در شرکت نفت ماهی حدود 1320 تا 1330 تومان بوده ولی حقوق در دامپزشکی ماهی 1470 تا 1480 تومان بوده است. اما حالا باید بگوییم : 40 سال بعد . ....... « خدای بزرگ همه ی درگذشتگان را بیامرزاد. - صلوات - » اما حالا می شینم و کمی فکر می کنم و دستم به هیچی نمی رسه. شما هم هی به قول مردم پوز کارشناس سازمان دامپزشکی رو بده. . خدا عاقبتمونو بخیر کنه. خواهشن حداقل اسم شاعرش رو هم می نوشتی تا بیشتر بدونیم که شعر مال کیه. و حالا باید بگویم خدا نگهدار.
نظر شما
ادامه