کد خبر: ۸۹۳۸

حکیم مهر - نخستین اطلس رنگی جیبی بافت‌شناسی و آناتومی میکروسکوپی، ویژه دانشجویان پزشکی و رشته‌های وابسته، توسط استاد بافت شناسی و جنین شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران تهیه و تدوین شد.

دکتر ملیحه نوبخت طبقه‌بندی مطالب عملی بر اساس مطالب تئوری و تنظیم فهرست اسلایدهای مورد مشاهده در هر فصل را از ویژگی‌های مهم این کتاب دانست و افزود: طبقه‌بندی اسلایدهای مورد مشاهده بر اساس هر فصل تعیین شده و دسترسی آسان به اسلایدهای مندرج در کتاب از نکات مورد توجه آن است.

وی افزود: این اطلس که با استفاده از مطالب تئوری و بر اساس تقسیم‌بندی کلاسیک درس تئوری تنظیم شده است، به همکاران و دانشجویان کمک می‌کند تا طبق روند پیشرفت درس تئوری، مطالب عملی را نیز همزمان بیاموزند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر این مطلب که درک صحیح از مطالب تئوری و ایجاد تصویر مناسب از مطالب تئوری در نمونه‌های عملی از نکات پر اهمیت در مطالعه بافت شناسی است، گفت: دانشجویان با این اطلس قادر خواهند بود با در آمیختن مطالعه تئوری و عملی، از آموخته‌های بافت شناسی به خوبی بهره‌مند شوند.

نوبخت خاطرنشان کرد: دسترسی آسان به عناوین مورد نام‌گذاری در هر اسلاید، انطباق نام‌گذاری اسلایدها به فارسی و انگلیسی، استفاده از رنگ آمیزی اختصاصی در موارد ضروری جهت تبیین بیشتر مطالب سلول شناسی و بافت شناسی عملی، انطباق مطالب تئوری با نکات عملی سلول و بافت، تنظیم و جمع آوری اسلایدهای مورد نیاز دانشجویان پزشکی و عدم استفاده از اسلایدهای غیر ضروری جهت دانشجویان پزشکی از جمله ویژگی‌های شاخص این اطلس است.

این استاد بافت شناسی و جنین شناسی با بیان این که یکهزار نسخه از این اطلس چاپ شده است، تصریح کرد: این کتاب اطلس برای تمام مقاطع مختلف از جمله کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترای تخصصی و همچنین رزیدنت‌ها قابل استفاده است.

 

نظر شما
ادامه