کد خبر: ۸۹۰۳

حکیم مهر - شورای عالی استاندارد با هدف حفظ منافع بهداشتی، ایمنی و حمایت از سلامت مصرف‌کنندگان و مشارکت در تدوین استانداردهای بین‌المللی مواد غذایی، آیین‌نامه شورای هماهنگی کدکس غذایی ایران را تصویب کرد.

به گزارش دولت، شورای عالی استاندارد بنا به پیشنهاد سازمان ملی استاندارد ایران آیین‌نامه شورای هماهنگی کدکس غذایی ایران را تصویب کرد که بر اساس آن شورای هماهنگی کدکس غذایی ایران با عضویت معاون ذی‌ربط وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (رئیس سازمان غذا و دارو)، صنعت ،‌معدن و تجارت، علوم،‌ تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران (رئیس شورا) تشکیل می‌شود.

بر این اساس، وظایف شورای هماهنگی کدکس غذایی ایران، تعیین کمیته‌ها و کارگروه‌های تصمیم‌سازی مربوط، خط‌مشی و ترکیب اعضای آنها، تصویب دستورالعمل‌های نحوه تشکیل و اتخاذ تصمیم در کمیته‌ها و کارگروه‌های تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری در زمینه پیشنهادات و موضوعات ارائه شده از سوی کمیته‌ها و کارگروه‌های تصمیم‌سازی، تصویب برنامه برگزاری اجلاس‌های بین‌المللی، بازنگری و پیشنهاد اصلاح آیین‌نامه کدکس غذایی ایران، همکاری و ارتباط منظم با سازمان بین‌المللی ذی‌ربط در تدوین استانداردهای جهانی مواد غذایی، همکاری در اجرای بهینه استانداردهای مواد غذایی و ارتقاء آنها با رویکرد حفظ سلامت و امنیت غذایی مصرف‌کنندگان و افزایش کیفیت تولید و صادرات فرآورده‌های کشاورزی و غذایی و تسهیل در تجارت جهانی مواد غذایی است.

بر اساس این مصوبه، اعتبارات مورد نیاز برای اجرای مفاد این آیین‌نامه به عهده سازمان ملی استاندارد ایران بوده و بر اساس آن،‌ اعتبارات لازم را در بودجه سالیانه خود پیش‌بینی می‌کند.

این آیین‌نامه جایگزین دستورالعمل شورای هماهنگی کدکس غذایی ایران مصوب یکصدمین اجلاس شورای عالی استاندارد مورخ 12/2/1380 می‌شود.

این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس‌جمهور برای اجراء ابلاغ شده است.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه