کد خبر: ۸۸۹۱
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر - مراکز فروش گوشت و سایر محصولات پروتئینی که بتوانند بر طبق موازین بهداشتی و استاندارد رفتار کنند، می‌توانند مجوز فروش محصولات بسته‌بندی را دریافت کنند.

معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان تهران با اعلام این مطلب گفت: عرضه مرغ بسته‌بندی در استان تهران موفق پیش رفت و اکنون در حال کیفی‌سازی بیشتر هستیم.

دکتر داریوش جهان‌پیما افزود: علاوه بر مرغ، بسته‌بندی گوشت نیز در دستور کار است تا دیگر شاهد شقه‌های گوشت آویزان در مغازه‌ها نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: برخی از مغازه‌داران که دارای بخش‌های مختلف بسته‌بندی و قطعه‌بندی و یخچال‌های مناسب هستند، درخواست دادند تا بتوانند خود نسبت به بسته‌بندی و برچسب‌گذاری محصولاتشان اقدام کنند.

جهان‌پیما ادامه داد: بازدیدهایی از این مراکز انجام شده است که در صورت دارا بودن شرایط و موازین استاندارد و بهداشتی این واحدهای می‌توانند محصولات خود را بسته‌بندی و برچسب‌گذاری شده عرضه کنند.

وی تصریح کرد: مواد پروتئینی که دارای نشانه‌گذاری‌های خاص هستند، خصوصیاتی چون لوگوی مغازه، تاریخ تولید، انقضاء، شرایط نگهداری و واحد بسته‌بندی کننده را دارا هستند. بنابراین از سوی مشتری قابلیت ردیابی پیدا می‌کنند.

جهان‌پیما یادآور شد: تاکنون تعداد محدودی از مغازه‌ها برای انجام چنین اقدامی درخواست داده‌اند که در حال بررسی هستیم.

استانداردسازی تمامی کشتارگاه‌های استان تهران با ضوابط بهداشتی

این مقام مسئول درباره کشتارگاه‌هایی که شرایط لازم برای بسته‌بندی مرغ را نداشتند، تأکید کرد: در استان تهران تمامی کشتارگاه‌ها خود را با ضوابط استاندارد و بهداشتی منطبق کرده‌اند و تعداد محدودی که وجود دارد نیز در حال تجهیز هستند. اما حرکت آنها بطئی و کند است.

وی اظهار داشت: مراکز فروش محصولات پروتئینی باید برای سلامت مصرف‌کننده اهمیت قائل شوند و نسبت به تهیه بسته‌هایی سالم اقدام کنند.

جهان‌پیما همچنین گفت: دامپزشکی برنامه دارد که از فروش سنتی و آویزان شده گوشت و مرغ و سایر محصولات پروتئینی در مغازه‌ها جلوگیری کند و جای آن را به محصولات بسته‌بندی استاندارد بدهد.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نوردهر رکنی
|
-
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
0
0
امیدوارم سرعت انطباق کشتار گاه های ما باظوابط بهداشتی به حدی برسد که نسل های اینده بتوانند شاهد ان باشند.
دانشجوی سابق
|
-
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
0
0
با سلام به خدمت استاد محترم جناب اقای دکتر نوردهر رکنی و اظهار خوشحالی از دیدن نام شریفتان و عرض ادب و احترام و دوام طول عمر با برکت برایتان به استحضار میرساند که در حال حاضر تعدادی از دامپزشکان که متاسفانه کم هم نیستند و سکان مدیریت بهداشت گوشت در تعدادی از استانها را برعهده دارند چون از مسیرهای نامتعارف وارد دانشگاه شده و فارغ التحصیل نیز شده اند پس اعتقادی به مندرجان کتب نوشته شده توسط جنابعالی ندارند و اصلا این کتب را هم نخوانده اند لذا عرضه گوشت قاچاق در سطح شهرها برایشان دغدغه ای نیست بنده که خودم در بخش غیردولتی کار میکنم برای خرید گوشت قرمز بهداشتی در شهر مشکل دارم چون گوشت قصابیها اکثرا در خارج از کشتارگاهها تهیه میشود البته گرانی تعرفه کشتار و نبودن نظارت دامپزشکی به این موارد دامن میزند یکی از استانهای غربی کشور
شکیبا
|
-
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
0
0
طرح بسیاربرازنده است ایا شهرستانها شامل طرح فوق میباشند : چگونه
نظر شما
ادامه