کد خبر: ۸۸۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - میزان تلفات مرغ گوشتی در استان همدان از مقدار 5/11 درصد در سال 1389 به 9 درصد در سال 1390 کاهش داشته است.

مدیرکل دامپزشکی همدان ضمن اعلام این خبر گفت : در حال حاضر در استان 416 واحد مرغداری گوشتی دارای پروانه بهره برداری جمعاً به ظرفیت 6 میلیون 645 هزار قطعه و 185 واحد مرغداری دارای کارت شناسائی به ظرفیت پرورش 1 میلیون و 200 هزار قطعه در استان مشغول فعالیت می باشند که اداره کل دامپزشکی استان و شبکه های دامپزشکی شهرستانها اقدامات بهداشتی این واحدها در طول دوره پرورش نظارت مستمر دارند .
دکتر کریمی در ادامه افزود : با راه اندازی سامانه پایش و مراقبت از بیماری های طیور کلیه اقدامات از بدو جوجه ریزی تا زمان ارسال به کشتارگاه در این سامانه ثبت می گردد . و با توجه به ارائه آموزشهای لازم درخصوص رعایت ضوابط بهداشتی در مرغداری ها و صدور اطلاعیه های همزمان و همچنین برگزاری جلسات هماهنگی با اتحادیه و  تعاونی مرغداران و مراعات نکات بهداشتی توسط پرورش دهندگان طیور صنعتی در سال گذشته شاهد کاهش 5/2 درصدی تلفات در مرغداریهای گوشتی استان بودیم.
وی تصیرح کرد : لازم به ذکر است در سال 90 بالغ بر 19 میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداریهای استان صورت گرفته و 14 هزار نوبت بازدید و مراقبت از بیماریها و 69 هزار و 236 مورد آزمایش برای تشخیص بیمار یها توسط اداره کل دامپزشکی استان همدان از این واحدها انجام شده است .
 مدیر کل دامپزشکی استان همدان در ادامه این مطلب خاطرنشان کرد : سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل دامپزشکی استان همدان بر اساس ابلاغیه مورخ 8/1/91 معاونت بهبود تولیدات دامی و سازمان دامپزشکی کشور بحث ساماندهی و تعیین تکلیف واحدهای دارای کارت شناسائی را در دستور کار سال جاری به منظور صدور پروانه فعالیت برای این واحدها و جلوگیری از فعالیت واحدهای فاقد ضوابط لازم برای اخذ پروانه قرار داده است و هیچگونه واحدی که در حال حاضر به صورت غیر مجاز فعالیت نماید در استان وجود ندارد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
0
0
......ما نه بازدید دیدیم تا حالا نه ازمایش ....- مرغدار
نظر شما
ادامه