کد خبر: ۸۸۵۰

حکیم مهر - با توجه به ابلاغ برنامه توسعه بخش کشاورزی، شیلات و آبزیان نیز برنامه‌های ویژه‌ای را در دست تهیه دارند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اعلام این مطلب گفت: بخش کشاورزی قابلیت توسعه را داشته و می‌تواند با فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم زمینه‌های مناسبی را برای تولید و اشتغال بیشتر فراهم آورد.

غلامرضا رازقی افزود: ساماندهی فارغ‌التحصیلان کشاورزی یکی از اختیاراتی است که این بخش باید آن را عملیاتی کند و در این راستا مصوبات بسیار مناسبی در استان‌ها به تصویب رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود آنکه جزئیات ایجاد شهرک‌های کشاورزی هنوز ابلاغ نشده، اما بررسی‌ها توسط وزارت جهاد کشاورزی در حال انجام است.

رازقی ادامه داد: بخش کشاورزی به‌دلیل دارا بودن پتانسیل‌های بسیار مناسب می‌تواند به اندازه طرح‌های توسعه‌ای همچون مسکن مهر در کشور گسترش پیدا کند. بنابراین تمامی بخش‌ها و زیربخش‌های مربوطه در این راستا برنامه‌ریزی‌های خاصی را دارد.

وی تصریح کرد: مجموعه شیلات و آبزیان نیز برنامه‌های ویژه‌ای را در دست تدوین دارد که به‌زودی اعلام می‌شود.

افزایش صادرات و کاهش واردات آبزیان در دستور کار سازمان شیلات

این مقام مسئول افق خوبی را در بخش کشاورزی و به‌خصوص شیلات و آبزیان متصور شد و تأکید کرد: پتانسیل‌های بسیار مناسب در کشور وجود دارد و در این زمینه می‌توانیم با برنامه‌ریزی‌های درست و منطقی به اهداف پیش‌بینی شده دست پیدا کنیم.

رازقی یادآور شد: برای افزایش صادرات محصولات شیلاتی و آبزیانی چون میگو، ماهیان گرمابی و سردابی فضاهای بسیار مناسبی فراهم شده و بدین ترتیب یکی از برنامه‌ها گسترش صادرات و در مقابل آن افزایش ارزش محصولات شیلاتی است که از صادرات حاصل می‌شود.

وی در پایان اظهار داشت: کاهش 20 درصدی واردات و در مقابل افزایش صادرات می‌تواند در کشور مؤثر واقع شود.

 

نظر شما
ادامه