کد خبر: ۸۷۹

حکیم مهر -  در این منطقه 37 کشور عضویت دارند که از میان آنها می‌توان به کشورهای مهمی نظیر چین، استرالیا، نیوزلند، ژاپن، هند،کره جنوبی، مالزی و....اشاره کرد. 
دربیست و ششمین کنفرانس منطقه ای OIE (شانگهای چین،20-16نوامبر،29-25آبان ماه)که باحضور نماینده کشورهای عضو این منطقه، دبیرکل و رئیس دوره‌ای سازمان OIEو نمایندگانی از سازمانهای بین‌المللی و اتحادیه اروپا برگزارگردید، ایران علاوه بر عضویت قبلی در منطقه خاورمیانه به عنوان عضو جدید منطقه کشورهای آسیا، اقیانوسیه و پاسیفیک نیز پذیرفته شد.
در این منطقه 37  کشور عضویت دارند که از میان آنها می‌توان به کشورهای مهمی نظیر چین، استرالیا، نیوزلند، ژاپن، هند،کره جنوبی، مالزی و....اشاره کرد.


این کنفرانس هر دو سال یکبار در یکی از کشورهای عضو برگزار میشود در اولین سال عضویت ایران، علی رغم درخواست اعضای قدیمی نظیر استرالیا وتایلند، میزبانی و ریاست دوره بعدی کنفرانس در سال 2011به سازمان دامپزشکی کشور  به نمایندگی از ج.ا.ایران تعلق گرفت.


در حاشیه این کنفرانس هیئت دامپزشکی به ریاست  مدیرکل دفتر قرنطینه و اموربین الملل دکتر سبحانی  جلسات و مذاکرات سودمندی با دبیر کل سازمان جهانی بهداشت دام OIE،رئیس دوره ای این سازمان و نیز رئیس منطقه آسیا ،اقیانوسیه وپاسیفیک صورت پذیرفت. به ویژه در زمینه آخرین استانداردها و دستاوردهای صادرات و واردات فرآورده های خام دامی  با نمایندگان 37 کشور شرکت کننده انجام پذیرفت.
با توجه به همزمانی افتتاح اتاق بازرگانی ایران در چین ،هیئت دامپزشکی در مراسم گشایش آن حضور یافته و مذاکراتی مفیدی به ویژه  در جهت ارائه راهکارها وتسهیلات مناسب جهت  صادرات مستقیم آلایشهای دامی به بازار کشور چین انجام پذیرفت.
لازم به ذکر است که سالانه بالغ بر یکصد هرار تن انواع آلایش های دامی از واحدهای تحت نظارت سازمان دامپزشکی کشور به کشورهای شرق آسیا صادر میشود.


 

نظر شما
ادامه