کد خبر: ۸۷۸۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
اختلاف بر سر تعیین رئیس (خدمتگزار) جدید کماکان پابرجا است و اینجانب در لفافه هشدار می‎دهم این اختلافات به بهره‎مندی یک گروه مهم در حاشیه قانون جامع نظام دامپروری و بهره‎وری کشاورزی می‎انجامد. در این مجال همین اشاره را کافی می‎دانم و امیدوارم مسئولین به درستی و خوبی متوجه این هشدار مهم باشند!...

حکیم مهر -  مدیرمسئول حکیم مهر در پیامی به مناسبت روز جهانی دامپزشکی به بیان هشداری مهم درباره قانون جامع نظام دامپروری و افزایش بهره وری بخش کشاورزی و بهره‎مندی یک گروه مهم از اختلاف در تعیین رئیس جدید سازمان نظام دامپزشکی در حاشیه این قانون پرداخت.

متن پیام مدیرمسئول حکیم مهر بدین شرح است :

"بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و احترام به عموم بینندگان محترم حکیم مهر و همکاران ارجمند

بدین وسیله فرارسیدن روز جهانی دامپزشکی را به جامعه بزرگ دامپزشکی کشورمان تبریک عرض می‎کنم.

تمرکز این روز بر موضوع مقاومت میکروب‌ها به داروها بخصوص آنتی‌بیوتیک‎‌ها نشانه اهمیت مسئله باقیمانده‎های دارویی در مواد غذایی با منشاء حیوانی است. اهتمام تولیدکنندگان به پرورش مرغ بدون استفاده از آنتی‎بیوتیک و حرکت کلی سازمان دامپزشکی کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سوی تولید غذاهای ارگانیک و اجرای طرح پایش باقیمانده‎های دارویی و سموم مختلف در غذاهای با منشاء حیوانی توسط سازمان دامپزشکی گام‎های خوبی در رسیدن به هدف کاهش مقاومت میکروب‌ها به داروهای مختلف و تحقق شعار این روز است. امیدوارم مراجع مسئول به ویژه سازمان دامپزشکی کشور در این راستا بر دقت اجرای طرح‎های خود بیافزایند و از اطلاع‎رسانی در این زمینه هم غفلت ننمایند.

وظیفه سازمان دامپزشکی کشور در اطلاع‎رسانی به عموم مردم دراین باره بسیار سنگین است و اکنون که نگاه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به اهمیت حرفه دامپزشکی نسبت به گذشته تغییرات قابل توجهی نموده بر همکاران محترم در این سازمان است که حداکثر استفاده را از این فضا بنمایند و در تعامل با تریبون‎های مختلف اطلاع‎رسانی از صدا و سیما گرفته تا مطبوعات و سایت‎ها و غیره از هیچ تلاشی دریغ نورزند.

هر چند باید جامعه دامپزشکی کشورمان از ظرفیت بالای سازمان نظام دامپزشکی و جامعه دامپزشکان ایران هم به خوبی در این زمینه بهره‎مند گردد اما با نهایت تأسف باید گفت در این شرایط به این دو تشکل مهم غیردولتی امیدی نیست.

در یک سو که اختلاف بر سر تعیین رئیس (خدمتگزار) جدید کماکان پابرجا است و اینجانب در لفافه هشدار می‎دهم این اختلافات به بهره‎مندی یک گروه مهم در حاشیه قانون جامع نظام دامپروری و بهره‎وری کشاورزی می‎انجامد. در این مجال همین اشاره را کافی می‎دانم و امیدوارم مسئولین به درستی و خوبی متوجه این هشدار مهم باشند!

در سوی دیگر هم که متأسفانه صرفاً عمده فعالیت به برگزاری کنگره دامپزشکی ایران -  که بجای خویش نیکو است – متمایل شده، این امر عمده زمان هیأت مدیره قدیمی‎ترین تشکل غیردولتی دامپزشکی کشورمان را به خود اختصاص می‎دهد و بسیاری از جلسات هیأت مدیره این تشکل مهم فاقد دستور جلسه مشخص است. تنها می‎توان امیدوار بود در دوره آینده، هیأت مدیره جدید به این مهم توجه بیشتری معمول نماید.

در اینجا به سازمان دامپزشکی کشور هم پیشنهاد می‎کنم "کمیته هماهنگی استان‎ها در اطلاع‎رسانی" را برای ایجاد وحدت رویه و هم‎افزایی توان اطلاع رسانی در موضوع پایش باقیمانده‎های دارو و سموم و تولید مرغ بدون‎آنتی‌بیوتیک و سایر فعالیت‎های سلامت محور فعال نماید و با تدوین "تقویم و شیوه‎نامه جامع اطلاع رسانی" این روند را در همه استان‎ها با تکیه بر توان هر چند محدود شبکه‎های دامپزشکی دنبال نماید. جزئیات این پیشنهاد در صورت تمایل مسئولین محترم سازمان دامپزشکی در آینده تشریح خواهد شد.

ضمن تبریک مجدد این مناسبت برای کلیه همکاران عزیز در بخش دولتی و غیردولتی و عموم خدمت‎گزاران عرصه سلامت توفیقات روزافزون از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم.

دکتر محمد لطفی‎زاده / مدیرمسئول حکیم مهر

جمعه 8 اردیبهشت 1391 "

 

شنبه 9 اردیبهشت ماه سال جاری (آخرین شنبه آوریل) روز جهانی دامپزشکی است و شعار این روز هم بر موضوع مقاومت میکروب‎ها به داروها به خصوص آنتی‌بیوتیک‎‌ها استوار شده است.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دكتر گوهري
|
-
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
0
0
با سلام
روز جهاني دامپزشكي بر دكترلطفي زاده عزيز و همكارانشان مبارك.
خسته نباشيد صميمانه مرا پذيرا باشيد.
ناشناس
|
-
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
0
0
باز ....................!!
نظر شما
ادامه