کد خبر: ۸۷۶۵
تعداد نظرات: ۶ نظر

حکیم مهر - علاوه بر برزیل که بخش عمده‌ای از گوشت وارداتی کشور را تأمین می‌کند، کشورهای دیگری همچون لهستان، پاکستان و نیوزیلند نیز در فهرست کشورهای دارای مجوز بهداشتی قرار دارند.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی با اعلام این مطلب گفت: واردات گوشت هرساله به‌منظور تنظیم بازار و تأمین بخشی از نیازهای کشور انجام می‌شود و مجوز آن توسط سازمان‌های ذی‌ربط صادر می‌شود.

دکتر محسن مشکوة افزود: سازمان دامپزشکی کشور تنها عهده‌دار صدور مجوزهای بهداشتی گوشت، مرغ، ماهی و سایر تولیدات دامی و پروتئینی است و نقشی در میزان آن ندارد.

وی خاطرنشان کرد: کشورهایی چون استرالیا، برزیل، هند و پاکستان هرساله بخشی از نیازهای گوشت قرمز کشورمان را عهده‌دار هستند.

مشکوة ادامه داد: بر اساس بررسی‌های انجام‌شده، شرایط آب و هوایی و ضوابط بهداشتی موجود در کشورهای فوق مورد تأیید بوده و مشکل خاصی از این بابت وجود ندارد.

وی تصریح کرد: نیوزیلند از دیگر کشورهایی است که اگر مجوزی برای واردات گوشت از آن خواسته شود، از لحاظ بهداشتی و ضوابط آن هیچ مشکل خاصی ندارد.

این مقام مسئول به کشورهایی چون هند و پاکستان اشاره کرد و یادآور شد: در ایالت پنجاب جمهوری پاکستان، بر اساس بررسی‌های انجام‌شده، امکان پرورش دام وجود دارد و ضوابط بهداشتی مورد نظر جمهوری اسلامی ایران نیز در آن کشور وجود دارد.

مشکوة تأکید کرد: کشور لهستان نیز از لحاظ ضوابط بهداشتی بدون مشکل است و می‌تواند یکی از کانال‌های واردات برای کشورمان باشد.

وی اظهار داشت: عمده گوشت واردشده از کشور برزیل انجام می‌شود و آن هم به‌دلیل شرایط آب و هوایی مساعد و پتانسیل‌های مناسب برای تولید گوشت گوساله است.

مشکوة همچنین گفت: برزیل کشوری است که علاوه بر ایران به کشورهای اروپایی نیز گوشت صادر می‌کند و سالانه نزدیک به 100 هزار تن واردات گوشت گوساله از این کشور به ایران انجام می‌شود.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در ادامه افزود: میزان واردات سالانه گوشت گوساله به کشور 130 هزار تن برآورد شده است که 100 هزار تن آن از کشور برزیل انجام می‌شود.

اظهارات معاون سازمان دامپزشکی در شرایطی منتشر شده که امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" نامگذاری شده است.

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر مرتضوی
|
-
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۴
0
0
به نظر بنده واردات باید ادامه داشته باشد اول اینکه سفره های مردم باید رنگین بماند این وظیفه اصلی هر حکومتی است
دوم اینکه این تجارت است و نمی توان جلوی تجارت را با سرب و قانون و گمرک و بخشنامه گرفت .
اما در دراز مدت چه باید بکنیم
1-باید به فکر اصلاح زنتیکی ذخایر زنتیکی خودمان باشیم کاری که ترکیه با زیرکی تمام و بدون سرو صداانجام می دهد .در مورد گوسفند نزادهای سنگین اروبایی را جایگزین نزاد ماکوی و کزل کارامان خودشان می کند و همین چند وقت بیش از شخص دیمیتری مدودف مجوز گرفتند که 175 راس گوسفند خالص رومانوف را وارد کنند و الان در ارضروم نگهداری می شود www..habermonitor.com
2-کار دیگری که باید انجام بدهیم این است که کشور ما به طرف خشک شدن و کویری شدن می رود این یک روند زیستی است و اصلا هم سیاسی نیست .امh کشور روسیه و گرجستان و قزاقستان و امثال آن زمین اها و مزارع وسیعی دارند .در منطقه برم permروسیه در کشور باشقیرستان دوست بنده 17000 هکتار زمین خریده به یک میلیون دلار , وامثال این مزارع زیاد است j که اگر طوری برنامه ریزی کنیم که تولیدات گندم جو ذرت و هر نهاده دیگر در آن مزارع تولیدشده و صرفا به قصد بازار ایران تهیه و تدارک یابد از این طرف هم حمایت های دولت در واردات و حتی کمک های کنسولی و مالی و تشویق ها و جوایز بشت سر این افراد باشد ما در تامین نهاده ها مشککلی نخواهیم داشت و رفته رفته رونق به تمام صنایع باز می گردد .چه اشکالی دارد در زمان مادها با سرد شدن زمین انسان ها به نقاط جنوبی تر کوچ کردند الان هم برای تامین غذا به شمال برگردیم .لازمه این امر حمایت دولت حتی در سطح تسهیلات کنسولی برای ماندن ایرانیان و ریشه نمودن در چنین سرزمین هایی حتی حمایت از ازدواج ....باید برنامه ریزی نامحسوس داشته باشد .
اما در آخر این که اگر واردات از لهستان یا برزیل یا هرجای دیگر باشد نظارت و بازرسی بایستی به بخش خصوصی واگذار گردد .
شادگان
|
-
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
0
0
ajab nazariie pardazie ....dr.mortazavi.mazyyate...............
دکتر مرتضوی تبریز
|
-
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
0
0
همین الان یکی از تجار به بنده زنگ زدند که ....... در گرجستان هستند .منتظر واردات از گرجستان هم باشید
یک ایرانی
|
-
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
0
0
آره مثل اینکه قرار است یک کارخانه متروکه را تبدیل به کشتارگاه !!!!قابل قبول کنند و ..........................؟؟؟صدایش 2 ماخ دیگه در می اد شاید هم زودتر
دامپزشک
|
-
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
0
0
فکر می کنم جناب آقای دکتر مرتضوی تا ابد تفاوت مفهوم «بازرسی گوشت» را با «نظارت بر واردات» را نمی خواهند .... {متوجه شوند}و احتمالاً در آینده نظر خواهند داد که مرزها را هم به بخش خصوصی واگذار نمایند.
دکتر مرتضوی تبریز
|
-
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
0
0
همکار محترم با نام دامبزشک لطفا برای بنده معادل علمی و انگلیسی بازرسی گوشت و نظارت بر واردات را بفرمایید تا یاد بگیرم .ضمنا شماره استاندارد ایزو یا کدکس یا هر استاندارد معتبر دیگر را هم بفرمایید که ببینیم جایگاه ناظر واردات چیست و چه شرایطی باید داشته باشد .جایگاه حقوقی آن را هم بفرمایید ..........................
نظر شما
ادامه