کد خبر: ۸۷۴۲

حکیم مهر - پایان فروردین ماه سال جاری به دعوت اداره کل دامپزشکی استان بوشهر ، عبدالکریم جمیری و حجت الاسلام موسوی نژاد نمایندگان منتخب شهرستاهای بوشهر ، گناوه و دیلم و دشتستان در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از این اداره کل بازدید کردند .
در این بازدید منتخبان مجلس نهم ابتدا از آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی دیدن نمودند و با نحوه فعالیت و عملکرد و همچنین اهمیت آن آشنا شدند و سپس در سالن جلسات به دیدار دیگر مسئولین و پرسنل دامپزشکی استان بوشهر رفتند .
مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر در این جلسه عنوان نمود : وظایف دامپزشکی در جوامع شهری و روستایی نقش مهمی در ایمنی و سلامت جامعه دارد و با توجه به وجود انواع بیماریهای مشترک بین انسان و دام ، عملکرد مناسب پرسنل دامپزشکی در واکسیناسیون و امور درمانی می تواند سد اول ایمنی و بهداشتی در مبارزه با بیماریهای مشترک بین انسان و دام باشد و البته در این راه علاوه بر درگیری با این بیماریها تلفات جانی نیز رخ داده است.

دکتر مرتضی بحرانی در ادامه افزود : بخشی دیگری از فعالیت ها تامین بهداشت فرآورده های خام دامی است که تاثیر مستقیمی در سلامت و بهداشت سفره غذایی مردم دارد و این سیستم با حجم کار بالا و حساسیت موضوعات نیازمند تقویت و استخدام نیروهای متخصص می باشد و از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم توجه خاصی نسبت این مسائل داشته باشند و حمایتهای لازم از حوزه سلامت ودامپزشکی بعمل آید .
در ادامه این جلسه  حجت الاسلام موسوی نژاد نماینده مردم دشتستان در مجلس نهم شورای اسلامی عنوان نمود : حضور در جمع پرسنل زحمتکش دامپزشکی باعث شد تا شناخت بهتر و بیشتری با فعالیتهای این مجموعه پیدا کنیم . آنچه در این مجموعه مشخص است این است که با یک جهاد و ایثار و از خودگذشتگی تلاش می شود تا غذای سالم بدست مردم برسد که این امر بسیار حائز اهمیت است که اگر حساسیت های لازم بکار گرفته نشود سلامت جامعه به خطر می افتد . البته در این راه باید تلاش شود تا وظایف و فعالیتهای مجموعه دامپزشکی برای مردم بیش از گذشته تبیین شود .
وی در ادامه افزود : خدمات خالصانه و صادقانه مجموعه دامپزشکی قابل تقدیر است و تلاش خواهیم کرد حمایتهای لازم را از کسانی که دلسوزانه احساس مسئولیت می کنند داشته باشیم . 
سپس عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر ، گناوه و دیلم در مجلس نهم شورای اسلامی اظهار داشت : مهمترین و نکته بارز فعالیت مجموعه دامپزشکی تامین سلامت جامعه است و به نظر می رسد که حتی حیطه کار و فعالیت این مجموعه را باید فراتر این مسئله بدانیم که همان سعادتمندی انسان است و عملکرد مثبت عزیزان در دامپزشکی احیای حیات جوامع انسانی را به همراه دارد .
 نماینده مردم بوشهر ، گناوه و دیلم در مجلس نهم شورای اسلامی در ادامه افزود : بهرحال ضعفهایی در روند کار وجود دارد که توجه و مطالعه بیشتری در این زمینه طلب می کند که آسیب ها و چالش ها مشخص شوند و دستگاه اجرایی نیز در همین راستا مطالعات و تحقیقاتی را بعمل آورد و طرح لازم را در زمینه مشکلات و چالش های پیش رو را ارئه دهد .
















 

نظر شما
ادامه