کد خبر: ۸۷۲۶

حکیم مهر - پلنگ آمور که در حال حاضر کمتر از 50 قلاده از آن در کل حیات وحش دنیا باقی مانده ظاهرا کمیاب‌ترین گربه وحشی در جهان است و به همین دلیل مسوولان حفاظت از حیات وحش در روسیه تصمیم گرفته‌اند برای حفظ و بقای این گونه ارزشمند و در معرض انقراض، یک منطقه حفاظت شده جدید در این کشور تاسیس کنند.

این منطقه حفاظت شده با عنوان «پارک ملی سرزمین پلنگ آمور» که حدود 262 هزار هکتار مساحت دارد در استان «پریموراسکای» در شرق دور روسیه واقع است. این پارک ملی در واقع 60 درصد از کل زیستگاه‌های باقی مانده برای پلنگ آمور را دربرمی‌گیرد و تقریبا شامل تمام زمین‌های شناخته شده برای پرورش این گونه می‌شود.

به گزارش شبکه خبری محیط زیست، تاسیس این پارک، حاصل بیش از یک دهه تلاش و فعالیت کارشناسان صندوق جهانی حیات وحش است. سایبیل مکن زندورف، رییس برنامه حفاظت از گونه‌ها در صندوق جهانی حیات وحش در این باره خاطر نشان کرد: پلنگ‌های آمور در لبه پرتگاه انقراض هستند. با ایجاد پارک ملی سرزمین پلنگ آمور و نیز سایر تلاش‌های حفاظتی ما می‌توانیم ادامه حیات این گونه را تضمین کرده و آنها را به حیات وحش باز گردانیم.

وی تصریح کرد: ایجاد این پارک ملی گامی مثبت است اما از سوی دیگر اطمینان از تداوم اقدامات و فعالیت‌های حفاظتی مناسب از کل منطقه و اطمینان از سلامت زیستگاه این پلنگ‌ها، حیاتی و به مراتب مهمتر است.

 

نظر شما
ادامه