کد خبر: ۸۶۲۹
تعداد نظرات: ۱۹ نظر

حکیم مهر - روابط عمومی سازمان دامپزشکی اعلام کرد : 40 نفر از کارشناسان استان ها و دفاتر سازمانی به منظور آمادگی جهت ماموریت نظارت بر دام و فراوردهای خام دامی در خارج از کشور، در کلاس های توجیهی و آزمون اعزام به خارج از کشور شرکت کردند.

مسوول امور بین الملل سازمان دامپزشکی کشور در این باره گفت: پیش از این طی نامه ای مراجع علمی و کتب و سرفصل ها به داوطلبان ابلاغ و مقرر شد از محتوای منابع معرفی شده و زبان انگلیسی از ایشان آزمون گرفته شود.
داود سلیمانی اضافه کرد: ماموران اعزامی افرادی خواهند بود که حداقل سطح تراز نمره علمی آزمون، امتیازات و سوابق کاری را کسب نمایند و چنانچه در این امر موفق نشوند الزاما باید در دوره بعدی شرکت کنند.
مسوول امور بین الملل سازمان دامپزشکی کشور، گفت: جلسه توجیهی کارشناسان شامل مواردی چون حفاظت پرسنلی، بازرسی، قراردادها، ثبت سفارش ها، ارایه تجربیات خارج از کشور، سیستم یکپارچه قرنطینه و غیره می باشد.
 وی افزود: مامورانی که به خارج از کشور اعزام می شوند بر اجرای ضوابط و مقررات دامپزشکی نظارت می کنند تا قوانین پذیرفته شده دو کشور در خصوص بهداشت دام و فرآورده های خام دامی به درستی اجرا شود.
سلیمانی تاکید کرد: مقوله نظارت بر دام و فرآورده های خام دامی از مقوله بازرسی متفاوت است و کارشناسان اعزامی بازرس تلقی نمی شوند.

گفتنی است پیش از این عده‎ای خواستار توقف اعزام دامپزشکان دولتی به خارج از کشور شده بودند اما سازمان دامپزشکی بارها اعلام کرد نظارت از آنجایی که امری حاکمیتی است قابل واگذاری به بخش خصوصی نمی باشد.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر مرتضوی تبریز
|
-
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
0
0
در تاریخ 29/7/1389 به شماره 169069 ت ن45462 توسط نمایندگان ویزه رییس جمهور موضوع اصل 127 قانون اساسی تصمیم گرفته شد که کنترل بهداشتی و کیفییتی مواد پروتینی وارداتی در چارچوب پروتکل سازمان هایبین المللی بازرسیی کننده در مبدا و در چارچوب ضوابط سازمان دامپزشکی کشور توسط شرکت های کنترل کیفی کالا در مقصد صورت گیرد
مصوبه اصل 127 قانون اساسی یعنی عین قانون و نیازی هم به طرح در صحن علنی مجلس نداردکه البته حاصل چند صد ساعت کار کارشناسی و مشاوره ای صورت می گیرد .اما جوابیه رییس سازمان در مصاحبه با سایت حکیم مهر در اسفند سال 89 خیلی جالب است .ایشان گفته اندآن چه در مورد بخشنامه اشاره می کنید ما پیگیری کردیم و مذاکراتی داشتیم و توجیهات فنی سازمان دامپزشکی را درباره نظارت بر بازرسی ارایه نموده ایم و توافقاتی هم حاصل شده است که این جوابیه دکتر دستور ......... به امضای معاون اول رییس جمهور و اعضای نمایندگان ویژه رییس جمهور موضوع اصل 127 قانون اساسی میباشد که ......... .دوست خوبم بسه یا باز هم بگم
ضمنا پرونده در دیوان مطرح است و تا بهمن ماه به نفع طرف حق دار حکم داده خواهد شد- دکتر مجتبی مرتضوی .تبریز
دکتر مرتضوی تبریز
|
-
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
0
0
...زیاد عجله نفرمایید فردا بس فردا رای دیوان ..........تصمیم نمایندگان رییس جمهور در اصل 137 قانون اساسی باید اجرایی گردد .این قانون است و در مقابل قانون باید گردن نازک بود .
دکتر مرتضوی تبریز
|
-
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
0
0
راستی جناب آقای دکتر دستور IHR ارایه شده توسط شما و همکاران ...... چند مورد اشتباه و غلط دستوری و گرامری دارد که ......
به بنده ای میل بفرمایید تا بگویم در کجا اشتباه دارید
mortazavi4098@yahoo.com
دکتر مرتضوی تبریز
|
-
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
0
0
سلیمانی تاکید کرد: مقوله نظارت بر دام و فرآورده های خام دامی از مقوله بازرسی متفاوت است و کارشناسان اعزامی بازرس تلقی نمی شوند.
آقاین دامبزشک ایران لطفا شما همگی لطف کنید سطر اول ای اچ ار نوشته و تدوین شده توسط این آقایان را کلمه به کلمه با استفاده از آکسفورد ترجمه و تفسیر نمایید ببینید این جمله آقای سلیمانی بتا متن ای اچ ار چقد متضاد است .بعد خودتان قضاوت نمایید که قضاوت شما مهم است نه .....بخش دولتی .
اگر به این نتیجه رسیدید که بلی نظارت یا بازرسی مطابق با متن ای اچ ار تصدی گری است کمک کنید و گرنه از این تصمیم دولت ما هم بگذریم و سکوت کنیم
دکتر مرتضوی تبریز
|
-
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
0
0
در این رابطه یک تناقض دیگری هم وجود دارد ،در کشتارگاه های داخل کشور انجام عمل بازرسی بر عهده بخش خصوصی صلاحییت دار است که انصافا با سواد و دقت زیادی کار خود را انجام می دهند چون کار تخصصی ان ها بازرسی گوشت است . وسازمان دامپزشکی هم به عنوان حاکمییت بر کار بخش خصوصی نظارت می نماید.چرا چنین شیوه ای در داخل کشور اجرا می شود ولی وقتی بجث ماموریت به خارج و حق ماموریت ان چنانی !پیش می اید مساله معکوس می شود ؟.چه طورمی تواند چنین تناقضی اتفاق بیفتد که بازرسی در خارج از کشور حاکمیتی باشد ولی در داخل کشور تصدی گری محسوب گردد.در نظر داشته باشیم که واگذاری امور به بخش خصوصی در اولویت برنامه ها دولت می باشد .
دکتر مرتضوی تبریز
|
-
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
0
0
-ادعای دیگر دوستان در سازمان دامپزشکی این است که برای واردات گوشت به کشور باید ضوابط و مقررات و استاندارد هایی ازسوی کشور های صادر کننده رعایت گردد،به نحوی که استاندارد ملی ایران و استاندارد اروپا که از سوی سازمان دامپزشکی کشور به وارد کنندگان ابلاغ می شود رعایت گردد!!؟
اما در این ادعا چند نکته مغفول است .اول اینکه با توجه به تعاریف بین المللی ،سازمان دامپزشکی مرجع صلاحییت دار تدوین و نظارت عالیه بر استاندارد است نه مرجع اجرایی. دوم اینکه مرجع اجرایی نظارت بر استاندارد ها در ایران سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی می باشد که با تغییر و تحولات اخیر در ساختار دولت قرار است قوی تر و علمی تر شود .بازوی اجرایی سازمان استاندارد هم در ایران و دنیا شرکت های بازرسی تخصصی و بین المللی هستند که اگر اندکی در روند اخذ صلاحییت استاندارد ISO 17020 مطالعه نماییم متوجه می شویم که این شرکت ها با چه دقتی گواهی تاییدیه انطباق کالا و گواهی بازرسی کالا VOC و COI صادر می کنند و چه اصول بین المللی و مسولیت های قانونی را بر عهده می گیرند .
دکتر مرتضوی تبریز
|
-
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
0
0
-دولت در هر کشوری شان و جایگاه مقدسی دارد ،تنزیل شان دولت و جایگاه آن غیر قابل پذیرش و تصور است .اما سازمان محترم دامپزشکی در این مورد به جای این که ناظر عالی باشد خودرا در مقام پاسخگویی قرار داده است .به فرض اگر اشتباعی رخ دهد مثلا در pcr مشخص شود که دام ماده به جای گوساله نر کشتارشده و ارسال شده است یا محموله با PHنامناسب و بار میکروبی بالا به کشور ارسال شود و چنین محموله ای فاقد استاندارد های لازم برای وارد شدن به کشور باشد چه کسی به غیر از ناظر اعزامی سازمان دامپزشکی مقصر است .وباید سازمان پاسخگو باشد.اگر بخش خصوصی به خود جرات داد تا از سازمان شکایت کند و اگر هم توانست حق خودرا در محاکم ثابت کند ؟آیا سازمان ردیف بودجه مناسبی برای دادن غرامت دارد؟یا چند میلیارد تومان غرامت را از حقوق کارمند کسر می کنند !!!!این که تا به حال سرو صدایی در نیامده است مساله چیز دیگری است ؟! نه این که نمایندگان اعزامی کاملا وارد به تمام مراحل و تکنیک های کشتار و عمل اوری وحمل گوشت بود ه اند و کیفییت و امنیت بهداشتی فدای سکوت مصلحتی شده است؟!! .پس بهتر و منطقی این است که این کار به شرکت ها و افرادی داده شود که ضمانت نامه ها ی بانکی معتبری در نزد بانک مرکزی دارند .
دکتر مرتضوی تبریز
|
-
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
0
0
از نظر حقوقی ،اگر اعزام کارمند دولتی برای نظارت (اجرای بازرسی) به نام اعمال وظیفه حاکمیتی !؟ درست و قانونی است پس چرا هزینه از شرکت های خصوصی در یافت میشود ؟به عبارتی دولت در این مورد برای اجرای وظیفه حاکمییتی هزینه خود را از بخش خصوصی می گیرد .مثالی در این مورد می آوریم .2 نفر در خیابان دعوا میکنند،مردم زنگ می زنند پلیس 110 که صد در صد دولتی است به محل اعزام می شود ودعواکنندگان را به کلانتری می برد .آیا پلیس برای اجرای این وظیفه حاکمیتی خود در جهت حفظ نظم جامعه از مردم پول می گیرد .یا از دولت ؟ آن دو نفر به دادگاه می روند .دادگاه تشکیل می شود آیا قاضی دادگاه که نماینده دولت است بابت قضاوت از آن دو نفر پول می گیرد . پس در همه جا دولت برای اجرای وظایف حاکمییتی خود هزینه های خود را هم از محل های بودجه تعریف شده می گیرد .
دکتر مرتضوی تبریز
|
-
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
0
0
ختم کلام این که در این موضوع سیستم رفتاری سازمان دامپزشکی نه مصداق بین المللی دارد و نه مصداق علمی و حقوقی
دکتر مرتضوی تبریز
|
-
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
0
0
-در کتاب کد OIE اصلی است به نام MONDATE&OBLIGATION که کشور های عضو باید از آن پیروی نمایند .در فصل 4 این کتاب در الزامات، بازرسی از محموله ها را جزو وظایف دامپزشکی کشور مبدا می دانند .کشور ما تنها کشوری است که برای خرید های خارجی خود بازرس اعزام می کند .برزیل سالیانه 7 میلیون تن گوشت قرمز به 70 کشور دنیا صادر می کند و فقط ایران است که دامپزشک اعزام می کند .اتحادیه اروپا در سایت رسمی خود ec.europea.eu/food در 4 صفحه شرایط کلی خود را برای واردات گوشت قرمز نوشته و استاندارد eec/433/64 را تدوین کرده و در مبادی ورودی خود ازمایشات دقیق و علمی انجام می دهد .البته مطالعات ریسک آنالیز و مانیتورینگ خود را با دقت و وسواس تمام انجام می دهد ................
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
0
0
دکتر مرتضوی انقدر ..........
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
0
0
من برایم جالبه که دکتر مرتضوی چرا وقتی بحث گوشت و ناظر بهداشتی مطرح میشه چرا ........ اخه یکی نیست ... بگه ...... تو سلیمانیه عراق کار میکنی!
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
0
0
اوه اوه .... {دکتر} مرتضوی کی خودشه فرض کرده که رییس سازمان بش میل بزنه
دکتر مرتضوی تبریز
|
-
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
0
0
مرتضوی و امثال مرتضوی هیچ وقت خوش را بایین تر از رییس سازمان نمی داند .حتی خود شما هم از کسی خدای ناکرده کم تر نیستید .
دکتر مرتضوی تبریز
|
-
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
0
0
http://www.brasiliraq.com.br/cms/arquivos/exporting_to_iraq_vf.pdf
خواندن این لینک را به مقامات دولتی دامبزشکی ایران توصیه می کنم .ببینید در کجای این بروتکل نوشته که بازرسی بر عهده کشور خریدار یا مقصد است .آنجا عراق است و اینجا ایران با این همه ادعای ما ....ببینید کدام یک مصداق بین المللی دارد .
دکتر مرتضوی تبریز
|
-
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
0
0
این تابیک را هم مطالعه بفرمایید لطفا .گفته مقامات عراقی خواستار افزایش بازرسی ها set up inspection
یعنی بازرسی از عراق اعزام نمی شود بر عکس ایران و البته مثل ......... در مورد کلاس کار دامبزشکی عراق و سلیمانیه همین را بگویم که اکثر تحصیل کرده گان دانشگاه های اروبایی برگشته اند به عراق و در مناسب دولتی هستند .http://www.meattradenewsdaily.co.uk/news/260312/brazil___poultry_exports_to_iraq.aspx
یک دوست
|
-
|
۰۶:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
0
1
دکتر مرتضوی تبریز! وقتی میبینی که توجیهات غیر علمی و فاقد مستندات حقوقی شما خریداری ندارد چرا به لجبازی خود ادامه میدهید و آخرت خود را میفروشید.
فقط کمی فکر کن
دکتر مرتضوی تبریز
|
-
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
0
0
دوست من این همه مستندات علمی و حقوقی ؟شما باز می فرمایید....خیلی بی انصافیه به خدا
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
0
0
سلام
دکتر مرتضوی جان ایول
سخن از دل می گویی و لاجرم بر دل می نشیند .
امثال شما بزرگواران را باید جامعه دامپزشک قدر بداند . دست مریزاد
نظر شما
ادامه