کد خبر: ۸۵۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - مرکز تحقیقات کرم ابریشم دارای زیرساخت‌های لازم برای تولید 200 هزار جعبه تخم نوغان در سال است.

مسئول مرکز تحقیقات کرم ابریشم با اعلام این مطلب گفت: این مرکز تهیه تخم اجداد نوغان را هرساله خالص‌سازی می‌کند و در اختیار بخش‌های مربوطه برای توزیع انبوه قرار می‌دهد.

معین‌الدین مواج‌پور افزود: درخواست سالانه برای تخم اجداد نوغان حدود شش تا هشت هزار است که پتانسیل‌های لازم برای تولید بیش از این مقدار نیز وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که توسعه نوغانداری در کشور عنوان شده است، تمامی بخش‌ها و زیربخش‌های مرتبط فعالیت‌های خود را در این راستا قرار داده اند.

مواج‌پور ادامه داد: زیرساخت‌هایی همچون توتستان‌های سالم و تجاری، سالن‌های نگهداری، وجود تخم اجداد مادر و والد ازجمله مواردی است که در مرکز وجود دارد و ظرفیت موجودی را برای تولید 200 هزار جعبه تخم نوغان هیبرید که مورد نیاز کشاورزان است را فراهم می‌کند.

توتستان‌های کشور باید توسعه پیدا کنند

این مقام مسئول تصریح کرد: افزایش تقاضا در سطح کشور ممکن است اتفاق نیفتد. زیرا در وهله اول باید توتستان‌های کشور توسعه پیدا کند تا بتوان برگ مورد نیاز برای این مقدار تخم را فراهم کرد.

وی یادآور شد: بخش اعظمی از توتستان‌های کشور در حال حاضر بدون استفاده مانده است، زیرا برای کشاورزان اقتصادی نیست.

مواج‌پور تأکید کرد: با 12 هزار هکتار توتستان موجود می‌توان 150 هزار جعبه تخم نوغان هیبرید را پرورش داد.

وی در پایان اظهار داشت: برای توسعه صنعت نوغانداری در کشور باید تمامی دستگاه‌ها همکاری کنند و برای کشاورزان نیز مشوق‌های تولیدی ایجاد شود تا از توتستان‌های موجود حداکثر استفاده بشود.

 

خبر مرتبط :

مسئول مرکز تحقیقات کرم ابریشم : اثر شفابخش پودر کرم ابریشم بر درمان دیابت وارد فاز دوم می‌شود

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Finland
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
0
0
سلام چرا شما فقط به افزایش تعداد جعبه فکرمیکنید به کیفیت فکر کنید امسال با توزیع تخم نوغان مریض همه نوغانداران دچار خسارت زیادی شدن هیچ مسولی جواب نداد اگر میخواهید این صنعت نابود نشود لطفا بجای افزایش امار تولید جعبه به فکر کیفیت تولید باشد
نظر شما
ادامه