کد خبر: ۸۵۶۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - سل پوستی و آلودگی قارچی از بیماری‌های شایع ماهیان قرمز است.

رئیس انجمن حمایت از حیوانات با اعلام این مطلب گفت: تقریباً تمام ماهیان قرمز خریداری‌شده توسط افراد می‌میرند.

سیدجواد آل‌داوود افزود: اگر تعداد خانوارهای کشور را در دو ضرب کنیم، رقم بزرگی از این مرگ و میر به‌دست می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: ماهیان قرمز احتمال آلودگی قارچی و سل پوستی را دارند و بهتر است این موجودات خریداری نشوند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه دامپزشکی تهران ادامه داد: گذاشتن ماهی در سفره هفت‌سین یک رسم ایرانی نیست و فرهنگ چینی با نماد مظاهر زندگی وارد فرهنگ ما شده است.

آل‌داوود تصریح کرد: در فرهنگ ایرانی گیاه و سبزه در سفره‌های هفت‌سین به‌عنوان یک موجود زنده گذاشته و در روز 13 فروردین به دامان طبیعی برگشت داده می‌شود.

وی یادآور شد: از نظر روحی و انرژی مثبت در خانه اینکه یک موجود زنده در سال نو می‌میرد، نکته مثبتی نبوده و باعث ناراحتی کودکان می‌شود.

به گفته وی با فروش سمندر برای سفره هفت‌سین، آلودگی‌های مشترک بین انسان و حیوان در سفره هفت‌سین افزایش یافت.

رئیس انجمن حمایت از حیوانات در ارتباط با فروش سمندر برای سفره هفت‌سین افزود : بعضی از این حیوانات که به‌عنوان سمندر به فروش رسیده‌اند، مارمولک بوده و رنگ‌شده هستند و بیماری‌های مشترک خطرناکی با انسان دارند.

دکتر سیدجاوید آل‌داوود ادامه داد : سمندر دارای آلودگی‌های قارچی و حامل عامل بیماری سالمونلا بوده که در صورت انتقال به انسان منجر به تب روده و تب زرد می‌شود.

وی در پایان درباره مهم‌ترین حوادث حیطه کاری خود در سال 90 گفت : مردن دو ببر بر اثر مشمشه، کشته شدن وحشیانه دو توله‌خرس به همراه مادرشان و مطرح شدن طرح عدم تردد و نگهداری سگ از مهم‌ترین اخبار سال 90 بوده است.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۷
0
0
تا آنجایی که بنده اطلاع دارم هیچ بیماری قارچی مشترک و قابل انتقال بین انسان و ماهی وجود ندارد. گزارشی هم از ابتلا به بیماری سالمونلوز از ماهی قرمز به انسان در ایران وجود ندارد. طرح چنین موضوعات غیر علمی از طرف یک دامپزشک، جز تشویش اذهان عمومی و بد بین کردن مردم و به ویژه پزشکان به دانش دامپزشکان ثمر دیگری ندارد. امروزه در بسیاری از خانواده ها افراد تحصیل کرده در علوم پزشکی هستند که بدانند که جایگاه ماهی قرمز در اپیدمیولوژی بیماری سالمونلوز و سل پوستی در چه حد هست.آمیختن مطالب ....به رنگ و لعاب علمی با اهداف خاص، کاری است که متاسفانه در بین برخی از همکاران باب شده است، که مطمئنا از قرار دادن ماهی قرمز در سر سفره برای فرهنگ کشور بسیار خطرناک تر است. بیماری های قارچی و سل پوستی و سالمونلوز بر فرض محال هم اگر به وفور از ماهیان قرمز منتقل می شدند(که نمی شوند)، خطر آنها از بیماری فرهنگی سخن پراکنی .... بیشتر نبود، چون آنها همگی قابل درمان هستند، اما برای حرف .... درمانی وجود ندارد!!
سلیم
|
-
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
0
0
مگر تا بحال گزارشی از انتقال تب زرد از سمندر یا مارمولک وجود دارد؟ لطفا رفرانس آن را ارائه دهند
نظر شما
ادامه