کد خبر: ۸۵۳۶

حکیم مهر - پیش‌بینی می‌شود تا پایان برنامه پنجم توسعه، 48 هزار تن میگو در کشور تولید شود که این رقم نشان از افزایش هشت برابری دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اعلام این مطلب گفت: در سال جاری تمامی برنامه‌های سازمان شیلات به‌طور کامل تحقق یافت و تلاش می‌شود که از سال آینده فراتر از برنامه‌های پیش‌بینی شده حرکت کنیم.

غلامرضا رازقی افزود: اعتقاد داریم که باید تجدیدنظری در تولید میگو به‌وجود آید. زیرا ظرفیت تولید فراتر از آنچه پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان برنامه پنجم قرار بود 10 هزار تن میگو تولید شود، اما تولید میگو امسال با وجود بیماری، مرز هشت هزار تن را گذراند.

رازقی ادامه داد: تا پایان برنامه پنجم پیش‌بینی می‌شود که تولید میگو هشت برابر افزایش پیدا کند و به 48 هزار تن برسد.

وی تصریح کرد: رشد 33 درصدی میگو در سال جاری نشان داد که سال آینده می‌توان به تولید دو برابری این آبزی امیدوار بود. بنابراین پیش‌بینی می‌شود که سال آینده 80 تا 100 درصد وضعیت تولید میگو بهبود پیدا کند.

افق روشنی پیش روی آبزی‌پروری است

رئیس سازمان شیلات کشور یادآور شد: پیشرفت سایر فعالیت‌های آبزی‌پروری نیز در سال جاری نشان می‌دهد که افق روشنی پیش روی این محصولات متصور است.

رازقی تأکید کرد: در سال آینده تولید آبزیان از افزایش قابل ملاحظه‌ای برخوردار خواهد بود و با ملاحظات زیست‌محیطی سعی می‌شود که تولید تیلاپیا را در دو استان غیرساحلی کشور گسترش دهیم.

وی در پایان اظهار داشت: قابلیت‌های زیادی برای بخش آبزی‌پروری تعریف شده است که می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب به تمامی آنها دست پیدا کرد.

 

نظر شما
ادامه