کد خبر: ۸۵۳۰

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی از عملیاتی شدن 6 طرح با رویکرد جهاد اقتصادی در حوزه دامپزشکی استان در سال جاری خبر داد.

دکتر ناصر مرگان ازغدی در خصوص اقدامات دامپزشکی در سال جهاد اقتصادی، اظهار داشت: سرمایه دامی بعد از نفت بزرگترین سرمایه در استان است که نزدیک به 10 درصد سرمایه دامی کشور را داراست که از این نظر حفظ نگهداری آن جزو جهاد اقتصادی است.

وی گفت: بعد از حفظ سرمایه دامی، ارتقای بهداشت عمومی در بیماری‌های مشترک انسانی و دام با توجه به هزینه‌های بالای درمان در انسان از دیگر اولویت‌هاست.

وی تصریح کرد: تشخیص کیت گوشت دام با رویکرد قطع وابستگی‌ خارجی،‌ ارائه خدمات دامی و صادرات به کشور تاجیکستان با رویکرد گسترش صادرات، تولید مرغ گوشتی بدون مصرف آنتی بیوتیک با هدف ترویج استفاده از محصول سالم و بهداشتی در سطح سالم که در حال حاضر 6 درصد جمعیت طیور استانی تحت پوشش قرار گرفته از جمله طرح‌هایی است که در سال جهاداقتصادی در استان انجام شده است

وی افزود:همچنین طرح تولید شیر خام ویژه از طریق دامپزشکی با هدف ارزش افزوده در فرآورده خام دامی و ایمن سازی علیه بیماری PPR که نزدیک به 800 هزار دوز واکسن صورت گرفت همچنین راه‌اندازی روش‌های نوین آزمایشگاهی که حدود 21 روش آزمایشگاهی است که تا 20 مورد آن در کشور بی‌نظیر و یک نمونه آن حتی در دنیا بی‌نظیر بوده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی در ادامه تاکیدکرد: تمام این طرح‌ها با رویکرد عملی شدن جهاد اقتصادی در حوزه دامپزشکی است.

دکتر مرگان‌ازغدی در خصوص اقدامات سال جهاد اقتصادی در حوزه صادرات، خاطرنشان کرد: یک بخش خدمات به کشور تاجیکستان از جمله خدمات دامپزشکی، واکسیناسیون، داروهای مورد نیاز آن‌ها و نهاد دانی می‌باشد که در قالب کار جهاد اقتصادی در حوزه صادرات بوده است.

وی گفت: با توجه به این که تحریم‌ها چالش‌های فراوانی برای تولید به همراه دانست کار جهادی در این حوزه وابستگی ما را از کشورهای خارجی کم کرده و در ایران بحث سربلند ظاهر شده‌ایم.

 

نظر شما
ادامه