کد خبر: ۸۴۷
طی هفته گذشته در مجموع 42 نفر نیز براثر ابتلا به بیماری آنفلوانزای A فوت کرده‌اند. اکثر فوت‌شدگان بیماری زمینه‌ای تنفسی و قلبی داشته‌اند و موارد فوت مربوط به شهرستان‌های مختلف کشور بوده است...
35k4g0h

حکیم مهر -  وزارت بهداشت اعلام کرد: طی هفته گذشته تعداد 466 مورد جدید ابتلاء به بیماری آنفلوانزای A گزارش شده است که در مجموع شمار مبتلایان به این بیماری به سه هزار و 128 نفر در کشور می‌رسد.

طی هفته گذشته در مجموع 42 نفر نیز براثر ابتلا به بیماری آنفلوانزای A فوت کرده‌اند. اکثر فوت‌شدگان بیماری زمینه‌ای تنفسی و قلبی داشته‌اند و موارد فوت مربوط به شهرستان‌های مختلف کشور بوده است.

براساس این گزارش، تعداد موارد جدید ابتلاء به بیماری آنفلوانزای A نسبت به هفته قبل 43 مورد کاهش داشته است. در هفته گذشته تعداد موارد ابتلاء به این بیماری 509 مورد و طی این هفته 466 مورد گزارش شده است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام این آمار در خصوص مقایسه آمار فوت‌ کشورمان با کشور‌های منطقه مدیترانه شرقی آورده است: با توجه به سیستم ثبت دقیق و شفاف موارد شدید ابتلاء به بیماری و همچنین آمار مرگ و میر و اعلام مرتب هفتگی آن در کشور، آمار فوت کشورمان با در نظر گرفتن جمعیت 70 میلیون نفری از بسیاری از کشورهای منطقه مدیترانه شرقی که دارای جمعیت کمتری نسبت به کشورمان هستند، به نسبت پایین‌تر است. ضمن این که در بسیاری از کشورهای منطقه مدیترانه شرقی سیستم گزارش و ثبت دقیقی از مرگ و میر وجود نداشته و آمار واقعی از تعداد مبتلایان و تعداد موارد مرگ اعلام نمی‌شود.

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت، چهارشنبه هفته گذشته آخرین شمارقربانیان آنفلوانزای«آ» درکشور را 58 نفر اعلام کرده بود.

 

 

نظر شما
ادامه