کد خبر: ۸۴۴۶
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور حضور غیرقانونی افراد غیردامپزشک در حوزه بیمه محصولات کشاورزی را از چالش‎های این بخش دانست.

دکتر سید محسن دستور در مراسم گشایش سمینار آموزشی بیمه به میزبانی صندوق بیمه محصولات کشاورزی ضمن ابراز تشکر از همکاری مستمر و مناسب این صندوق در پرداخت خسارت های بهره برداران صنعت دام وطیور بر تدوام و ارتقای کیفی و کمی این همکاری های بین بخشی تاکید نمود.
وی ابراز امیدواری کرد این نشست سبب آغاز تعامل و هماهنگی های جدیدی در حوزه دامپزشکی و صندوق بیمه کشاورزی شود.
رئیس سازمان دامپزشکی همچنین گفت : حضور غیرقانونی افراد غیردامپزشک درحوزه بیمه محصولات کشاورزی از چالشهای این بخش است و این در حالی است که آمادگی کامل برای تامین دامپزشکان مورد نیاز این بخش وجود دارد.
قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی هم در این نشست گفت : از نظر صندوق بیمه، مرجع تشخیص بیماری های دام وطیور منحصراً بخش دامپزشکی می باشد.

مهندس صفرپور طاهر همچنین بر نقش دامپزشکی در کنترل بیماری ها و افزایش کیفی و کمی محصولات تولیدات دامی تاکید کرد.

گفتنی است سمیناریکروزه  آموزشی  تحت عنوان "مدیریت ریسک وطرح های کاهندگی خسارت در زیربخش دام،طیوروآبزیان" ویژه مدیران ستادی و استانی سازمان دامپزشکی کشور با هدف آشنایی با نقش صنعت بیمه در تحقق اهداف و سیاستهای بخش دامپزشکی درمحل سالن استاد شهریاربانک کشاورزی برگزارشد.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک ع
|
-
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
0
0
با سلام. من یکس از دامپزشکانی هستم که از 5 سال پیش و از زمان فارغ التحصیلی با صندوق بیمه همکاری میکنم. اول ارزیاب بخش دام و طیور بودم و الان ناظر مقیم هستم.
مشکل در این بخش فقط حضور افراد غیردامپزشک (کارشناسان دامپروری ) نیست. مشکل اصلی نحوه برخورد بانک کشاورزی با دامپزشکان هستش. چون همه افرادی که در راس امور بانک کشاورزی و بخصوص صندوق بیمه کشاورزی هستند کارشناسان دامپروری و زراعت و باغات و این رشته ها هستند. که باعث برخوردهای بدی از طرف این قشر میشود. یه مثال بارز بزنم : حتی نوع بیماریهای دام و طیور ابزیان زنبور عسل و ... که در خلاصه شرایط صندوق درج میشود و بیماری های مشمول دریافت غرامت نامیده میشوند را همین عزیزان کارشناس دامپروری ( و نه دامپزشکان ) تعیین میکنند.
پس ببینید چه خبره و روز به روز هم بد تر میشه. چون تعداد دام و به سبب ان تعداد افرادی که بیمه میکنند (بیمه گذار ) کم میشه...
d.v.m gheire dolati
|
-
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
0
0
..... begid .......bebine chaleshe asli mabaleghi ast ke zire meez jabeja mishavad va barayi edehei ....... shode ahrome jazbe moshtari va kasbe daramade sarshar.
مزدا
|
-
|
۰۳:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
0
0
بیمه که قاط زذه و دنده عقب میره.نمیدانم چرا؟دنیای عجیبی شده.دکتر ای سابقه دار در بیمه را از پشت خنجر میزنن و خانم ها را بیمه گر همراه پلاک کوب نمودهاند!شاید برای جلب مشتری بیشتر باشه.خدا میداند ...
A
|
-
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
0
0
به نظر بنده لطمه اساسی که صندوق بیمه کشاورزی از لحاظ پایین بودن سطح بیمه دام خورده است به دلیل حضور ......... است که چون ....... در کلینیکها و درمانگاههای دامپزشکی را نداشته اند و ....... از سر ........ پناه به صندوق بیمه آورده اند .................... یا پشت میز نشسته بدون انجام بازدید میدانی سعی در کاهش هزینه ها دارند تا بلکه درآمد ماهیانه اشان به حداقل یک میلیون برسد وضمننا من از رییس با سواد سازمان دامپزشکی کل کشور که امیدوارم از سر ناچاری به پشت میز نشینی روی نیاورده باشند سوالی دارم که با عنایت به آنکه حمایت صندوق بیمه ازدامداران مرغداران و ..تا 30 درصد ضرر وارده میباشد آیا دامدار یا مرغداری پیدا میشود که برای سوء استفاده از بیمه مثلا مسموم نمودن دامهای خود بخواهد غرامت اخذ کند؟!!!!!!!!!!! جوابش خیر است پس نقش کارشناس ارزیاب خسارت کنترل میزان خسارت وارده می باشد که آنهم عملی نیست مگر با بازدید میدانی، که دامپزشکان ............ پرستیژشان ایجاب نمیکند برای روزی30-20هزارتومان یک روز کامل توی گرما و سرما کار صحرایی انجام دهند ولی کارشناس دامپروری بی هیچ ادعایی کارنامه ای در خشان از خود بجا گذاشته است وبا عنایت به آنکه مدیریت پرورش دام و طیور حرفه ی اصلی اش می باشد عامل خسارت را ریشه یابی و سیستم پرورش را اصلاح مینماید و بدون هیچ ....... آنها را جهت مداوای دام و طیور خود به مراکز درمانی دامپزشکی راهنمایی می کنند
نظر شما
ادامه