کد خبر: ۸۴۴۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - بیش از 2000 کیلوگرم تلفات طیور رها شده در یکی از جاده های فرعی شهرستان قزوین با نظارت دامپزشکی دفن وضدعفونی شد. 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قزوین با اعلام این خبر افزود:در پی دریافت گزارشی مبنی بر تخلیه تلفات طیور در حاشیه یکی از جاده های فرعی شهرستان قزوین، یک اکیپ از کارشناسان این شبکه دامپزشکی شهرستان قزوین با حضور در محل و بررسی موضوع دریافتند که فرد یا افرادی اقدام به تخلیه بیش از 2000 کیلوگرم مرغ تلف شده در حاشیه کانال آبرسانی یکی از جاده های فرعی نموده اند .

 دکتر علیرضا اکبرشاهی همچنین گفت : با توجه به نامشخص بودن هویت متخلفین، اکیپ های این شبکه با اجاره یکدستگاه لودر نسبت به نظارت بر حفر گودال و دفن بهداشتی لاشه ها و ضد عفونی محوطه اقدام نمودند.

وی افزود : رها نمودن لاشه دام وطیور تلف شده در بیرون از محوطه دامداری بعلت اشاعه بیماری و تهدید واحدهای پرورش دام وطیور( با توجه به گسترش سریع اکثر بیماری های دام و طیور از طریق باد )تخلف بهداشتی محسوب گردیده که علاوه بر ضرر و زیان اقتصادی و بروز تلفات سنگین در واحدهای پرورشی، امکان انتقال بیماریهای مشترک بین انسان و دام رانیز ممکن می سازد.

رئیس شبکه دامپزشکی قزوین ضمن درخواست از کلیه مردم، دهیاری ها و بخشداریها مبنی بر گزارش سریع موارد رها نمودن لاشه های دام وطیور تلف شده به شبکه های دامپزشکی اعلام کرد : در صورت مشاهده و گزارش چنین مواردی این شبکه نسبت به برخورد قانونی و پیگیری تخلف صورت گرفته، تحت عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی اقدام خواهد نمود.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۶:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
0
0
بابا گلی به جمالت
خوب شناسنامه یا کارت ملی شو می دیدی!
اگر نداشتند بفرست تشخیص هویت و در روزنامه ها اطلاعیه بزن
شهروند
|
-
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
0
0
به اطلاع میرساند که اطراف دریاچه ارومیه پر از لاشه های مرغ تلف شده است نه دامپزشکی استانهای اذربایجانهای غربی و شرقی کاری میکنند و نه محیط زیست اگر استانداریها باور نمیفرمایند گروه تحقیق بفرستند
نظر شما
ادامه