کد خبر: ۸۴۳۲

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی مرکزی، یزد، کرمان و اردبیل

 

30 گروه دامپزشکی در ایام نوروز نظارت بر فراورده های دامی استان مرکزی را برعهده دارند


مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: 30 گروه دامپزشکی در ایام نوروز نظارت بر مراکز تولید و عرضه فراورده های دامی استان مرکزی را برعهده دارند.
دکتر'سعید حسینی' در جمع خبرنگاران افزود: این گروه ها در دو بخش سیار و ثابت از بیست و دوم اسفند ماه سال جاری تا پایان تعطیلات نوروز، وظیفه نظارت و بازرسی از مراکز تولید و عرضه فراورده های دامی در این استان را بر عهده خواهند داشت.

وی بیان کرد: نظارت بر رستوران ها و غذا پزی ها، کشتارگاه ها، سردخانه ها، ناوگان حمل و نقل گوشت و فروشگاه ها از وظایف این گروه ها است.

حسینی توضیح داد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف از سوی تولید کنندگان و توزیع کنندگان محصولات دامی، مراتب برای رسیدگی قضایی و برخورد قانونی با متخلفان به دادگاه ارجاع می شود.

وی ابراز امیدواری کرد: مردم فهیم و آگاه استان مرکزی با توجه و دقت در خرید مواد غذایی سالم و بهداشتی کارشناسان و بازرسان دامپزشکی را در انجام امور محوله یاری کنند.

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی یادآور شد: شماره تلفن 1512 این اداره کل در استان در همه ساعت ها و نقاط استان مرکزی اماده پاسخگویی و رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم است.

 

----------------------------

 

اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ایام تعطیلات نوروزی در استان یزد


طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ایام تعطیلات عید نوروز سال 91 در استان یزد به اجرا در می‎آید.

اداره کل دامپزشکی یزد در این راستا در یک اطلاعیه اعلام کرد : با عنایت به در پیش بودن ایام پایانی سال و تعطیلات عید نوروز و افزایش تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی در این ایام و به منظور حفظ سلامت عموم شهروندان و مسافران نوروزی، طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی از 22 اسفند ماه 90 تا 13 فروردین 91 به اجرا در می‎آید.

این اطلاعیه می‎افزاید : در این راستا کمیته های شهرستانی نظارت بهداشتی دامپزشکی با حضور نمایندگانی از فرمانداری، شهرداری، تعزیرات حکومتی، ناظرین شرعی و مرکز بهداشت تشکیل شده و اکیپ های ثابت و سیار کنترل و نظارت بهداشتی به امکانات مورد نیاز تجهیز گردیده اند. این اکیپ ها به صورت گسترده و در زمان عرضه فراورده های خام دامی در سطح شهر فعالیت خواهند داشت. اماکن تحت پوشش برنامه تشدید کنترل و نظارت بهداشتی شامل: مراکز توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی، رستوران ها، هتل ها خودروهای ویژه حمل فرآورده های خام دامی، کشتارگاه های دام و طیور، سردخانه ها و کارگاه های فرآوری و بسته بندی فرآورده های خام دامی می‌باشد.
در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است : در این طرح با هماهنگی ارگان های ذیربط با خودروهای متخلفی که در جاده ها و معابر عمومی شهر اقدام به عرضه غیربهداشتی و خارج از ضوابط طیور زنده یا فرآورده های خام دامی (به خصوص ماهی) می نمایند برخورد قانونی صورت خواهد گرفت. همچنین برای رفاه حال شهروندان برنامه ریزی صورت پذیرفته تا فعالیت کشتارگاه های دام و طیور در ایام تعطیلات نوروزی ادامه داشته باشد.

------------------------------

 

میز خدمت در همه شبکه های دامپزشکی استان کرمان مستقر شد


در راستای تکریم ارباب رجوع میز خدمت در تمام شبکه های دامپزشکی شهرستانهای استان کرمان مستقر شد.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و بازرسی اداره کل دامپزشکی استان کرمان با اعلام این مطلب گفت: بحث طرح تکریم و جلب رضایت ارباب رجوع، یکی از مباحث مهمی است که امروزه در دستگاههای دولتی مطرح است.
دکتر سیده آزاده محسنی اظهار داشت :اداره کل دامپزشکی استان کرمان همواره به دنبال  ارائه خدمات مطلوب و ایجاد دسترسی آسان ارباب رجوع به خدمات بوده است.


وی با اشاره به اینکه تکریم ارباب رجوع به معنای ایجاد مسیری کوتاه جهت دستیابی سریع و آسان ارباب رجوع به خدمات یک نهاد است بیان داشت: در این مسیر استقرار میز خدمت به عنوان یک راهکار خوب جهت نیل به این هدف در دستورکار دامپزشکی استان کرمان قرار گرفته است.
این مسئول با اشاره به اینکه اداره کل دامپزشکی استان کرمان پیرو بخشنامه معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و تاکیدات مقامات استانی و مدیر کل امور اداری سازمان مرکزی مبنی بر ایجاد میز خدمت جزء اولین دستگاهای استان در راه اندازی میز خدمت بوده است گفت: پس از استقرار میز خدمت در اداره کل دامپزشکی استان کرمان در شهریور ماه سال جاری،پیگیریها جهت راه اندازی میز خدمت در تمامی شبکه های دامپزشکی شهرستانهای استان آغاز شد که طی شش ماه به ثمر نشست.
محسنی گفت: میز خدمت در شبکه های دامپزشکی شهرستانها براساس شرایط هر شهرستان به گونه ای استقرار یافته که دسترسی ارباب رجوع به خدمات و ریاست شبکه دامپزشکی شهرستان در سریعترین زمان ممکن مهیا شود.
وی افزود : واحدهای میز خدمت در محل ورودیهای این اداره کل و تمامی شبکه های دامپزشکی استان همراه با نصب تابلو مربوطه استقرار یافته و آماده ارائه راهنمایی و خدمات به ارباب رجوع هستند.
رئیس اداره ارزیابی عملکرد اداره کل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به سایر اقدامات این اداره کل جهت کاهش مسیرها و تکریم ارباب رجوع مانند تابلوهای راهنما در فضای اداری، صندوق ارتباط با مدیرکل، راه اندازی دستگاه کارت خوان، استقرار کیوسک شارژ ،استقرار عابر بانک و... بیان داشت: همچنین سعی شده در حدامکان این خدمات در شهرستانها نیز ارائه شود
وی افزود: از خدماتی که در تمام شهرستانها ارائه شده است می توان به نصب تابلوهای راهنما، نصب شرح وظایف،نصب صندوق ارتباط مستقیم با مدیرکل،راه اندازی دستگاه کارت خوان و ... نامبرد.
دکتر سیده آزاده محسنی عنوان کرد : مراجعین محترم می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را از طریق شماره 03411512 و یا شماره پیامک 3000231512 اطلاع دهند تا در اسرع وقت به شکایت آنها رسیدگی شود.

 

--------------------------------------

 

تعیین شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات و جرائم بهداشتی دامپزشکی در دادگستری اردبیل


با موافقت رئیس کل دادگستری استان اردبیل ، شعبه 104 دادگاه عمومی و جزائی ، بعنوان شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات و جرائم بهداشتی دامپزشکی اختصاص یافت.
سرپرست اداره کل دامپزشکی اردبیل با بیان این مطلب افزود: اختصاص شعبه ویژه رسیدگی به پرونده های بهداشتی دامپزشکی علاوه بر اخذ نتیجه مطلوب در کوتاهترین زمان ممکن و بازدارندگی موثر ، یکسان سازی احکام صادره ، اشرافیت کامل قاضی صادرکننده رأی به موضوعات تخلفات بهداشتی دامپزشکی و جلوگیری از ارجاع اینگونه پرونده ها به شعب متعدد دادگستری  را در پی خواهد داشت.


دکتر صادق صالحی از همکاری رئیس کل دادگستری استان در تعیین این شعبه تقدیر و تشکر کرد و افزود: در سالهای اخیر علیرغم رشد جمعیت و افزایش مراکز تولید و عرضه فرآورده های خام دامی ، همکاری خوب دستگاه قضایی با دامپزشکی منجر به کاهش تخلفات بهداشتی در حوزه دامپزشکی گردیده و در حقیقت این دستگاه ، مکمل فعالیتهای دامپزشکی در ارتقاء سطح سلامت و بهداشت عمومی جامعه است.
سرپرست اداره کل دامپزشکی اردبیل اظهار داشت: علاوه بر این ، اجرای چندین طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر
 فرآورده های خام دامی در ایام خاصی از طول سال ، آموزش همگانی و اطلاع رسانی مداوم از طریق رسانه های جمعی و افزایش آگاهی جامعه ، جایگزین کردن کشتارگاههای صنعتی به جای کشتارگاههای سنتی از طریق همکاری بین بخشی و کشتار دام به صورت کاملاً بهداشتی در این مراکز در کاهش تخلفات تهدید علیه بهداشت عمومی جامعه موثر بوده است.


این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود درباره نظارت بر مراکز عرضه فرآورده های خام دامی گفت: از ابتدای سالجاری حدود 90 هزار مورد از مراکز تولید و عرضه فرآورد ه های خام دامی بازدید بهداشتی بعمل آمده و حدود 300 تن فرآورده های خام دامی آلوده و غیر بهداشتی ضبط و معدوم شده است و در این راستا  79 پرونده تخلف بهداشتی
 جهت صدور رأی نهایی به مراجع قضایی معرفی شده اند.

نظر شما
ادامه