کد خبر: ۸۳۴۱

حکیم مهر - رئیس شبکه دامپزشکی محلات از اجرای طرح نظارت بر عرضه ماهیان زینتی از 25 اسفند ماه در این شهرستان خبر داد.
عباس رادمهر اظهار داشت: این طرح به منظور عرضه سالم و بهداشتی ماهیان زینتی و با توجه به افزایش خرید ماهی در این ایام به اجرا درمی‌آید.

وی تصریح کرد: به منظور عرضه ماهیان سالم زینتی هشت مرکز عرضه بهداشتی ماهی در محلات مجوز دریافت کرده‌اند که شهروندان می‌توانند ماهیان مورد نظر خود را از این مراکز تهیه کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی محلات با بیان اینکه این شهرستان بزرگ‌ترین تولیدکننده ماهیان زینتی است گفت: شهروندان باید در هنگام خرید ماهی دقت کنند که از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی نسبت به خرید ماهی اقدام کنند.

رادمهر با اشاره به نکات بهداشتی نگهداری ماهیان زینتی آکواریومی اظهار کرد: استفاده از دستکش به ویژه برای افراد حساس و دارای سوابق آلرژی ضروری است و شهروندان باید در صورت بروز هر نوع علائم و ناراحتی‌های پوستی در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه شستشوی کامل دست‌ها با آب و صابون بعد از هر بار دست زدن به آب و یا ماهیان زینتی ضروری است، ادامه داد: دستکاری ماهی باعث آسیب دیدن پوشش سطحی ماهی شده و ماهی را نسبت به باکتری‌ها و انگل‌های آب حساس و آسیب‌پذیر می‌کند که باید از دست زدن به ماهی خودداری کرد.

نظر شما
ادامه