کد خبر: ۸۳۲۲

حکیم مهر - معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مرکز حیوانات آزمایشگاهی این دانشگاه، یکی از مراکز استراتژیک در زمینه پژوهشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به شمار می‌رود.
غلامرضا حاتم امروز در حاشیه برگزاری نمایشگاه «ما توانسته‌ایم» در شیراز اظهار داشت: این مرکز در عرصه تولید علم گام‌های بسیاری را برداشته و با توجه به تاسیس و توسعه این مراکز در کشور می‌تواند راهگشای یافتن بسیاری از مجهولات علوم بیومدیکال باشد.

حاتم افزود: مرکز حیوانات آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی شیراز فعالیت‌های گسترده و چشم‌گیری را در تولید علم در حیطه‌های علوم پایه و بالینی در مقاله‌های ISI  برداشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی دفتر ثبت اختراعات دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابراز داشت: این دفتر با هدف شکوفاسازی و بهره‌گیری هر چه بیشتر از توانمندی‌ها و پتانسیل‌های بالای علمی و در راستای کاربردی سازی ایده‌ها و نوآوری‌های هیئت علمی و همچین محققان و دانشجویان نخبه راه‌اندازی شده است.

این استاد دانشگاه از اهداف راه‌اندازی دفتر ثبت اختراعات دانشگاه علوم پزشکی را بررسی مقاله‌ها برای شناسایی و استخراج ایده‌های بالقوه دارای قابلیت کاربردی شدن و تبدیل آن به اختراع و پیگیری گواهی ثبت اختراع از اداره کل ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی عنوان کرد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: در حال حاضر نتایج تحقیق‌های ارزشمند دانشمندان این دانشگاه نه تنها در سطح این استان و کشور بلکه در نقاط مختلف جهان به جایگاه ویژه‌ای دست یافته است.

حاتم ابراز داشت: مهم‌ترین پیشرفت‌های علمی دانشمندان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه علوم پایه و کاربردی از جمله پیوند اعضا و طب سنتی است.

وی ادامه داد: دست‌یابی به رتبه دوم دانشگاه علوم پزشکی کشور از نظر سایت علمی، گواهی این پیشرفت‌ها است و نشان می‌دهد که ما توانسته‌ایم و همچنان نیز می‌توانیم.

در حال حاضر 46 مرکز تحقیقاتی و پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز فعال است در حالی که در سال 78 تعداد مراکز تحقیقاتی این دانشگاه هفت مرکز بود.

نظر شما
ادامه