کد خبر: ۸۳۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی استان فارس از ساخت نخستین مرکز تخصصی دامپزشکی جنوب کشور در شیراز خبر داد.
دکتر بیژن دهقانی در حاشیه نمایشگاه «ما توانسته‌ایم» در شیراز اظهار داشت: مطالعات اولیه راه‌اندازی این مرکز تخصصی منطقه‌ای در شیراز انجام شده و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک اجرای آن آغاز شود.

دهقانی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های اداره کل دامپزشکی استان فارس اشاره کرد و ابراز داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در زمینه طیور به دنبال کاهش مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها در پرورشگاه‌های مرغ هستیم.

وی ادامه داد: معتقدیم مرغ‌هایی که وارد بازار می‌شود باید بدون آنتی‌بیوتیک پرورش یافته و به مردم عرضه شود و در این راستا نیز بیش از گذشته به صورت جدی‌تر این موضوع پیگیری شده است.

این مقام مسئول بیان داشت: در زمینه مبارزه و میکروب‌زدایی به ویژه در شیرهای تولیدی نیز، بار میکروبی در یک سانتی متر شیر، را از 20 میلیون کلونی به 3 میلیون کلونی کاهش داده‌ایم.

دهقانی ابراز داشت: میکروب‌زدایی در شیرهای تولیدی به طور ویژه‌ای در برنامه قرار گرفته و با بازرسی‌هایی که به طور مکرر از مراکز تولید شیر صورت می‌گیرد در این زمینه نظارت و کنترل‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به مقایسه فعالیت‌های این اداره کل از قبل از انقلاب تاکنون اشاره و خاطرنشان کرد: تا قبل از انقلاب هیچ کشتارگاه صنعتی طیور در فارس نداشتیم و این آمار هم‌اکنون به 16 مورد با اشتغال‌زایی 57 دامپزشک رسیده است.

دهقانی ابراز داشت: تعداد کشتارگاه‌های دام نیز از یک کشتارگاه قبل از انقلاب به چهار کشتارگاه افزایش یافته است.

وی ادامه داد: مراکز بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی نیز از یک مرکز قبل از انقلاب به 38 مرکز رسیده است.

مدیرکل دامپزشکی استان فارس افزود: در بخش دارو و درمان نیز اداره کل دامپزشکی 100 درصد امور را به بخش خصوصی واگذار کرده و در این زمینه نیز 10 شرکت بزرگ فعال است.

دهقانی تصریح کرد: همچنین در زمینه پخش دارو نیز 98 داروخانه و 151 مرکز درمانی در نقاط مختلف استان فارس فعال است.

این مقام مسئول اضافه کرد: در بخش خصوصی هم‌اکنون 385 پزشک، 326 کاردان، 44 تکنسین و پنج لیسانس مشغول فعالیت هستند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یک دامپزشک
|
-
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
0
0
متاسفانه نمایشگاه ما توانسته ایم در شیراز محلی شده برای ارائه آمار و اطلاعات ....و غلط.
البته در مورد اظهارات جناب دکتر بیژن دهقانی مشکلی وجود ندارد ولی در سایر غرفه ها به ویژه غرفه امور دام سازمان جهاد کشاورزی فارس آمارهایی ارائه شده ، که اگر جنین اتفاقی در یک از کشورهای پیشرفته می افتاد حداقل پیامد آن استیضاح وزیر یا استعفای مقامات ارشد دولتی بود.
در حالیکه بسیاری از واحدهای دامداری در حال تعطیل شدن هستند، آمار عرضه شده در این غرفه نشانگر پیشرفت های بسیار بزرگ در این شاخه است
نظر شما
ادامه