کد خبر: ۸۲۳۶

حکیم مهر - رئیس سازمان شیلات ایران اعلام کرد: در سال جاری بیش از هشت هزار تن میگوی پرورشی در کشور تولید شده که نسبت به سال گذشته 33 درصد رشد داشته است.

غلامرضا رازقی ـ معاون وزیر جهادکشاورزی ـ اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته باید تا پایان برنامه پنجم توسعه با تولید 48 هزار تن میگوی پرورشی شاهد رشد هشت برابری تولید میگوی پرورشی باشیم.

رئیس سازمان شیلات ایران از پرورش ماهی در قفس از امسال و سال آینده به صورت انبوه در کل کشور خبر داد و افزود: در سال جاری نسبت تولید ماهی در قفس نسبت به سال گذشته افزایش داشته و در 30 قفس به طور میانگین 50 تن ماهی پرورشی تولید شده است.

وی به رشد 20 درصدی تولیدات شیلات نسبت به سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: تولیدات شیلات در سال گذشته 663 هزار تن بوده که در سال جاری به 421 هزار تن در بخش صید و صیادی در آبهای آزاد و 250 هزار تن در بخش آبزی‌پروری رسیده است.

رازقی اضافه کرد: میزان برداشت ایران از آب‌های اقیانوس هند در سال گذشته به 170 هزار تن رسیده که این میزان دارای چهار درصد رشد بوده که اغلب آن در صنعت کنسرو سازی مورد استفاده قرار گرفته است.

وی افزود: تلاش خواهیم کرد واردات تن ماهی (ماهی تون) در سال آینده را به صفر برسانیم کما اینکه در حال حاضر واردات ماهی در کشور به صفر رسیده است.

 

خبر مرتبط :

 
نظر شما
ادامه