کد خبر: ۸۲۱۲

حکیم مهر - صادرات محصولات آبزی ازجمله میگو و انواع ماهی به کشورهای اروپایی تا پایان سال به 250 میلیون دلار خواهد رسید.

مدیرعامل اتحادیه سراسری آبزیان با اعلام این مطلب گفت: صادرات محصولات شیلاتی به‌ویژه ماهی، میگو و خاویار تا پایان سال جاری به کشورهای اتحادیه اروپا از 250 میلیون دلار خواهد گذشت.

ارسلان قاسمی افزود: استفاده از محصولات آبزی به‌ویژه ماهی، میگو و خاویار ایرانی در بازارهای اروپایی مدت‌ها است جایگاه اعتباری خود را به‌دست آورده و مشتری دائم محصولاتی ایرانی را کشورهای اروپایی و توسعه‌یافته شامل می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از محصولات آبزی نظیر خاویار ایران به‌صورت انحصاری در اختیار ایران بوده و معدود کشورهایی هستند که امکان تولید این نوع محصولات را در اختیار دارند. با این وجود، برندهای معتبر تولید محصولات آبزی همواره در اختیار ایران بوده است و به‌نظر نمی‌رسد تحریم‌های یک‌طرفه صورت‌گرفته علیه اقتصاد کشورمان متوجه بازار محصولات آبزی شود.

قاسمی ادامه داد: بحران غذا اکنون یکی از مهمترین دغدغه‌های سازمان جهانی غذا و سازمان‌های بین‌المللی است و هیچ ارگان و یا اتحادیه‌ای در صدر بین‌الملل نیز نمی‌تواند برای تحریم‌های غذایی برنامه‌ریزی کند.

مصوبه 100 میلیاردی پرورش‌دهندگان میگو تا پایان بهمن‌ماه اجرایی می‌شود

مدیرعامل اتحادیه سراسری آبزیان تصریح کرد: 100 میلیارد تومان اعتبار اختصاص‌داده شده به پرورش‌دهندگان میگو برای جبران دیون پرورش‌دهندگان به سیستم بانکی تا پایان بهمن‌ماه اجرایی خواهد شد.

وی یادآور شد: بر اساس این مصوبه با واریز این اعتبار، بخشی از بهره بانکی و دیرکرد تسهیلات پرداختی پرورش‌دهندگان میگو به سیستم بانکی جبران خواهد شد.

قاسمی تأکید کرد: با جبران بدهی پرورش‌دهندگان میگو به سیستم بانکی، امکان اخذ تسهیلات مجدد برای پرورش‌دهندگان فراهم خواهد شد که به تبع آن تولید و صادرات میگو در حجم بالا در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 

نظر شما
ادامه