کد خبر: ۸۱۴۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - دولت پاکستان از ارسال یک بسته ‌کوچک حاوی میکروب سیاه زخم به یکی از دفاتر یوسف رضا گیلانی نخست وزیر این کشور، پرده برداشته است.

به گزارش پرس تی وی اکرم شهیدیا سخنگوی نخست وزیر پاکستان در همین خصوص تصریح کرد که این بسته حاوی میکروب سیاه‎زخم در ماه اکتبر از جانب یک استاد دانشگاه به دفتر گیلانی ارسال شده است.

وی همچنین تاکید کرد که هیچ‌کس از میکروب سیاه زخم ارسال شده، آسیب ندیده است.

"شورای تحقیق علمی و صنعتی پاکستان" به درخواست دفتر نخست وزیر این کشور به بررسی این بسته مشکوک پرداخت. نتایج بررسی این شورا، وجود میکروب سیاه زخم در پودر سفیدرنگ موجود در این بسته را تایید کرده است.

شهیدیا با اشاره به این‌که مقامات مجری قانون، خانم زلیخا، استادیار دانشگاه "جمشرو" واقع در ایالت سند را فرستنده این بسته معرفی کرده‌اند، از ارائه توضیح بیشتر در این خصوص خودداری کرد.

حکیم خان یکی از ماموران ارشد پلیس در اسلام آباد با رد وجود هر گونه اطلاعاتی در خصوص مظنون این حادثه افزود، تا کنون در این خصوص کسی دستگیر نشده است.

وی با ادعای این‌که دفتر نخست وزیری به تازگی پلیس را در جریان این قضیه قرار داده است، افزود، روز سه‌شنبه (۱۱ بهمن، ۳۱ ژانویه) یک پرونده جنایی در این خصوص تشکیل شده است.

حکیم خان افزود، این بسته از یک دفتر پستی کوچک در دانشگاه جمشرو ارسال شده بود و یک تیم برای تحقیق و بررسی بیشتر در این خصوص به این دانشگاه اعزام شده است.

این نخستین مورد از تهدید تروریستی بیولوژیک در پاکستان به شمار نمی‌رود. در نوامبر ۲۰۰۱ نیز بسته‎های حاوی میکروب سیاه زخم به سه مرکز خصوصی از جمله دفتر روزنامه جنگ، بزرگترین روزنامه اردو زبان پاکستان، در کراچی ارسال شده بودند.
گفتنی است 80 درصد عوامل بیوتروریستی منشاء حیوانی دارند.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
0
0
عجبااااا این چه ربطی به دامپزشکی داشت
حکیم مهر
|
-
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
0
0
بیننده محترم با سلام و احترام و تشکر از بازدید و اظهار نظرتان. بجز ارتباط مهم قید شده در جمله پایانی خبر این موضوع از مصادیق بارز حملات بیوتروریستی است و دامپزشکی بعنوان بازوی مهم پدافند غیر عامل نقش موثری در پیشگیری از وقوع این حملات دارد. به همین دلیل هم در ایران دامپزشکان در زمینه پدافند غیرعامل مشغول خدمت هستند.
نظر شما
ادامه