کد خبر: ۸۱۳۰

حکیم مهر - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار از بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی برای واردات دام از تمامی مرزها خبر داد و گفت: شرکتهای استرالیایی برای مذاکره در زمینه تامین مواد پروتئینی عازم ایران می‌شوند.
شهباز یزدانی در حاشیه مراسم کلنگ زنی بزرگترین مرکز قرنطینه دام در منطقه آزاد چابهار گفت: این مرکز برای تامین مواد پروتئینی مورد نیاز کشور و صادرات باارزش افزوده اقلام پروتئینی به سایر کشورهای همسایه احداث می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: این مرکز با هماهنگی سازمان دامپزشکی و وزارت جهاد کشاورزی فعال خواهد شد تا بتواند بخشی از مشکلات تامین اقلام مورد نیاز مردم را مرتفع سازد ضمن اینکه در این راستا وزارت جهاد کشاورزی بخشنامه ای را برای آزاد سازی واردات دام زنده از تمامی مرزها صادر کرده است.

به گفته یزدانی، از شرکتهای استرالیایی برای حضور در چابهار و این مرکز قرنطینه دامی دعوت به عمل آمده که ظرف دو هفته آینده وارد ایران خواهند شد.

وی ادامه داد: البته با سایر کشورهای دیگر نیز در حال مذاکره هستیم که امید می رود با نهایی شدن آن بتوان گام جدی در راستای خودکفایی کشور در تامین اقلام پروتئینی برداشت.

یزدانی ادامه داد: همچنین فرآورده های دیگر دامی از جمله پوست، روده و سالامبور که تا 1200 درصد ارزش افزوده برای کشوربه همراه دارند نیز مورد توجه این مرکز قرار خواهند گرفت که می تواند اشتغال زایی مناسبی را داشته باشد.

گفتنی است بزرگترین مرکز قرنطینه دامی خاورمیانه به تازگی کلنگ زنی شد و قرار بر این است در دو فاز و در فاز اول و در زمینی به وسعت 5 هکتار و در فاز دوم که طرح توسعه محسوب می شود، با وسعت 20 هکتار احداث شود.
 
خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه