کد خبر: ۸۰۸۹

حکیم مهر - کارشناسان وزارت بهداشت اندونزی در نظر دارند تا سال 2013 میلادی تولید انبوه واکسن آنفلوآنزای H5N1 را آغاز کنند.

دولت اندونزی در گزارش جدیدی اعلام کرد که تا سال آینده وزارت بهداشت این کشور قادر است این واکسن را به طور انبوه تولید کرده و وارد بازار کند.

اندانگ راهایو سویانینگسی، وزیر بهداشت اندونزی در این گزارش خاطرنشان ساخت: یک کارخانه دولتی داروسازی موسوم به «بیوفارما» به محض اینکه تسهیلات خود را گسترش دهد تولید واکسن جدید را آغاز خواهد کرد.

وی اضافه کرد: چنانچه همانطور که برنامه ریزی شده بودجه توسعه این تسهیلات تامین شود تا پایان سال 2012 پروژه گسترش آنها تکمیل خواهد شد و روند تولید واکسن آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، دکتر گیومیلار سومانتری رئیس دانشگاه اندونزی طرح اولیه واکسن آنفلوآنزای پرندگان را در اختیار شرکت بیوفارما قرار داده که در نهایت برای تولید واکسن مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ویروس‌های آنفلوآنزای پرندگان به کشور اندونزی بیش از هر نقطه دیگری در جهان آسیب رسانده‌اند. طبق آمار سازمانی جهانی بهداشت بین سالهای 2003 تا 2011 میلادی 150 نفر در اندونزی بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

 

 

نظر شما
ادامه